Forum Hälsa: Hälsa - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Normal äl och mens efter pstav

Tor 1 apr 19:24 Läst 0 gånger Totalt 6 svar
    Visar endast inlägg av Rockbrud - Visa alla inlägg
    Tor 1 apr 19:24

Hej! Söker nu stöd o storirs från verkliga livet????Tog ut min pstav efter 10 år av stav i september. Har innan dess haft diverse preparat i totalt nästan 20 år. Är nu 35 år o maken 38 vi tänker oss nu redo att bilda familj. Hade i unga år en massa strul med mensen och började med ppiller som 15 åri hen för att kunna leva normalt trots stor mensvärk ich störtblödningar. Har genom åren bytt skydd eftersom inget riktigt passat innan jag fick pstav. Har haft mens hyggligt regelbundet i alla år. Mellan september och december kom blödningar normalt i samma cykel som med pstaven. Sen hade jag mens i februari vilken var liten o kort. Nu har jag haft nån typ av blödning som jag k te vill kalla mens utan snarare blidiga flytningar. Har känt mig skum mellan varven med molvärk ömma bröst osv. och jag är inte gravid. Det är noga testat. Verkar som min kropp inte riktigt vet hur den vill ha det... förstår att systemet är uppfuckat efter 20 år av hormoner och har ju egentligen ingen aning om hur en normal mens ser ut för mig längre. Har inte ragit ÄL test då hag tänkt att det är onödigt tills vidare då kroppen inte verkar fungera. Vore ju inget problem om jag blev gravid för vi sexar aktivt kanske 3g i veckan. Men vad har ni för erfarenhet om att få ?igång? kroppen efter många år av preventivmedel? Och hur har kroppen kännst? De flesta trådar jag hittar på nätet är unga~25 som blir gravida nästan direkt efter man tog ut staven. Ja tänker ju att både ålder och hur länge man haft skydd spelar in

• Tor 1 apr 19:26 #1

Massa stavfel och hemsk text då jag skrivit på telefonen- ha gärna lite överseende

• Fre 2 apr 11:41 #3

Kul med svar:) men kom din mens igång direkt eller blev du gravid trots strul med mens etc?

• Fre 2 apr 11:41 #4

Kul med svar:) men kom din mens igång direkt eller blev du gravid trots strul med mens etc?

• Fre 2 apr 11:41 #5

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll