• Anonym (Soph)
    Wed 31 Mar 2021 17:09
    2687 visningar
    44 svar
    44
    2687

    Är Valentin ett WT-namn?

    Det är inte WT. Det är alldeles för gammalt och dammigt för att WT skulle ta i det. Det är också lite feminint och det är en egenskap WT inte önskar för sina söner. Namnet är vackert.

  • Anonym (Soph)
    Thu 1 Apr 2021 01:28
    #12
    +1
    Anonym (?) skrev 2021-03-31 21:55:05 följande:

    Skojar du? Typ alla WT-pojknamn är jättefeminina.


    Absolut inte. WT kör inte precis på genustänk och könsskillnaderna är kristallklara.
  • Anonym (Soph)
    Thu 1 Apr 2021 08:37
    #16
    +1
    Anonym (?) skrev 2021-04-01 08:27:18 följande:

    Det innebär ju dock inte att namnen inte är feminina? Har t.ex svårt att se hur Lowe som var och varannan wt-förälder ger sitt barn inte skulle vara feminint? Har många andra exempel - kommer inte på ett enda wt-namn som inte feminint.


    Jag skulle inte säga att Lowe är WT, det är både gammalt och feminint. Jag tycker nog att det är undre arbetarklass. Riktig WT använder generellt hårdare och manligare namn, namn som är så nypåhittade att de inte riktigt kan placeras eller utländska namn på någon manlig (action)skådis eller så. Jag kommer inte på ett enda WT-namn som är feminint, småpojkaktigt är i så fall det närmaste.
  • Anonym (Soph)
    Fri 2 Apr 2021 05:10
    #22
    +1
    Anonym (?) skrev 2021-04-01 08:40:11 följande:

    Har du några exempel på sådana "manligare" namn som är wt enligt dig? Men jag antar att vi inte har samma syn på wt, för kan inte förstå hur Lowe inte skulle vara wt. Det är nästan ännu mer wt än t.ex Liam (som alltid tas upp i wt-sammanhang).


    Det kan vara allt från mer "klassiska" namn som Ralf till nya eller nyetablerade namn som Spike.
Svar på tråden Är Valentin ett WT-namn?