• nnnnnnnn

    Nyttiga kaloririka mellanmål

    Öka proteinet kanske?
    Om fett får dej att minska på maten och du inte vill ha sött/tomma kalorier, så satsa på protein istället.
    Antingen naturligt proteinrika tillbehör till lunch och middag som bönor, linser osv. Du kan göra en liten förstärkning av salladen till maten eller ha lite extra sådant i maten.
    Mellanmål - kokt ägg, matigare smörgås med tex tonfiskröra eller köttpålägg, kvarg eller yoghurt (naturell eller sockerfri) med muesli eller frukt/bär, fröknäcke, drickkvarg/drickyoghurt, smoothie, det finns ju även proteinshakes, proteinbars osv. men det känns lite onödigt att köpa dyr och processad specialmat.

  • nnnnnnnn
    asdfgh skrev 2021-03-28 08:16:00 följande:
    Som jag inte blir för mätt av. Det gör ju ingen nytta att flytta kalorierna som jag annars skulle ätit som lagad mat till ett mellanmål och det är vad som händer om jag blir för mätt av mellanmålet.
    Fast det du behöver göra är att få in ett extra mål under dygnet, som ger dej de 400 kcal som cyklingen tar från dej.

    Om du kallar det mellanmål eller extra middag eller vad som helst spelar ju ingen roll...

    Känner du dej för mätt efter mellanmålet så kör på som vanligt men lägg till något kaloririkt innan du lägger dej tex smoothie med kvarg, keso, frukt/bär  och kaloriberäkna så det blir så mycket som du behöver.

    Det är omöjligt att äta mellanmål på 400kcal utan att bli mätt...

    Det du vill och behöver göra är att flytta kalorier! Funkar det inte för dej att ha mellanmål under dagen, så får du lägga in det före läggningen.
Svar på tråden Nyttiga kaloririka mellanmål