• Anonym (Agne?­ka)
    Wed 31 Mar 2021 17:50
    385 visningar
    34 svar
    34
    385

    Är det fel av honom eller överreagerar jag?

    Jag är särbo med en man i 5 år.

    Vi är alltid hos mig för han bor fortfarande hemma hos föräldrarna. Vi båda är 26 år.

    När han kommer så kan han vara här i 1-2 veckor sträck. Han tar sällan undan sin tallrik, han diskar aldrig. Han tar inte undan något efter sig. Det är kaos när han är här.

    Jag struntade i att diska några dagar för att se om han själv skulle ta tag i det. Det gick 3 dagar, sen orkade jag inte, så jag diskade själv. Jag tog upp detta med honom och då säger han att han skulle göra det men han glömde.

    Jag lagar mat och kallar på honom så vi kan äta ihop.

    Jag säger vilken tid maten är klar, exempel kl 17. Okej det blir bra säger han.

    Men han kommer 19-20, alldeles för sent. För han är ute på stan och roar sig med vännerna. Jag sitter och väntar hungrig och maten blir kall. Han gör så här alltid.

    Jag ger en tid, hur svårt är det att passa den?

    Detta känner jag är sjukt respektlöst.

    Jag förstår om man jobbar och jobbar över eller kör hem mitt i rusningstrafik. Men han är på stan med vännerna.

    Överdriver jag??

    Jag blir så himla arg och ledsen för det känns som han pissar på mig

  • Svar på tråden Är det fel av honom eller överreagerar jag?
  • Anonym
    Wed 31 Mar 2021 22:56
    #11

    Han gör fel
    Du driver inget bed & breakfast
    Jag förstår inte att du tolererat detta så länge?

  • Anonym (Blomm­an)
    Thu 1 Apr 2021 14:33
    #12

    Han utnyttjar dig..

  • Anonym (Agne?­ka) Trådstartaren
    Mon 5 Apr 2021 23:24
    #13

    Svar till Anna. Vi ligger inte ens. På 8 månader nu.

    Ha försökt men han backar och känns typ äcklad av mig.

    Grejen är ibland handlar han mat och fyller kyl och frys eftersom han alltid är hos mig nästan. Men ibland kan han vara här 2-3 veckor på rak. Ibland 4 dagar sen inte ses 2 dagar . Men ja stora delen är han här.

    Han är lat och gör inget och när jag säger ifrån så tar han upp det "jag har handlat maten".

    Idag gick det över gränsen.

    Han ville laga mat, köttbullar med sås och potatis.

    Jag sa att det fanns allt i kylen men bara grädde till sås och lingonsylt om han kunde handla det.

    Så han handlade och kom hem och skulle göra mat.

    Han bad mig om hjälp att skala potatisen. Jag gjorde det.

    Han bad mig även diska det som låg i vasken och jag gjorde det.

    Efter han lagat klart så ber han mig att städa undan i köket. Då säger jag "kan inte du själv göra det? Det är du som lagat maten. Jag hjälpte dig ändå en del. Jag får aldrig hjälp av dig när jag gör mat".

    Då säger han "fy vad lat du är. Jag går handlar mat och lagat mat nu och du kan inte ens hjälpa mig med det lilla".

    Då säger jag "DU ville laga mat så städa du. Jag var snäll som hjälpte dig litegrann. Jag lagar aldrig mat och ber dig hjälpa till eller städa efter mig. Se på 1 månad nu. Du har inte diskat en enda gång".

    Då säger han "vad vill du? Ska jag diska och sånt? Det är förfan ditt hem. Det är du som bor här".

    Då säger jag "Ja jag bor här. Men du är här väldigt ofta och du äter och dricker lika mycket som jag och inte ett enda glas har du diskat. Jag diskar EFTER OSS BÅDA! Och så förväntar du dig att jag ska städa efter dig när du gjort mat?"

    Så säger han "Ja jag gick handlade mat".

    Då säger jag "Jag har förfan inte ens bett dig att handla mat. Det är du själv som gör det och du handlar det för dig själv, för du handlar bara sånt du själv äter och gillar".

    Då blev han arg och gick emot mig. Stod nära mitt ansikte och han tog tag i mitt hår i nacken och drog och sa "passa din mun och vem du pratar till, fattar du? Din otacksamma lilla fitta. Tvii för dig. Packa allt jag handlat , jag ska gå. Vill inte se dig mer".

    Jag gråter

    Jag är i chock.

    Jag fattar ingenting

    Vad har jag gjort ens??? :(

    Han har även blockat mig överallt nu och skrev sms "lycka till med allt. Ha det bra nu"

  • Mon 5 Apr 2021 23:58
    #14

    Usch, så obehagligt! Det låter som om han kan bli riktigt våldsam :(

    Vad du gör, ta inte tillbaka honom, av det du berättat finns det absolut noll saker med honom som låter bra:/

  • Anonym (öh)
    Mon 5 Apr 2021 23:58
    #15

    Och du vill fortfarande få tillbaka honom??

