• Anonym (Kaffedraken)

    Seperation - kan inte gå vidare

    Hej,

    Från ett break, till ett slut. Efter 11 år. Gör så inåt helvete ont i hjärtat och själen. Kunde inte prata rätt kärleksspråk med exet, tog henne för given i min samtidiga depression. Ser hennes glädje åter kommit tillbaka utan min närvaro. Kommer aldrig glömma dagen hon stod där inför mina ögon. bland flera hundra så sken det upp som ett ljus runt omkring henne, vilken utstrålning, glädje och vacker skapelse sällan skådats. Kan inte släppa henne.. kan inte sova.. kan knappt sköta mitt jobb.. En del trodde att jag skulle ta livet av mig. skulle aldrig åsamka den skadan gentemot vårat lilla hjärta på 8, snart 9år. Dom här jävla tsunaminerna av sorgsmärta, när tar dom slut? aldrig? Går på terapi, hjälper för stunden... men sorgen tar över. tränar, tar promenader, åker iväg på vandring. Känns som inget hjälper.. Jobbigt vara olyckligt kär.

  • Svar på tråden Seperation - kan inte gå vidare
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har varit i samma situation för många år sedan. Bra att du får proffesionellt hjälp. Jag undvek antidepressiva pga biverkningar som bla impotens.

    Du undrar hur lång tid det tar. För mig tog det två år innan jag började dejta. Blev sambo efter tre år. Hade dock svårt för att bli riktigt kär. Idag lever jag med en underbar kvinna som jag verkligen älskar.

    Håll ut, det kommer att bli bra.

Svar på tråden Seperation - kan inte gå vidare