• Anonym (Anony­m)
    Wed 24 Mar 2021 09:04
    1089 visningar
    37 svar
    37
    1089

    Ensamhet

    Hej,

    Jag har haft ett förhållande nu i ett år och det går sisådär tycker jag.
    Mår rätt så psykiskt dåligt ibland med ångest ( har kontakt med psykolog).

    Men nu är det så här att sambon vill att jag ska följa med på allt hon gör och får knappt någon egen tid vilket går mig på nerverna.
    Sambon förväntar sig att jag ska med hela tiden på saker som hon ska göra, som nu denna helg då hennes kompisar ska göra rent deras trädgård och sen äta mat på kvällen vilket jag inte har någon lust med.
    Min sambo jobbar hemifrån hela tiden och jag varannan vecka inom mitt jobb. 
    Nu denna vecka är det min tur att jobba hemifrån och efter att ha varit tillsammans i lägenheten i en hel vecka så vill jag bara ha denna lördag för mig själv känner jag. 

    Hur ska jag göra? Är det för svårt att få lite egentid att tex fiska själv, eller åka iväg med sin polare. OM jag säger nej ibland så märker jag att hon blir skit arg och undrar varför jag inte vill tillbringa tid med hennes kompisar..

  • Svar på tråden Ensamhet
  • Anonym (Konst­ig)
    Wed 24 Mar 2021 09:11
    #1
    -2

    En kvinna som vill att du umgås med hennes kompisar är aldrig bra... Är själv kvinna och hade blivit rasande om min man hade velat umgås med mina kompisar. För varför ska ens man hänga runt bland tjejer som inte kan kontrollera vart dom har varken kön eller bröst? Hon verkar rubbad som vill se dig med andra tjejer.. Blir aldrig bra det där. Nu har jag inga vänner och jag och min man älskar att umgås jag han och barnen:) men utgår ifrån situationen som händer hos min mans syster hon drar alltid med kompisar som ska umgås med hennes kille och tjejerna har alltid avslöjande kläder och man ser hur han trånar efter dom och hur senare min mans syster själv börjar klä sig exakt som dom tjejerna byter hårfärg trotts att hon har en helt annan stil. Hon skapar sitt eget helvete helt enkelt.

  • Wed 24 Mar 2021 09:13
    #2

    Oj. Det lät..intensivt.

    Ni sitter väl inte ihop? Klart du kan åka och fiska/ha seriemaraton . Säg bara att du behöver egentid och vila upp dig.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Wed 24 Mar 2021 09:21
    #3
    Moder1 skrev 2021-03-24 09:13:04 följande:

    Oj. Det lät..intensivt.

    Ni sitter väl inte ihop? Klart du kan åka och fiska/ha seriemaraton . Säg bara att du behöver egentid och vila upp dig.


    När vi jobbar hemifrån så sitter vi med en vägg mot varandra. Hon stör mig i arbetet hela tiden vilket gör mig rasande. Tyvärr så kan jag inte arbeta på kontoret då den högsta chefen har sagt att nu gäller detta vilket jag förstår nu i pandemin.

    Får samla mod och säga till att nu vill jag ha egen tid. Hon kan inte bara bestämma saker utan mig och att jag ska följa vad hon bestämmer.
  • Wed 24 Mar 2021 09:37
    #4

    Detta ger inga bra vibbar alls. Har själv ett väldigt stort behov av att vara själv och det funkar inte i längden när man inte kan det. Så jag lämnade helt enkelt. Det är ok att visa hänsyn men inte göra om sig så man blir någon man inte är. Tycker du på allvar ska prata ut med henne om detta

  • Wed 24 Mar 2021 09:38
    #5
    Anonym (Konstig) skrev 2021-03-24 09:11:41 följande:

    En kvinna som vill att du umgås med hennes kompisar är aldrig bra... Är själv kvinna och hade blivit rasande om min man hade velat umgås med mina kompisar. För varför ska ens man hänga runt bland tjejer som inte kan kontrollera vart dom har varken kön eller bröst? Hon verkar rubbad som vill se dig med andra tjejer.. Blir aldrig bra det där. Nu har jag inga vänner och jag och min man älskar att umgås jag han och barnen:) men utgår ifrån situationen som händer hos min mans syster hon drar alltid med kompisar som ska umgås med hennes kille och tjejerna har alltid avslöjande kläder och man ser hur han trånar efter dom och hur senare min mans syster själv börjar klä sig exakt som dom tjejerna byter hårfärg trotts att hon har en helt annan stil. Hon skapar sitt eget helvete helt enkelt.


  • Wed 24 Mar 2021 09:43
    #6
    +1

    Till Konstig!

    Du skämtar väl? Även om det inte var ett dugg roligt.

  • Wed 24 Mar 2021 09:50
    #7

    Självklart ska man ge varandra ensamtid och nej självklart ska du inte tvingas att alltid hänga med din sambo på det hon vill göra.

    Om hon har lovat hjälpa sin kompis i trädgården kan hon åka dit själv eller tillsammans med en annan kompis. Om hon vill att ni ska umgås kan väl hon lika gärna följa med dig och fiska eller träffa dina vänner varannan gång?

    Är hon lika krävande i övrigt i förhållandet och ska få allt gjort på sitt sätt?

  • Wed 24 Mar 2021 09:50
    #7

    Självklart ska man ge varandra ensamtid och nej självklart ska du inte tvingas att alltid hänga med din sambo på det hon vill göra.

    Om hon har lovat hjälpa sin kompis i trädgården kan hon åka dit själv eller tillsammans med en annan kompis. Om hon vill att ni ska umgås kan väl hon lika gärna följa med dig och fiska eller träffa dina vänner varannan gång?

    Är hon lika krävande i övrigt i förhållandet och ska få allt gjort på sitt sätt?

  • Lark
    Wed 24 Mar 2021 10:00
    #8
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-24 09:04:42 följande:

    Hej,

    Jag har haft ett förhållande nu i ett år och det går sisådär tycker jag.
    Mår rätt så psykiskt dåligt ibland med ångest ( har kontakt med psykolog).

    Men nu är det så här att sambon vill att jag ska följa med på allt hon gör och får knappt någon egen tid vilket går mig på nerverna.
    Sambon förväntar sig att jag ska med hela tiden på saker som hon ska göra, som nu denna helg då hennes kompisar ska göra rent deras trädgård och sen äta mat på kvällen vilket jag inte har någon lust med.
    Min sambo jobbar hemifrån hela tiden och jag varannan vecka inom mitt jobb. 
    Nu denna vecka är det min tur att jobba hemifrån och efter att ha varit tillsammans i lägenheten i en hel vecka så vill jag bara ha denna lördag för mig själv känner jag. 

    Hur ska jag göra? Är det för svårt att få lite egentid att tex fiska själv, eller åka iväg med sin polare. OM jag säger nej ibland så märker jag att hon blir skit arg och undrar varför jag inte vill tillbringa tid med hennes kompisar..


    Detta beror ju lite på också.
    Självklart ska du kunna göra saker själv som att åka och fiska eller umgås med dina vänner.

    Men historien förtäljer inte något om hennes vänner.
    Är dessa enbart tjejer? Det låter inte som det.

    Eftersom en trädgård ska rengöras tycker jag det låter som att hon har vänner som är par och kanske har ett hus.
    Då förstår jag att hon vill ha med dig. Full förståelse för din sambo här.

    Dock tycker jag att du ska ta upp frågan om egentid och säga att detta är viktigt för dig.
  • Wed 24 Mar 2021 10:03
    #9
    +1
    Anonym (Konstig) skrev 2021-03-24 09:11:41 följande:

    En kvinna som vill att du umgås med hennes kompisar är aldrig bra... Är själv kvinna och hade blivit rasande om min man hade velat umgås med mina kompisar. För varför ska ens man hänga runt bland tjejer som inte kan kontrollera vart dom har varken kön eller bröst? Hon verkar rubbad som vill se dig med andra tjejer.. Blir aldrig bra det där. Nu har jag inga vänner och jag och min man älskar att umgås jag han och barnen:) men utgår ifrån situationen som händer hos min mans syster hon drar alltid med kompisar som ska umgås med hennes kille och tjejerna har alltid avslöjande kläder och man ser hur han trånar efter dom och hur senare min mans syster själv börjar klä sig exakt som dom tjejerna byter hårfärg trotts att hon har en helt annan stil. Hon skapar sitt eget helvete helt enkelt.


    Nåt av det sjukaste inlägg jag läst på länge.
Svar på tråden Ensamhet