• Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 04:22
    28581 visningar
    254 svar
    254
    28581

    Kommer han lämna sin fru?

    Nej det är ovanligt att män lämnar sin fru!!

    Hur vet du att han ens är kär i sin älskarinna?
    han kanske bara är ute efter sex och säger så-en klassiker!

  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 04:41
    Anonym (Frun) skrev 2021-03-22 18:36:52 följande:
    Precis vad jag skrev för ett tag sen. Men det ignoreras av kvinnorna här, det är ju bara män som är opålitliga i FL-världen.
    Är det bara män som är opålitliga i "FL-världen??

    Det stämmer ju inte riktigt med verkligheten, men dom flesta är nog män skulle jag gissa iaf!

    Sen som jag skrev förut är det ju en klassiker att män "säger" att dom älskar sin älskarinna eller kanske är lite förälskade eller bara ute efter sex, men han älskar sin fru mer på "riktigt" för att kunna lämna frun!
  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 04:58
    Anonym (Sant) skrev 2021-03-22 19:41:46 följande:
    Trist respons du har fått. Jag tror att många som läser familjeliv inte har förmåga till att verkligheten är mer komplex än ?otrohet=fel=måste alltid sluta i förljugna patetisk relationer?. Dessutom trist inställning när det fötts två barn in i det som är den enda familj de känner och som är lika sann som den familj en eller båda föräldrarna har lämnat. Jag har gjort samma resa som du och det har inte alltid varit lätt men det händer faktiskt att det slutar bra på det stora hela. Alla vuxna i min situation har vidare och lever med nya partners och mina barn från min tidigare relation ÄLSKAR sina två små urgulliga halvsyskon. De stora barnen är de små barnens absoluta idoler och bästa veckorna är när de är här hemma hos oss.
    Vet inte om du pratar om sambos eller gifta...
  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 19:47
    +3
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:39:07 följande:
    Det låter ju mindre roligt! Min vän kan inte ge mest utav något, förutom kärlek och sex, men hon är verkligen säker på att han är den rätta och att han aldrig skulle bedra henne. Svårt att stå bredvid och se på...
    Hur kan hon vara säker på att han är den rätta och ALDRIG skulle bedra henne??
    Han bedrar ju redan sin FRU som han egentligen älskar på riktigt..
    Hon är bara en han vill ha sex med vid sidan om som kanske ger lite "krydda" när han har sex med sin fru...

    Förstår hon inte att han troligen har sex med sin fru och redan "bedrar" henne..
    Nej man kan inte lita på nån som redan är otrogen mot sin fru.

    Räknar hon totalt bort möjligheten att han bara ljuger - för att få sin ego boost -
    att skicka mess med hjärtan och gulli gull varje dag - men han vill bara träffas nån gång ibland betyder ju verkligen inte att han är den "rätta" eller att han älskar henne...Det är ju en riktig klassiker att ljuga om allt möjligt för att hålla kvar sin älskarinna..

    Hur gammal är han - han kanske bara kommit in i nån 40/50 års kris..
    Och det kommer ju inte heller sluta med att han lämnar sin fru..
    Att skylla på barnen är ju bara ännu en grej för att hålla henne kvar så länge han känner för det!
  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 20:19
    +2
    Tecum skrev 2021-03-23 17:02:08 följande:
    Men så kan du inte säga, bara för att någon är singel eller lämplig på annat vis uppstår inte attraktion och kärlek. Det handlar inte om SMS och uppvaktning, det kan hon få från vem som helst. Det måste finnas någon kemi mellan dem, åtminstone från hennes sida, men det är inte alls lätt att hitta igen.

    TS´ kompis är vuxen och måste ta ansvar för sitt eget liv. Låter hon sig luras så gör hon det. Är det äkta kärlek från bägge så är det så. TS ska inte lägga sig i annat än när hon blir tillfrågad. Riktig vänskap innebär respekt för vännen, inte nedlåtande kommentarer om sådant man inte har koll på 
    Riktig vänskap betyder väl även att kunna säga som man tycker och tror och inte bara sitta och hålla med..

    Behöver ju inte betyda att man säger nåt nedlåtande till sin vän - utan om hur tycker du han behandlar dig egentligen - jag tycker han behandlar dig illa tex - och få henne att "vakna" upp ur sin dröm om att han är den rätta och  att han skulle aldrig bedra mig??

