Inlägg från: Anonym (Q45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q45)

    Kommer du besöka nakenbad i sommar?

    Ja det kommer att nakenbadas igen i sommar, och säkerligen några sexiga äventyr, så som det brukar bli varje sommar.

    Men bara under förutsättning att vi kan bege oss ut och resa i Europa för att besöka några härliga platser med extra sexig atmosfär.
    Det gick bra förra sommaren så det kommer säkert ordna sig igen även denna sommar.
    Den första resan har vi planerat för två veckor från mitten av maj och biljetterna är redan betalda och klara.
    Sedan planerar vi för 4-5 veckor i juli/augusti.
    Alltså ungefär samma upplägg som förra sommaren.
    En positiv inställning är alltid första steget.

  • Anonym (Q45)

    Jag är kvinna men oftast är vi ett par när vi besöker stränder, såväl naken- som textil. Ibland i Sverige men oftast utomlands.
    Jag och vi har aldrig någonsin råkat ut för något problem.

    Oftast handlar det för oss bara om att sola och bada nakna utan badkläder.
    Oftast på en enslig strand med få eller inga andra besökare men ibland också på populära nakenstränder med rätt mycket folk.
    Jag och vi har aldrig råkat ut för minsta lilla problem.
    Visst har det hänt att någon har visat intresse men det har aldrig varit minsta problem att avvisa och jag har alltid blivit bemött med respekt och oftast också artighet.

    Utöver ovan gillar vi också ibland en lite sexigare atmosfär.
    Oftast då att vi myser för oss själva (= har sex) under solens strålar på en enslig strand.
    I rätt sammanhang gillar jag också ibland att bli tittad på, det bor alltså en liten exhibitionist i mig.
    Dessutom gillar vi båda att ibland titta på andra sexiga par.
    Det medför självfallet att jag och vi ibland drar till oss en viss uppmärksamhet och intresse. Men det har aldrig varit minsta problem att dra en tydlig gräns där jag vill ha den, även om min/vår gräns har skilt högst väsentligt vid olika tillfällen. Ibland kan jag ha satt gränsen att en intresserad åskådare inte har fått komma närmare än typ 25 meters håll, en annan gång ca 2 meter. Men vid något sällsynt tillfälle har en besökare fått kommit mycket närmare än så (det har även någon gång blivit fysiskt...), men också då har jag som en självklarhet fått sätta min egen tydliga gräns precis där jag själv har önskat, och har blivit bemött med både respekt och artighet.
    De ställen, eller de delar av stranden, som erbjuder en sexigare atmosfär är enligt min erfarenhet alltid avskilda från vanliga naturiststränder och vanliga naturister, och helt avskilda från barnfamiljer.

    Det finns riktigt sexiga och heta platser, bl a i Europa, där det förekommer swinging och aktivt sex.
    Men det är väl känt och accepterat av dem (oss) som aktivt väljer att besöka sådana platser. Det är ett eget val av oss som besöker den platsen.
    Det finns ingen som helst risk att barnfamiljer eller "äkta naturister" skulle råka hamna där av misstag.

    Så i min värld finns inga som helst problem med vare sig det ena eller det andra.

    Det är för mig självklart att s k "äkta naturister" har rätt att bli bemötta med full respekt från mig och andra. Det är en självklarhet!
    Men jag och andra människor som ibland vill uppleva en lite sexigare atmosfär, har vi ingen som helst rätt att gilla det vi gör? Utgör vi en typ av människor som inte har någon som helst rätt att bli bemötta med respekt? Särskilt när vi nu inte stör någon  s k "äkta naturist"?

  • Anonym (Q45)
    Anonym (G) skrev 2021-04-07 07:03:54 följande:

    Den stranden min fru och jag brukar åka till upplever jag att det är män som söker män som står för det sexuella. Men de sköter det diskret. Finns till och med ett gloryhole


    Oj, finns där ett gloryhole...
    Är du verkligen säker på det? Och hur kan DU veta det säkert?
    Flört
  • Anonym (Q45)
    Anonym (G) skrev 2021-04-07 13:13:15 följande:
    Är du polis? Ja det finns ett gloryhole.
    Hi, hi, nä jag är inte polis.

