Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

    Finnar på ryggen - vad göra?

    Hur ser det ut med preventivmedel? 

    För mig låg grunden till mina stora finnar på rygg och axlar att jag hade hormonspiral. Bara någon månad efter jag tog ut den så började mina finnar att försvinna samt så uppkom inga fler. Jag provade två olika sorters hormonspiral och bägge gångerna fick jag finnar på rygg och axlar, sådana där stora blaffor som gjorde att jag ogärna gick med kläder som visade rygg och axlar. 

    Kanske är något liknande för dig? 

    Annars så har jag hört att kost gör mycket för huden, speciellt mejeriprodukter. 

    Jag skulle höra av mig till en dermatolog eller hudterapeut istället för att experimentera mig fram. Dels så kan det vara kostsamt; man köper på sig massa hudprodukter från olika märken som inte ger resultat eller till och med förvärrar och dels så kan det vara tidskrävande. Men mestadels skulle jag säga att jag kastat otaliga tusenlappar i sjön på olika krämer och redskap, istället för att bara ta mig i kragen och gå till någon som faktiskt kan hud och kan se vad för hudtyp man har och vad som kan tänkas krävas för att den ska bli bra. 

    Lycka till :) 

Svar på tråden Finnar på ryggen - vad göra?