• quetza­lcoatl­us
    Tue 30 Mar 2021 13:42
    1045 visningar
    9 svar
    9
    1045

    Olojal man

    Linnea789 skrev 2021-03-30 13:37:27 följande:

    Det är som att leva med en fiende. Han delar ingenting med mig lägnre. Allt med hans mamma

    O hans vän. Känner mig verkligen mobbad och utanför i det här..


    Ens partner ska inte kännas som ens fiende. Man ska inte känna sig mobbad av sin partner. Är du säker på att du vill vara kvar i relationen?
  • quetza­lcoatl­us
    Wed 31 Mar 2021 11:11
    #9
    Linnea789 skrev 2021-03-31 00:29:42 följande:

    Njaa, älskar ju honom.

    Sen är ja rädd att bli ensam , ja har ju ett barn nu. Svårt att hitta partner nu eget ett barn :-/


    Hur kan du älska någon som behandlar dig på det där sättet? Jag har även läst din andra tråd. Det är ju uppenbart att han behandlar dig riktigt illa, psykisk misshandel skulle jag säga, samt att du mår fruktansvärt dåligt i relationen. Du har en osund relation till honom, antagligen någon form av trauma bond. Du behöver komma bort från honom för att se på honom och på er relation på ett rationellt och realistiskt sätt. Då kommer du nog att inse att du faktiskt inte älskade honom ?på riktigt?. Gå i samtalsterapi för att få stöd och hjälp med hur du ska lösa det här. Du behöver inte säga till din man att du ska gå i terapi. Sådana som han brukar försöka sätta stopp för sånt. Du kan säkert ha med dig barnet under terapisessionerna.
Svar på tråden Olojal man