Vad bär du hem maten i
Vad bär du hem maten i från affären nuförtiden?
Vad bär du hem maten i från affären nuförtiden?
Vet inte vad du menar med nyligen. Jag har köpt mina tygkassar efter att det äntligen började dyka upp tunna sådana. Jag tycker inte om de kraftiga bomullskassar som var det enda som fanns att köpa förr. De får ju inte plats i fickan!
Jag använder ryggsäck, återanvända plastpåsar och Dramaten. Men det går ju inte att välja mer än 1 alternativ. Du borde göra om tråden och låta folk välja flera alternativ. Har kanske köpt 5 nya påsar de senaste 10 åren.
Jag använder ryggsäck, återanvända plastpåsar och Dramaten. Men det går ju inte att välja mer än 1 alternativ. Du borde göra om tråden och låta folk välja flera alternativ. Har kanske köpt 5 nya påsar de senaste 10 åren.
Rapporten, som publicerades förra året, visar att en tygkasse i ekologisk bomull behövde bära hem matvaror fler än 20 000 gånger för att komma ner i samma miljö- och klimatpåverkan som en vanlig plastpåse. Det innebär att du måste använda den fem gånger i veckan i 77 år, enligt Råd & Rön, för att det ska motsvara en plastkasse. Motsvarande siffra för en tygkasse i vanlig bomull var 7 100 gånger.
Studien är kritiserad. Det här är en läsvärd text:
https://www.etc.se/debatt/inte-sant-att-tygpasen-ar-20-000-ganger-samre