• Anonym (Fru S)
    Sun 21 Mar 2021 23:11
    1274 visningar
    20 svar
    20
    1274

    Vad hindrar er att skiljas eller separera?

    Det som hindrar mig är att vi har ett välfungerande liv med hus och barn.

    När barnen är äldre är min plan att lämna och skapa mig ett liv där jag får leva som jag vill.

    Det är inte ansvaret för barnen som hindrar mig nu utan att kärleken mellan oss har dött. Han är totalt ointresserad av oss som par och det blir tyvärr omöjligt då jag är en passionerad och varm person. Han mår bäst av att skrota med sitt och dricka öl varje helg. Han bryr sig om barnen och vardagslivet tuggar på men det finns inget mer.

    Jag har tagit upp mina tankar hur många gånger som helst men han är nöjd. Jag är inte nöjd så nu lever jag i någon sorts parallell väntan på ett självständigt liv. Tragiskt men sant.

  • Anonym (Fru S)
    Wed 7 Apr 2021 13:51
    #16
    Anonym (L) skrev 2021-03-22 10:03:31 följande:

    Lämna redan idag. Varför vänta?!


    Av just den anledningen som jag skrev tidigare. Vardagslivet funkar ju. Varför skulle min vilja att ha ett passionerat liv gå före mina barns välmående?

    Jag har redan sett hur en pappa i bekantskapen följde sin kåthet och startade ett nytt liv med sin älskarinna. Det höll givetvis inte. Barnen var förlorarna alla dar i veckan. Pappan byter flickvän jämt och det har på bara 1,5 år bott fyra nya kvinnor i hans hus och han har hunnit få ett nytt barn med den första. Hua.
  • Anonym (Fru S)
    Wed 7 Apr 2021 13:57
    #17
    Anonym (Samma för mig) skrev 2021-03-22 10:16:13 följande:

    Samma för mig, fast jag är mannen. 

    Min fru försöker intressera sig för oss som par, men det blir liksom fel ändå för attraktionen finns inte där i grunden, vi gillar såklart att umgås med varandra och prata, äta mat, osv  eftersom vi båda är trevliga och intelligenta, men kemin för mer än så finns helt enkelt inte så allt umgänge blir på vänskapsbasis. 

    Det känns som om hon vill att vi är ett par för att hon vill leva i ett parföhållande, inte för att hon är attraherad av mig specifikt. 

    Det är lite sjukt för hon tycker rent objektivt att jag är attraktiv, bara att hon inte känner attraktion, hon har sagt att jag är attraktiv och visar samtidigt inga tecken på att vara attraherad


    Just så. Det blir som att bo med en vän och inte med en som ska ta en med storm. Jag vill ju både ha ett fungerande vardagsliv och passionen.

    Dessutom valde jag min man av en anledning, han får mig het. Och jag vet att han inte halkar utanför för han är helt enkelt nöjd med en bra vardag där det finns god mat, tv och en öl på kvällen.

    Jag är ingen sexgalning men jag är het och passionerad.
  • Anonym (Fru S)
    Wed 7 Apr 2021 13:59
    #18
    Anonym (lotus) skrev 2021-04-04 18:47:55 följande:

    Känner igen det där. Maken vekar trivas som det är. Han är en kärleksfull pappa och tar ansvar hemma, men i övrigt verkar han mest vilja pyssla med sitt. Oss som par verkar han inte nämnvärt intresserad av längre, även om han inte undviker mig och vi kommer bra överens för det mesta. Men att blåsa liv i relationen verkar inte ligga högt på hans prioriteringslista. Vi är mer som vänner som delar vardagen ihop. Just nu har jag inget emot det, jag pysslar också med mitt, men i längden kommer jag inte att vilja leva så här. Någon gång i framtiden vill jag uppleva passion och glöd igen.


    Just så! Jag är definitivt inte färdig med glöd och sex.
  • Anonym (Fru S)
    Wed 7 Apr 2021 14:01
    #19
    Anonym (Ärlighet) skrev 2021-04-04 18:48:08 följande:

    Du skulle kunna föreslå en öppen relation.


    Den möjligheten finns naturligtvis. Dock tror jag inte att det skulle vara en hållbar situation då det skulle vara endast från min sida. Han är ju nöjd utan sex.
Svar på tråden Vad hindrar er att skiljas eller separera?