     Han bedrar ju redan sin FRU, så att ens tro att mig skulle han aldrig bedra låter ju väldigt naivt!

    Sen blir ju TS tillfrågad hela tiden...
  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 21:43
    +3
    Tecum skrev 2021-03-23 20:36:03 följande:
    Ja och då säger hon  ju vad hon tycker - och har redan gjort det vad jag förstår. Men sen är det bra, hon ska inte tjata på vännen och behandla henne som mindre vetande, som många här i tråden gör.
    Ärligt talat så låter hon "mindre vetande"
    Jag vet inte hur gammal hon är, men hon låter ung och/eller väldigt naiv..

    Jag vet ju inte exakt vad TS har sagt till sin vän, men det låter ju som om hon också "tror" att det är äkta kärlek och kanske har sagt det-jag vet inte...
    Samtidigt skriver hon här att det är jobbigt att "se på" vad han gör mot henne!

    Är det inte bättre att säga då att han låter som ett svin-det är ju inte nedlåtande mot hennes vän -som om hon skulle säga- du är ju korkad fattar du inte att du bara är ett ligg ex vis..

    Sen kan hon väl visst träffa en singel man om hon dumpar och glömmer "svinet" som hon kan få känslor för och kan träffa som vanligt - inte i smyg..
  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 22:30
    +3
    Anonym (Nja) skrev 2021-03-23 22:09:04 följande:
    Spelar det någon roll?

    Jag menar vem vill ha en otrogen man, låter inte som idealmannen direkt..
    Precis håller med!

    Sen att han "säger" att jag älskar dig och skickar hjärtan, etc via mess  varje dag, men bara träffar henne periodvis..och hon bara sitter och väntar på honom -för hon "tror" att det är äkta kärlek, att han är den rätta och ALDRIG skulle bedra henne??

    Liksom wtf han bedrar sin FRU och hon tror i sin "bubbla" att mig skulle han aldrig vara otrogen mot-när han säkert har sex med sin fru också...

    Och säger jag vill vänta tills barnen har flyttat hemifrån åtm..
  • Anonym (Hedda­)
    Thu 25 Mar 2021 03:43
    +3
    Anonym (undantaget) skrev 2021-03-22 13:35:08 följande:

    Bara för att ge en liten annan sida så kan jag säga att jag är undantaget.

    Jag blev tillsammans med en gift man och vi var tillsammans i två år, sedan lämnade han sin fru för mig. Vi bor nu ihop sedan sex år och har två barn tillsammans. Han har även barn med sin fru sen innan.

    Klart vi båda hade önskat att förhållandet börjat på ett "finare" sätt. Men nu blev det såhär, och det blev bra tillslut. Så ja, det händer faktiskt. Inte så ofta kanske, men det sker.


    Ursäkta, men hur man ens kan bli kär i en skitstövel som är otrogen mot sin FRU!

    Sen är man inte "tillsammans" i 2 år med en man el kvinna som ff är gift - du menade att ni "smög och ljög" i 2 år..

    Och inte berättar ni hela sanningen NU heller som du skrivit förut - ni lever ff i en patetisk lögn.-  " det blev bra tillslut" hur vet du det? 6 år är ingenting--

    Eller var han "bara" tillsammans + gift med sin fru i 2 år typ..Om dom har flera barn tillsammans än ni så måste det ju ha varit längre tid än så ha ha

    Fattar du inte att han kommer göra likadant mot dig när han tröttnat på dig..
    "undantaget" kom tillbaka och berätta att du är ett undantag om 10+ år..
  • Anonym (Hedda­)
    Thu 25 Mar 2021 08:26
    +1
    Anonym (Moralpanik) skrev 2021-03-25 06:32:48 följande:

    Många moralkakor i tråden som vanligt. Se er omkring, hur vanligt otrohet eller fall där man träffar en ny och gör slut med exet är. Kan vara en språngbräda för många att våga lämna en relation. Att nån skulle lämna en relation när den har barn bara sådär för den träffat en ny, är nog ovanligt. Det hade väl varit väldigt impulsivt. Inte sagt att jag gillar otrohet men allt är inte svart eller vitt här i livet. Har själv aldrig någonsin varit otrogen och gillar det inte men kan förstå att det händer, vi är bara människor. Alla gör sina fel.


