• Anonym (??)

    Ångest efter misslyckad förhudsoperation?

    Anonym (dorsalsnitt) skrev 2021-04-01 15:58:12 följande:

    Hej!

    Gjorde en penisoperation för 8 dagar sedan som jag misstänkt gått åt helvete och har fått sån otrolig ångest.

    Har alltid haft kort sträng och inte kunnat dra tillbaka förhuden över ollonet vid erektion. I slakt tillstånd har det gått hur bra som helst! Har haft ett jättebra sexliv trots den korta strängen. På senare år har jag fått vita fläckar som kommit och gått kring frenulum (strängen) och i slutet av förra året en liten vit förhårdnad, tillståndet kallas tydligen lichen sclerosus. Dock ingen smärta eller besvär, men jag tänkte att förhårdnader ska ju kollas upp. Urologen föreslog att man skulle ta bort den korta frenulum helt samt vidga förhuden med ett snitt (dorsalsnitt). Efter 8 dagar har svullnaden lagt sig och jag kan med nöd och näppe dra tillbaka förhuden i slakt tillstånd (med hjälp av vaselin och bedövninssalva). Några av stygnen har lösts upp, några är kvar. Nu har jag alltså större problem med trång förhud än innan operationen!! Nån som varit med om något liknande?


    Vad sa läkaren när du har ringt dit och berättat om läget? 
Svar på tråden Ångest efter misslyckad förhudsoperation?