  • Anonym (Agne?­ka) Trådstartaren
    Tue 6 Apr 2021 00:24
    #16

    ??

    Var i texten skrev jag att jag vill ha tillbaka honom?

    Jag är bara chockad och fattar ingenting just nu. Jag sitter här med skuldkänslor för att jag betett mig illa ? Men sen inombords känner jag att HAN betedde sig illa. Jag är förvirrad :/

  • Anonym (Been there)
    Tue 6 Apr 2021 00:58
    #17
    Anonym (Agne?ka) skrev 2021-04-06 00:24:11 följande:

    ??

    Var i texten skrev jag att jag vill ha tillbaka honom?

    Jag är bara chockad och fattar ingenting just nu. Jag sitter här med skuldkänslor för att jag betett mig illa ? Men sen inombords känner jag att HAN betedde sig illa. Jag är förvirrad :/


    Han har ingen respekt för dig och visade klart och tydligt vad du verkligen betyder för honom när du sa ifrån. Vidrigt beteende av honom. Ska be på sina bara knän för att ens få tilltala dig igen. Och ja jag förstår du är förvirrad men se till hans handlingar inte hans ord. Skräp är vad han är!!!
  • Tue 6 Apr 2021 15:58
    #18
    -1
    Anonym (Agne?ka) skrev 2021-04-05 23:24:29 följande:

    Svar till Anna. Vi ligger inte ens. På 8 månader nu.

    Ha försökt men han backar och känns typ äcklad av mig.

    Grejen är ibland handlar han mat och fyller kyl och frys eftersom han alltid är hos mig nästan. Men ibland kan han vara här 2-3 veckor på rak. Ibland 4 dagar sen inte ses 2 dagar . Men ja stora delen är han här.

    Han är lat och gör inget och när jag säger ifrån så tar han upp det "jag har handlat maten".

    Idag gick det över gränsen.

    Han ville laga mat, köttbullar med sås och potatis.

    Jag sa att det fanns allt i kylen men bara grädde till sås och lingonsylt om han kunde handla det.

    Så han handlade och kom hem och skulle göra mat.

    Han bad mig om hjälp att skala potatisen. Jag gjorde det.

    Han bad mig även diska det som låg i vasken och jag gjorde det.

    Efter han lagat klart så ber han mig att städa undan i köket. Då säger jag "kan inte du själv göra det? Det är du som lagat maten. Jag hjälpte dig ändå en del. Jag får aldrig hjälp av dig när jag gör mat".

    Då säger han "fy vad lat du är. Jag går handlar mat och lagat mat nu och du kan inte ens hjälpa mig med det lilla".

    Då säger jag "DU ville laga mat så städa du. Jag var snäll som hjälpte dig litegrann. Jag lagar aldrig mat och ber dig hjälpa till eller städa efter mig. Se på 1 månad nu. Du har inte diskat en enda gång".

    Då säger han "vad vill du? Ska jag diska och sånt? Det är förfan ditt hem. Det är du som bor här".

    Då säger jag "Ja jag bor här. Men du är här väldigt ofta och du äter och dricker lika mycket som jag och inte ett enda glas har du diskat. Jag diskar EFTER OSS BÅDA! Och så förväntar du dig att jag ska städa efter dig när du gjort mat?"

    Så säger han "Ja jag gick handlade mat".

    Då säger jag "Jag har förfan inte ens bett dig att handla mat. Det är du själv som gör det och du handlar det för dig själv, för du handlar bara sånt du själv äter och gillar".

    Då blev han arg och gick emot mig. Stod nära mitt ansikte och han tog tag i mitt hår i nacken och drog och sa "passa din mun och vem du pratar till, fattar du? Din otacksamma lilla fitta. Tvii för dig. Packa allt jag handlat , jag ska gå. Vill inte se dig mer".

    Jag gråter

    Jag är i chock.

    Jag fattar ingenting

    Vad har jag gjort ens??? :(

    Han har även blockat mig överallt nu och skrev sms "lycka till med allt. Ha det bra nu"


    Jag hade fan ringt hans mamma och berättat hur han beter sig. Seriöst! Vilket jävla kräk.
  • Anonym (oooo)
    Tue 6 Apr 2021 16:02
    #19

    Bra! Du ska akta dig för den idioten. 
    Tala om för dina vänner vad han sade till dig, så att de vet sanningen om man börjar snacka skit om dig. Det låter som om han är en sån person som skulle kunna göra det. 

  • Anonym (Blomm­an)
    Tue 6 Apr 2021 16:06
    #20

    Det gick för långt och är svårt att försvara sig sen. Gäller att sätta gränserna tidigt

    Men säkert bra att han försvann

Svar på tråden Är det fel av honom eller överreagerar jag?