    Nu frågade ju TS om hur vanligt det är att en GIFT man som varit tillsammans med sin fru lång tid då barnen var äldre eller tonåringar - vet inte exakt hur gamla dom är men det lät som om dom var i övre tonåren...

    Och TS vän har träffat denna man i flera år - så om han nu älskade henne så skulle han väl inte vänta i flera år...Det är ju inget han tänkt göra bara sådär heller utan skriver att han vill vänta till barnen flyttat åtminstone?

    Han träffar henne bara ibland och messar resten av tiden och hon sitter och bara väntar på han och hans mess!

    Varför sa han inte det tidigare om han nu älskar henne och framförallt träffar henne oftare än bara hemliga möten med ligg..

    Att helt plötsligt börja skylla på barnen är ju bara ännu en grej han skyller på för att få henne att träffa honom när HAN vill..

    Dessutom säger han att du kan ha sex med andra när inte jag är här eh-skulle han säga så om han älskade henne..

    Visst många kortare relationer kan ta slut för att man träffar en ny som jag gjorde för typ 20 år sen och den "nya" är ff min man..
  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 05:26
    Fjäril kär skrev 2021-03-25 14:47:57 följande:
    Det kanske snarare handlar om att majoriteten av oss i tråden antingen är bedragen eller Fd älskarinnor och därmed har vi full koll på allt patetiskt nonsens och bortförklaringar.
    Det kan ju vara andra anledningar också eller?
    Jag har då aldrig varit nåns älskarinna-jag skulle inte gå på det snacket pga andra erfarenheter.

    Däremot var jag tillsammans med en kille-sambo- som började misshandla mig grovt..(det är inte samma sak men man "trodde" att man gjort något fel, han ångrar sig och lovar att det ska inte hända igen bla bla -ljuger som en som är otrogen typ)

    Då träffade jag en annan, jag var aldrig otrogen, men jag drog ifrån svinet som misshandlat mig i 3+ år efter någon månad och blev efter det tillsammans med honom jag  träffat  vi har nu varit gifta i 15+ år!!
  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 06:43
    +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 14:44:27 följande:

    Tycker att tråden börja spåra ur just nu men några klargöranden i all enkelhet;
    * Jag träffade en dam obetydligt yngre än mig
    * Vi var tillsammans under mkt kort period innan jag talade om det för mitt X
    * Vi har en mkt bra kommunikation med våra vuxna barn
    * Vi gjorde en rättvis fördelning av våra tillgångar (50-50)= Vi hade båda två möjlighet att köpa lägenheter utan belåning
    *Det känns att många har tråkiga liv och är totalt fastspända med en fet tråkig gubbe man måste försvara...
    *....eller är det så att man måste försvara sig själv? Det tråkiga inrutade livet?


    1 du träffade ingen dam, du träffade en lättlurad billigt våp!
    2.Ni var inte tillsammans om du ff var gift, sen mkt kort period=1-2 veckor..ändå så skrev du jag har varit i SAMMA situation fast omvänt som TS..Om du bara träffade någon i en vecka och sen gjorde slut DÅ var du ju inte i samma situation?
    3. bullshit
    4. whatever
    5. Nej jag bara jämförde dig med ett svin jag var sambo med ngr år som misshandlade mig och man får då höra massa lögner hela tiden-precis som från otrogna svin - som dig typ sak samma!
    Jag träffade en annan men jag var inte otrogen mot svinet, men lämnade svinet  efter 1 månad och flyttade ihop med den andra.vi har nu varit gifta i 15 år så man kan lämna snabbt och utan att vara otrogen - även om det är ett svin man lämnar!
    6.Nej..tycker bara du är et svin..lika mycket som ditt våp och nån av er kommer säkert att tröttna, men gör våpet det så vet du ju att hon vill ju bara LEVA..
    En vuxen person vet att ett förhållande går upp och ner och har man gift sig så går man igenom det tillsammans..
  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 07:47
    Anonym (Suck) skrev 2021-03-25 17:39:03 följande:
    Din exfru är förmodligen rätt lycklig över att slippa ett gammalt praktarsel och få chansen att träffa en fin man som hon tänder på och som behandlar henne väl.

    Du var inte "tillsammans" med slampan, hon var bara en billig simpel älskarinna. Men med stor sannolikhet har någon av er eller båda snart hittat nån ny sidohoe....
    Håller med - han ljuger så att han tror sig själv precis som alla möjliga svin gör - det blir bättre denna gång och jag slipper blunda och ta blå piller - som med frugan - hur kul var det liksom Kräks- låter som en fjortis eller nån som kommit in i en 50 årskris..

    Och jag gillar människor med guts - eh en fegis gillar människor med guts LOL
  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 14:43
    +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-26 13:29:11 följande:

    Herregud vad ni är bittra många av er som skriver i tråden. Har ni så tråkiga liv? Är ni så fastbundna att ni inte kan gå vidare?


    Ja herregud - vad vet DU om det - du lever ju i en fantasi värld... kanske vi har mer tid nu under corona att diskutera...

    Så vi ska hålla med dig och säga att du verkar vara en toppen gubbe och din älskarinna låter såå mys pysig och trevlig.

    OM du hade sagt från början att du bara hade träffat men inte legat med din älskarinna i en kort tid 2 veckor tex så kanske inte folk hade tyckt att du var en lika stor skitstövel..

    Men du skrev "jag har varit i SAMMA situation som TS älskare och att det var svårt och MOGNADE FRAM vilket dom flesta nog uppfattade som att du hade hållt på vänstrat i flera ÅR..
    Du tycker inte själv det är liiiiite skillnad på ÅR och ngr veckor.-1 månad.

    Fast jag tror ju att det var längre än 1 månad är det längre typ 6 mån är det väl inte bara en kort tid..

    Sen skrev jag att jag själv levt med ett svin som ljög och att jag nu var gift med en annan man..Varför skulle jag vara bitter över det, alla har inte samma förhållande som du hade med din fru...

    Eller går du allvarligt och tror det att alla som är gifta eller singlar tex som skrivit här är bittra...Det säger mer om dig än andra att när du tröttnat på din älskarinna  så kommer det bli likadant.. Eller när hon tröttnar på dig..
  • Anonym (Hedda­)
    Mon 29 Mar 2021 05:09
    +3
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:31:55 följande:
    Jag tror att hon skulle avsky min vän, såklart! Till min väns försvar visste hon inte om frun när hon inledde sin relation med mannen. Om min man var otrogen skulle jag i första hand lägga min ilska och frustration på honom! Skulle tycka illa om tjejen med men förmodligen inte konfrontera henne...
    Bullshit..Jag skulle slå en stekpanna i huvudet om en slampa var med min manSkrattande
    inget försvar att hon visste inte - nej, men nu vet hon ju.

    Kan du inte bara tala om för henne att hon bara är ett ligg för den här gudomliga "mannen"
  • Anonym (Hedda­)
    Mon 29 Mar 2021 05:37
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:36:54 följande:
    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...
    Det känns ärligt talat som att det är något som inte stämmer med din "story"
    att du är SÅ insatt i ALLT...

    Men om din man var otrogen med nån du visste vem det var så skulle du bara bli lite arg på henne, men bara rikta din ilska mot din man...ok??
  • Anonym (Hedda­)
    Mon 29 Mar 2021 10:29
    +1
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 11:56:00 följande:

    Min vän vet vad jag tycker. Hon borde ge sig ut och dejta, träffa någon som kan träffa henne på samma villkor, någon som kan ge henne det hon vill ha. Men hon är fast besluten om att detta är mannen för henne... Det är i det valet jag stöttar henne. Jag har sagt till henne att trots att de båda ser sig som ett par i framtiden kan han när som helst vända och bestämma sig för att stanna hos frun (precis som han gjort hittills), han kan när som helst avsluta deras kontakt. Allt är på hans villkor. Jag vill inte se henne sårad, jag tycker hon förtjänar bättre. Men om hon nu anser att detta är det bästa och jag inte kan få henne på andra tankar så kan jag inte göra annat än att stötta henne. Inte stötta det de gör eller hur hon behandlas, men stötta henne!


    Konstigt förut skrev du att "jag tycker ju det är mer ok det hon gör (dvs vara otrogen) än vad hon själv gör" 
    Sen skriver du tvärt om att hon vet vad jag tycker "hon borde ge sig ut och dejta osv" så man blir ju helt förvirrad med vad du står eller tycker??

    Stötta henne med att gå ut med henne och dejta istället - hon kunde ju "ligga runt" med andra enligt hennes dröm prins...
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?