    Och inte heller brukar jag känna till eller besöka gloryhole, där som du säger:  "män som söker män som står för det sexuella"
    Det var därför jag undrade hur DU kunde veta säkert?

    Hoppas du inte missade att min fråga till dig var på skoj och med glimten i ögat, så här: Flört

    (Om du missade det så ber jag om ursäkt för att jag var otydlig. Skämtsam ton kan vara svår att förmedla i skrivna bokstäver.
    Om du menade på allvar att du är säker genom egen erfarenhet så ber jag dig om ursäkt för att jag generaliserade och inbillade mig att du var straight.)
  • Anonym (Q45)
    Anonym (G) skrev 2021-04-07 15:44:34 följande:
    Jag blir inte klok på dig.

    Jag
    Anonym (Q45) skrev 2021-04-07 14:07:13 följande:

    Hi, hi, nä jag är inte polis.

    Och inte heller brukar jag känna till eller besöka gloryhole, där som du säger:  "män som söker män som står för det sexuella"

    Det var därför jag undrade hur DU kunde veta säkert?

    Hoppas du inte missade att min fråga till dig var på skoj och med glimten i ögat, så här: 

    (Om du missade det så ber jag om ursäkt för att jag var otydlig. Skämtsam ton kan vara svår att förmedla i skrivna bokstäver.

    Om du menade på allvar att du är säker genom egen erfarenhet så ber jag dig om ursäkt för att jag generaliserade och inbillade mig att du var straight.)


    Nej jag menade inte att jag är säker av egen erfarenhet. Ett gloryhole är ett gloryhole oavsett, och har så vitt jag vet inget med sexuell läggning att göra. Om du någonsin ser ett gloryhole så tror jag att du förstår vad det är utan att prova för att vara säker.
    Då får jag väl be dig om ursäkt då för mitt taffliga försök att skoja till det SkämsJag ber om ursäkt för att jag var otydlig. Skämtsam ton kan vara svår att förmedla i skriven form.
    Hoppas vi kan gå vidare nu.
    Skriv gärna ett nytt inlägg gällande trådämnet så lovar också jag försöka göra mitt bästa. Glad
  • Anonym (Q45)
    Anonym (Stina) skrev 2021-04-08 15:10:56 följande:
    Jag absolut inte naiv och det finns i Sverige inte några naturiststränder där förargelseväckande beteende och sexuellt ofredande är tillåtet. Har vid flera tillfällen tillrättavisar idioter som inte skiljer på swing och naturism. Två mycket lydiga och utbildade skyddshundar är väldigt bra sällskap på naturiststränder.

    Jag och vi har under alla år aldrig någonsin råkat ut för minsta lilla problem.
    Visst har det hänt att någon har visat intresse, 
    vilket ju också kan hända i kön på mataffären,
    men det har aldrig varit minsta problem att avvisa och jag har alltid blivit bemött med respekt och oftast också artighet.


    I så fall är problemet bra mycket större i jämförelse om man besöker en helt vanlig krogkväll.

    Jag känner inte och har aldrig ens hört talas om någon som skulle behöva hjälp av vakthundar på en nakenstrand, eller på någon strand överhuvudtaget. I så fall vore det ju mer påkallat att ha vakthund om man går ut på krogen, men inte heller i det sammanhanget har jag någonsin stött på fenomenet med vakthund...

    Det där måste du väl ändå ha hittat på i din egen fantasi?

    För övrigt tycker jag absolut inte att hundar hör hemma på en allmän badstrand. Det finns många hundrädda människor, jag vet själv efter en traumatisk händelse i ungdomen. 
    Det är opassande och mycket respektlöst av varje hundägare att ta med sig hunden till en allmän badstrand.

    Jag och vi har under många år besökt många nakenstränder i Sverige och i andra länder men har aldrig någonsin upplevt eller bevittnat något sexuellt ofredande och inte en enda gång har jag behövt tillrättavisa någon idiot.
    Det måste väl ändå vara något mycket speciellt med dig och ditt uppförande om du drar till dig sådana människor och om du uppträder på ett sådant sätt att du måste ha vakthundar?


