• Anonym (Sanna)

    Mår skit och gråter

    Hej! Jag jobbar mycket just nu, det är som att jag inte kan koppla av. När jag väl kom hem idag grät jag, jag grät över stressen och ett killproblem.

    Han är 28, jag 21. Vi har träffats i snart 1 år. Grejen är att han jobbar med många kvinnliga likaså jag jobbar med män. Men jag vet att han kan verka lite charmig. I vilket fall fall så har han innan träffat många äldre och mest mammor. Hur som helst så har vi inte haft några större problem men det finns ändå lite. Exempelvis var han på utbildning i Stockholm för länge sen och jag fick inte en enda bild. Han säger att de var 2 killar och 1 tjej men jag fick fan inte en enda bild.

    Sen har det varit mycket att han velat snacka i telefon med gamla kvinnliga kollegor från Danmark via telefon men när jag blev sur gav han sig med det, vet dock inte om han sms dem istället.

    Fick utbrott här om dagen när han gillade andra tjejers bilder men inte mina. Han bara skrattade.

    Har bett om att vi tar en paus men han menar på att antingen så är vi tillsammans eller så är vi ingenting. Han gör heller inget för oss, alltså nu tänker jag på saker par kanske behöver, övernattning någonstans eller uppskattning.

    Usch vad jag har gråtit.

  • Svar på tråden Mår skit och gråter
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-04-03 00:21:27 följande:
    Hej! Jag jobbar mycket just nu, det är som att jag inte kan koppla av. När jag väl kom hem idag grät jag, jag grät över stressen och ett killproblem.

    Han är 28, jag 21. Vi har träffats i snart 1 år. Grejen är att han jobbar med många kvinnliga likaså jag jobbar med män. Men jag vet att han kan verka lite charmig. I vilket fall fall så har han innan träffat många äldre och mest mammor. Hur som helst så har vi inte haft några större problem men det finns ändå lite. Exempelvis var han på utbildning i Stockholm för länge sen och jag fick inte en enda bild. Han säger att de var 2 killar och 1 tjej men jag fick fan inte en enda bild.

    Sen har det varit mycket att han velat snacka i telefon med gamla kvinnliga kollegor från Danmark via telefon men när jag blev sur gav han sig med det, vet dock inte om han sms dem istället.

    Fick utbrott här om dagen när han gillade andra tjejers bilder men inte mina. Han bara skrattade.

    Har bett om att vi tar en paus men han menar på att antingen så är vi tillsammans eller så är vi ingenting. Han gör heller inget för oss, alltså nu tänker jag på saker par kanske behöver, övernattning någonstans eller uppskattning.

    Usch vad jag har gråtit.
    Jag tänker att du behöver fundera över vad du kan/vill stå ut med och utifrån det hantera situationen.

    1) Jag har varit iväg på massor av utbildningar men har aldrig skickat någon bild till min man. Visste din kille att du gärna ville ha kort, och höll han med om att han självklart kan skicka något? Jag tycker inte detta är något att haka upp sig på överhuvudtaget.
    2) Skulle min man vilja snacka i telefon med kollegor/vänner eller vem som helst så får han givetvis det. Han är en egen person med ett eget liv förutom det han delar med mig. Jag skulle aldrig kunna bli sur över att han har andra kontakter än mig. Nu vet jag att han inte skulle vara otrogen och jag är inte orolig för det. Skulle han ändå välja att vara otrogen så är han det oavsett om jag tillåter vänner eller inte. Troligen skulle vem som helst ha närmre till otrohet ju fler begränsningar partnern gör. Att du blev sur över detta ligger helt på dig. Det borde du inte bli enligt mig.
    3) Jag har aldrig gillat eller kommenterat något min man lägger ut på sociala medier. Jag pratar med honom personligen, och har inte mitt förhållande på sociala medier. Jag kan däremot gilla andra människors bilder, skriva någon kommentar, skicka grattis osv. Jag väntar mig ingenting från min man på internet.
    4) Varför vill du ha en paus? Vad skall det ge dig? Tid att fundera över om du vill vara med honom, eller är det en tanke att han skall ändra sig och känna att han gör allt för dig/dvs beter sig så som du vill?
    5) Övernattning osv skall man ju låta bli i dessa pandemitider, men det kanske handlar om ett par år tillbaka i tiden? Föreslår du saker du vill att ni gör?

    Som sagt, sluta gråta, det är bara destruktivt i detta läge. Fundera en stund på om du kan tänka dig att leva med honom precis som han är. Fundera över hur rimliga dina krav är, och vad du behöver i ett förhållande för att må bra. Kan han ge dig det? Annars kanske det är läge att du tar kommandot och gör slut.
  • Anonym (pppp)

    Varför ska man skicka bilder från arbetsresor, till någon man dejtar? 

  • Anonym (Sanna)

    Frågade killen om några bilder han nyligen lagt ut i en app, han blev då arg och menade ?måste vi gå på det ytliga? samma när du skäller ut mig om kollegor jag haft för, hon kvinnliga Sara bryr sig inte ändå för hon har kille och visst har man väl tänkt förr när man var singel att shit henne vill jag sätta på, men sen insåg man nej vi är inte mer än vänner.

    Och helt ärligt det med oss, känner du att du vill träffa en annan så bara säg det. Och har du gått bakom min rygg så har du, det jag inte vet vet jag inte, men får jag reda på det blir jag inte glad.

    Alltså han säger helt enkelt att han inte bryr sig om något skulle ske.

Svar på tråden Mår skit och gråter