Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

    Liberalernas högersteg.

    KillBill skrev 2021-04-01 15:34:37 följande:
    I så fall skämtar Liberalerna på fel dag..

    Jo, jag ser, men det är bara för otroligt för vara sant, men svaret är att det är sant, det är ju uppenbart med den tiden.(Om nu de inte havererade i sitt skämt och startade det fel dag Tungan ute )
    Kanske man ska köpa sig en sådan tröja och gå på L-möten och visa upp sig, den ironin kan nog vara svårt för dom att hantera.


     


    Med tanke på utvecklingen redan, så inom ett år är L 100% synkroniserade med SD och ala KD.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    K Markatta skrev 2021-04-07 01:31:44 följande:
    Förtroendet för Sabuni ökar nu bland de egna väljarna och bland M-väljare:

    www.expressen.se/nyheter/nyamko-sabuni-fordub.../
    Sympatier kan man ha, utan rösta på dom, så säger inte mycket, men är en del av synkroniseringen.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2021-04-07 15:42:26 följande:
    Självklart.

    Fyra av tio moderata väljare kan tänka sig att rösta på L - om de bara väljer rätt sida av historien.

    timbro.se/smedjan/de-liberala-karnvaljarna-st.../

    Hoppas dom gör.


    Men nu handlar tråden om synkroniseringen som Liberalerna gör med antiliberalerna.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    K Markatta skrev 2021-04-08 16:13:56 följande:
    Undersökningen är till stor del genomförd innan Sabuni fick med sig sitt parti på att verka för en borgerlig regering nästa mandatperiod.

    L:s fortsatta kräftgång beror därmed antagligen på det utbredda missnöjet bland allmänborgerliga väljare med att partiet agerat dörrmatta åt Stefan Löfven.
    Så undersökningen är inte gjord i April?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    K Markatta skrev 2021-04-08 17:38:47 följande:
    1 mars till 4 april.
    Då väntar vi på nästa på svar.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    KillBill skrev 2021-04-08 22:06:03 följande:
    Efter Liberalernas beslut att öppna för samarbete med SD lämnar Daniel Forslund sina interna roller i partiet. Men stannar på förtroendeuppdragen fram till valet. Man byter helt den ideologiska grund som Liberalerna står på, säger han.

    www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/dem.../

    Hur säljer man in att man är liberaler och sen vill samarbeta med antiliberaler.
    Eller är detta en gåta som aldrig går lösa?


    För jag finner det sjukt udda att man gör en 180graders omvändning i sin politik och verkar slutar vara liberala helt.
    Jag kan bara se en enda sak som kan trigga sånt, makt eller pengar.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2021-04-09 12:36:25 följande:
    Det enda liberala med det partiet är namnet...

    Läs om klassiskt liberala partiet om du vill veta vad verklig liberalism innebär.

    Frågan är varför de söker sig till antiliberaler, det är en 180-gradare och med tanke på deras historia där de ska vara emot just sånt och med en aktuell tröja som säger samma.
    Sen har jag aldrig tyckt att L varit speciellt liberala heller, dock har de alltid varit antiliberala, så varför ge upp sin grund och nått som de sagt de ska stå upp för och vara emot och istället annonsera att man vill vara med antiliberaler.


     


    Det verkar som du missa den biten.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2021-04-10 14:42:28 följande:

    Nyamko Sabunis nya SD-linje är en braksuccé. På bara tio dagar ökade antalet liberala väljare med 40 procent, eller 65 000 personer, enligt den nya Aftonbladet/Demoskop.

    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/jB2q...


    Nått säger mig när nyhetens behag har försvunnit, så är man tillbaka igen.
    Men kanske man kan ta ifrån KD och SD, KD är illa ute de med och blir det en negativ dom för antikrist, så kommer nog det bli proppen ur där.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2021-04-10 18:37:17 följande:
    The lesser of 2 evils kanske?
    Svårt och tro, då det ger inget svar på varför ett liberalt parti som uttryckligen sagt att de är emot antiliberalism och sen ser ut och para upp sig med antiliberalism.
    Flash Gordon skrev 2021-04-10 19:01:04 följande:
    Vi ser hatet från Socialdemokraternas partiarbetare.
    Nu handlar tråden om den inte som omöjliga synkroniseringen med SD, och avsluta enskilda idéer inom L.
    Rataxes skrev 2021-04-10 21:22:52 följande:
    Stövelslickandet tar aldrig ledigt.
    Har inget med den synkroniseringen ens och göra.
    Padirac skrev 2021-04-10 21:27:13 följande:
    Ta mig tusan smile2.gif :D smile2.gif

    låtsasibertarianerna slickar SDs stövlar  {#emotions_dlg.flower}


    Det roligaste är att facit kommer, själv är jag inte säker, men en del tyder på en synkronisering och slutet på egna idéer som parti och L.


     


    Vi har inte svaret än, men vissa sker berättar för oss att det lutar åt det.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2021-04-11 08:41:37 följande:
    De har väl insett att de efter nästa val har att välja på att stödja en regering där kommunisterna ingår, eller stödja en regering som är beroende av SD. Hur som helst så är det långt från säkert att de ens får sitta i riksdagen.
    Haha, kommunister, tror du jag går på den ens?
    KillBill skrev 2021-04-11 11:12:15 följande:
    Propaganda? Partiarbetare? varför sprider du sådant som du vet är osant?

    Det är ingen som vet, lärt mig med åren att skriva saker som inte stämmer är deras grundargumentation ofta.

    Och sen när man tar nästa steg kommer vi till området kompartmentalisering och när de ska förklara sig, och där tillåts inte mer än en staka exempel i inbilla det skulle ändra nått att glömma av resten.


    Såg nu att SD och KD synkroniseringen syntes med Kinas ambassadör,kanske nästa gång hakar L på den synkroniseringen tro?(Ja, inte nödvändigtvis Kinas ambassadör, utan kan vara om andra saker.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Liberalernas högersteg.