  • Anonym (Q45)
    Anonym (Stina) skrev 2021-04-08 16:22:08 följande:
    Nu är det så att naturiststränder är ofta också den delen av stranden där det också är tillåtet att bada med hund. Ligger alltid avskilt och det är med tanke på hur ofta jag är naturiststränder ett väldigt litet problem med störande individer men det förkommer. Har inte min hundar med i egenskap skyddshundar utan som mina sällskapshundar men vid det få gånger det vart aktuellt att tala allvar med gubbar i keps eller par som inte har fattat skillnaden på swing och naturism har dom en bra förmåga att få folk att lyssna på vad man säger. Helt enkelt väldigt skönt att slippa stå och tjafsa.
    Under många år har jag besökt många nakenstränder.
    Aldrig någonsin har jag läst om det, eller sett skyltar eller något annat, som särskilt skulle påvisa att hundar skulle vara särskilt tillåtna där? 
    Om du och andra hundägare har tagit det för givet så är det nog bara något som ni själva har hittat på, eller?
    Om du har belägg för det så förklara gärna?

    Jag och många med mig tycker verkligen inte att hundar hör hemma på en allmän badstrand, oavsett textil eller naturist.
    Om hundägare vill bada med sina hundar så hör det till normal hänsyn och hövlighet att göra det på ett ställe som inte är för allmänheten, inte i närheten av andra människor, oavsett om de har badkläder eller är nakna.

    Hundägare kräver ofta att bli respekterade.
    Du verkar vara en sådan.
    Samtidigt visar du väldigt lite förståelse, respekt och hänsyn till människor som inte är på exakt samma sätt som du eller som uppträder på ett sätt som just du inte gillar.
    Hur får du ihop det?

    Det finns många hundrädda människor, jag vet det själv efter en traumatisk händelse i ungdomen.
    Ännu fler människor, självfallet bl a många barnfamiljer, som absolut inte gillar hundar på den allmänna badstranden, även om de inte är särskilt hundrädda.
    Ska jag och många andra hundrädda människor inte ha rätt att besöka en strand, eller hur menar du?
    Du kanske känner till att det finns hundägare som låter sina hundar vara lösa okopplade på stranden och bland andra människor. Det är fruktansvärt respektlöst och fruktansvärt obehagligt för oss som är hundrädda.
    Men du har väl alltid dina hundar kopplade?

    Jag tycker att det är opassande och mycket respektlöst av varje hundägare att ta med sig hunden till en allmän badstrand och jag vet att många människor delar min åsikt.
    De hundägare som är förstående, hänsynsfulla och kloka hundägare badar långt från andra människor och håller alltid ett respektfullt avstånd till andra människor när de är ute med sin hund.
    Men tyvärr är verkar väldigt många hundägare sakna hänsyn till andra människor, verkar vara respektlösa och inte så särskilt kloka hundägare.
    Hoppas att du inte är en sådan hundägare.
  • Anonym (Q45)
    Anonym (Stina) skrev 2021-04-08 20:08:38 följande:
    Det är bara på de flesta kommunala badplatser som hundar inte är tillåtna under delar av året. Naturistbad är nästan aldrig i kommunal regi. Så på naturistbad är det allemansrätten som gäller och givetvis också regler runt sexuellt ofredande, förargelseväckandebeteende och liknande. Har man problem med att dela strand och bad med hundägare rekomenderar jag att läsa på lokala förordningar vilket vanligtvis betyder att kommunala badplatser har hundförbud. Självklart håller jag mig på min kant vilket också betyder att det händer att det är samma kant som kepsgubbar och folk som tror att en naturiststrand är det samma som en Swingersklubb använder. Blir naturligt att man är avsides då man självklart sitter i skuggan med hundarna vi badar alltid så lång från andra som möjligt.
    Du har fel.
    Du säger dig vara hundägare men du verkar inte ens ha tagit reda på det mest grundläggande? Utan du gissar, tror och har skapat dig en egen sorts uppfattning om vad som gäller?
    Jag är inte hundägare, jag visste inte vad som gäller, men bara en minuts googling gav följande fakta:

    Polisen: "
    hundförbud gäller ofta på exempelvis lekplatser och allmänna badplatser."
    polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/djurrelaterade-brott/

    Naturvårdsverket: "
    1 mars till 20 augusti måste du hålla din hund under extra stor uppsikt" paragraf 16 i lagen (2007:1150). "hundar ska hindras från att springa lösa i marker". "tolkning av lagen är att om en hund ska hindras från att springa lös måste den i de allra flesta fall hållas i koppel." 
    "om den är lös, vara högst någon meter ifrån dig. Du behöver ha sådan kontroll över din hund att det motsvarar ett osynligt koppel"

    Du kanske känner till att det finns hundägare som låter sina hundar vara lösa okopplade på stranden (= i marker) och bland andra människor.
    Det är att begå ett direkt fel och det är också fruktansvärt respektlöst och fruktansvärt obehagligt för oss som är hundrädda.


    Men du har väl en av extremt få hundägare som alltid har dina hundar kopplade?
  • Anonym (Q45)

    Undrar hur många hundägare som känner till det här?

    Naturvårdsverket: "1 mars till 20 augusti måste du hålla din hund under extra stor uppsikt". Under övrig tid av året: "hunden får vara lös inom synhåll, förutsatt att du kan stoppa den eller kalla in den.." "Om du inte kan det ska hunden gå i koppel eller i lina."
    "En lösspringande hund i naturen får kopplas av en jakträttshavare. ofta markägaren eller någon som företräder henne eller honom.


    Om hunden inte går att fånga riskerar den att bli skjuten." Förvånad

  • Anonym (Q45)
    Anonym (Stina) skrev 2021-04-09 08:39:20 följande:
    Det är just det jag sagt. Allmänna badplatser vilket betyder att man måste gå in och läsa i lokala förordningar vilka badplatser som betraktas som allmänna badplatser och det är oftast det samma som badplatser i kommunal regi vilket sällan naturistbad är.

    Kan garantera att jag har full koll på mina hundar.
    Nej du har fortfarande fel.

    En icke allmän badplats = "marker"
    Då gäller: "hundar ska hindras från att springa lösa i marker".

    "
    tolkning av lagen är att om en hund ska hindras från att springa lös måste den i de allra flesta fall hållas i koppel." 

    "om den är lös, vara högst någon meter ifrån dig. Du behöver ha sådan kontroll över din hund att det motsvarar ett osynligt koppel"

    Jag skulle bli mycket förvånad om just du är den extra unika hundägaren som ute på en avlägsen strand med lite folk har dina hundar kopplade eller att just du skulle vara den som har sådan kontroll att det i alla situationer motsvarar ett osynligt koppel.
    Men om just du är denna unika hundägare så blir jag glad och jag tackar dig.

    Om inte annat hoppas jag att ditt och mitt resonemang har fått dig att tänka dig för lite extra och/eller har fått någon annan hundägare att tänka sig för och börja visa större hänsyn.

    Förlåt TS och andra för OT.
    Men av egna erfarenheter bl a från nakenbadande tyckte jag ändå det var viktigt att uppmärksamma det här.
    Hoppas vi kan återgå till trådämnet nu?
  • Anonym (Q45)
    Anonym (Stina) skrev 2021-04-09 09:03:51 följande:
    Nu litar jag mycket mer på juristena i brukshundklubben än vad jag litar på din tolkning så för att slippa missförstånd rekomenderar jag dig att gå in på varje kommuns hemsida och kolla upp vad som i den aktuella kommunen klassas som allmän badplats.

    Har stenkoll på mina hundar så oroa dig inte. Som går inte fram till någon om jag inte visar tecken på att det är ok. Använder bara koppel där det är utryckligt krav på detta då koppel bara är en symbol. Mina hundar väger lika mycket som jag gör så skull som vilja gå åt något annat håll än vad jag vill så skulle jag följa med som en liten vante hängandes i kopplet. Det händer dock inte för dom är tränade att lyda om det så springer en harunge framför nosen.
    Oavsett vad du själv önskar inbilla dig så står inte du och inte juristerna i din intresseklubb över lagen och inte över naturvårdsverkets föreskrifter.
    www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/Det-har-galler/Hundar-i-naturen/
Svar på tråden Kommer du besöka nakenbad i sommar?