• Freddie K

    Varför är så många så taskiga på FL?

    Hej!

    Ja, det är något som jag undrar över.

    Hur kommer det sig att så många slänger ur sig taskiga kommentarer och är rent allmänt elaka?

    Bara för att man sitter framför en skärm och är anonym så behöver man väl inte vara elak, eller?

    Mer kärlek åt folket!

    Haters gonna hate!


    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Svar på tråden Varför är så många så taskiga på FL?
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-03-29 17:08:45 följande:
    Same. Cynisk, elak jävel, och ibland sipprar det ut.
    J-ello. . Det är inte det intrycket jag har fått av dig i alla fall, men nu är jag ingen människokännare direkt.
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • hawthorne
    Freddie K skrev 2021-03-29 17:02:19 följande:
    Jo, det kanske det är. Det känns som att dem har lämnat FL vind för våg, tyvärr.
    Japp, det verkar inte bättre.

  • Freddie K
    hawthorne skrev 2021-03-29 17:14:05 följande:
    Japp, det verkar inte bättre.
    Nej, fast man märker av deras närvaro ibland, men det är inte ofta.
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • hawthorne
    Freddie K skrev 2021-03-29 17:15:11 följande:
    Nej, fast man märker av deras närvaro ibland, men det är inte ofta.
    Det är dock extremt sällsynt.

  • Aniiee
    Freddie K skrev 2021-03-29 17:13:00 följande:
    J-ello. . Det är inte det intrycket jag har fått av dig i alla fall, men nu är jag ingen människokännare direkt.
    Det är många som säger det. Jag förstår verkligen inte varför.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-03-29 17:27:34 följande:
    Det är många som säger det. Jag förstår verkligen inte varför.
    *Garvar*. Någon verkar ha en lite skev självbild. . Du kanske uppfattar dig själv som en elak j*vel, men innerst inne är du som en teddybjörn. .
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • AnnaSturesson

    Många trådar är ju startade av någon som bara vill att man ska hålla med. Ger man då förlag på hur man ska lösa saker ska lösas så blir TS sur.

  • Aniiee
    Freddie K skrev 2021-03-29 17:29:35 följande:
    *Garvar*. Någon verkar ha en lite skev självbild. . Du kanske uppfattar dig själv som en elak j*vel, men innerst inne är du som en teddybjörn. .
    En teddybjörn från FNAF i så fall. Du har bara inte läst rätt trådar =P
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-03-29 17:53:13 följande:
    En teddybjörn från FNAF i så fall. Du har bara inte läst rätt trådar =P
    Hehe, nej, det kanske jag inte har. :-P. Jag kan förstå att du har en mörk sida också, men mot mig har du alltid varit trevlig i alla fall och det uppskattas. .
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Freddie K
    AnnaSturesson skrev 2021-03-29 17:49:12 följande:

    Många trådar är ju startade av någon som bara vill att man ska hålla med. Ger man då förlag på hur man ska lösa saker ska lösas så blir TS sur.


    Jo, men om man har olika åsikter så behöver man ju inte bli sur och vända taggarna utåt. Man får acceptera att alla är vi olika och tycker olika saker. .
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • AnnaSturesson
    Freddie K skrev 2021-03-29 17:55:46 följande:

    Jo, men om man har olika åsikter så behöver man ju inte bli sur och vända taggarna utåt. Man får acceptera att alla är vi olika och tycker olika saker. .


    Ja så är det. Tycker taktiskt oftast att det är TS som blir sur.
  • Freddie K
    AnnaSturesson skrev 2021-03-29 18:09:18 följande:
    Ja så är det. Tycker taktiskt oftast att det är TS som blir sur.
    Jo, det kan jag med tycka. Att starta en tråd enbart för att få medhåll är ju värdelöst. Bättre om man kan diskutera saken på ett civiliserat sätt.
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • CFly
    AnnaSturesson skrev 2021-03-29 17:49:12 följande:

    Många trådar är ju startade av någon som bara vill att man ska hålla med. Ger man då förlag på hur man ska lösa saker ska lösas så blir TS sur.


