• Anonym (Ts)

    Hjärtfel eller vad är det för fel?

    Jag har haft problem till och från i några år och undersökt både hjärna och hjärta. Men man hittade då inget.

    Det händer att jag vaknar på nätterna av att jag känner mig lite snurrig och att tex en tå, underläppen eller fingrar är domnade typ som de somnat.

    När jag vaknar och rör på mig känns det liksom som att hela kroppen vaknar till och blodcirkulationen kommer igång, och sen är det borta när jag börjar röra på mig, jag känner mig då lite konstigt och blir riktigt rädd och det blir typ en panikångest attack av det.

    Jag har gjort ett sömntest men det visade ingen, visserligen kände jag inget den natten.

    Borde de inte hittat nåt vid alla undersökningar jag gjort? Men vad är det för fel?

    Jag är livrädd för att sova nu och livrädd att dö. Mina barn behöver mig. Jag är bara så trött på att vara rädd och må dåligt. Lever ett normalt familjeliv annars och ingen kan nog gissar hur dåligt jag mår. Det känns som det är nåt fel på mig.

  • Svar på tråden Hjärtfel eller vad är det för fel?
  • Anonym (Ts)

    [quote=81037215][quote-nick]Mrs Moneybags skrev 2021-03-29 10:36:41 följande:[/quote-nick]Det du beskriver låter mer som panikångest. [/quote

    Tack för svar.

    Jag förstår att det finns en risk men tycker bara det är så jäkla konstigt att saker (kroppsdelar) domnar mitt i natten och att man vaknar upp helt konstigt med hjärtklappning.

    Det är så påfrestande och känns ju som nåt är helt tokigt. Men ja när jag vaknar så blir jag rädd och då får jag panikattack av det.

    Så sjukt att man inte ens ska få vara ifred från ångest när man sover.

    På dagarna kan man ju hantera det men det är svårt att freda sig på natten. På dagarna så jobbar jag och tar hand om familj och kan i perioder må sämre som nu när det blir såhär på nätterna.

Svar på tråden Hjärtfel eller vad är det för fel?