    Förstår vad du menar. 

    Men jag ser också ofta svar i sådana trådar som direkt vill trycka ner TS i skorna. Vill få TS att inse hur fel allting är och inte alls är tillmötesgående på något sätt. 

    Det finns många sätt att ge förslag på. 

    1. Du är dum i huvudet fattar du inte att det är så här.

    2. Oj, kan förstå hur du känner. Men om du tänker så här vad tror du om det.
  • mari123

    Fast då kan man ju anmäla inlägget och det tas bort!? FAST Jag tänker att man startar inte en tråd på FL om man inte tål att få lite mothugg?....OCH man är ju för det mesta anonym!  Hur intressant blir det med en tråd där alla tycker likadant?

  • CFly
    mari123 skrev 2021-03-30 13:27:36 följande:

    Fast då kan man ju anmäla inlägget och det tas bort!? FAST Jag tänker att man startar inte en tråd på FL om man inte tål att få lite mothugg?....OCH man är ju för det mesta anonym!  Hur intressant blir det med en tråd där alla tycker likadant?


    Självklart ska ju folk få tycka olika. De berikar ju bara diskussionen och fler synvinklar kommer fram på ett problem, en åsikt eller något annat. Det är bara positivt. 

    Men problemet som jag ser det är att det går att framföra dessa olika åsikter på olika bra och smidiga sätt. Många vill trycka ner sin åsikt och samtidigt trycka ner sin "motståndare" på så effektivt sätt som bara är möjligt. Man liksom vill vinna poäng och känna sig bättre än den andra. Ett sådant diskussionsklimat främjar faktiskt inte alls fler synvinklar. 

    Ett välkomnande och trevlig sätt att framföra sin åsikt på gör också att den man diskuterar med känner att fler synvinklar blir något positivt och diskussionen kommer bli än mer berikande. 
  • mari123
    CFly skrev 2021-03-30 13:38:59 följande:
    Självklart ska ju folk få tycka olika. De berikar ju bara diskussionen och fler synvinklar kommer fram på ett problem, en åsikt eller något annat. Det är bara positivt. 

    Men problemet som jag ser det är att det går att framföra dessa olika åsikter på olika bra och smidiga sätt. Många vill trycka ner sin åsikt och samtidigt trycka ner sin "motståndare" på så effektivt sätt som bara är möjligt. Man liksom vill vinna poäng och känna sig bättre än den andra. Ett sådant diskussionsklimat främjar faktiskt inte alls fler synvinklar. 

    Ett välkomnande och trevlig sätt att framföra sin åsikt på gör också att den man diskuterar med känner att fler synvinklar blir något positivt och diskussionen kommer bli än mer berikande. 
    Absolut är det så. I den bästa av världar kan alla framföra sin åsikt med takt och ton, men vi lever ju i verkligheten. Klarar man inte att ngn säger emot en med lite "rakare" ordalag så kan man som sagt anmäla. Tror det modereras väldigt bra här på FL och ingen ska behöva känna sig kränkt.
  • CFly
    mari123 skrev 2021-03-30 13:44:27 följande:

    Absolut är det så. I den bästa av världar kan alla framföra sin åsikt med takt och ton, men vi lever ju i verkligheten. Klarar man inte att ngn säger emot en med lite "rakare" ordalag så kan man som sagt anmäla. Tror det modereras väldigt bra här på FL och ingen ska behöva känna sig kränkt.


    Sant.

    Sen misstänker jag också att folk använder forumet för att få ur sig inbyggda känslor o aggressioner som egentligen grundar sig i mycket annat i personens liv. Här får man chansen att spy lite hårdare på någon anonym och då känns det bättre.

    Egentligen ganska lågt då det är en riktig person bakom som kan må dåligt av det. Men sånt verkar man strunta i då det känns mer skyddat bakom text.
Svar på tråden Varför är så många så taskiga på FL?