• hippos

    Snart två år

    Startar denna tråden främst för att jag är nyfiken på era erfarenheter!


    Jag om min sambo har inte haft sex på snart två år... Vi har varit tillsammans i nästan 12 år och har barn tillsammans. För mig (kille) är det en fullständig katastrof, går omkring konstant kåt. 

    Min sambo verkar ta det hela med ro, hon känner inte för det helt enkelt är henens "enkla förklaring"..

    Till historien tillkommer ett antal bakåtliggande orsaker, vi har inte det bästa förhållandet just nu och har inte haft det på ett tag (går i parterapi etc.) Men jag är främst intresserad, hur länge är det längsta ni gått i ert förhållande utan att ligga?


    :)
  • Svar på tråden Snart två år
  • Anonym (Hmm)

    Något halvår kanske det gick, sen kände jag att jag behövde börja ställa upp på sex igen för min sambo började gnälla lite.

  • New  Dawn

    Har man "inte det bästa förhållandet" och går i parterapi är det inte konstigt att sexlivet brister.

    Lyssna mer under parterapin, så kanske du förstår mer vad som händer.

    Vad spelar det för roll hur ofta, eller sällan andra har sex, eller hit länge någon annan varit utan sex? Fokusera i stället på hur du /ni ska gå vidare.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (DKK)

    Sju månader.

    Han hade ingen lust helt enkelt, men jag som fru tyckte det var jobbigt.

    Sedan hamnade jag i klimakteriet och har för första gången i mitt liv hamnat i tankar som att det är helt okej. Det trodde jag aldrig. Jag har alltid haft större sexlust än han.

  • Anonym (1 år?)

    1 år kanske? Det berodde på att vi fick bebis som vägrade sova själv så vi fick aldrig egentid (har inga släktingar i närheten och flyttade till ny stad där vi ingen kände).

    För mig så dalar sexlusten vid sömnbrist och när jag känner att min man inte bidrar lika mycket med hushållssysslor, renoveringar, planeringar etc. Det är avtändande. Även när han är väldigt avvisande och inte önskar diskutera saker (som att jag gärna vill byta jobb. Vi diskuterar hans jobbsituation och jag är stöttande men när jag önskar att diskutera min snäser han ?men det är för fan bara att byta jobb då?). Det måste vara en ömsesidig förståelse och givande och tagande.

    Varför är er relation dålig? Varför tror du sambon saknar sexlust?

  • hippos
    Anonym (1 år?) skrev 2021-04-03 11:46:00 följande:

    1 år kanske? Det berodde på att vi fick bebis som vägrade sova själv så vi fick aldrig egentid (har inga släktingar i närheten och flyttade till ny stad där vi ingen kände).

    För mig så dalar sexlusten vid sömnbrist och när jag känner att min man inte bidrar lika mycket med hushållssysslor, renoveringar, planeringar etc. Det är avtändande. Även när han är väldigt avvisande och inte önskar diskutera saker (som att jag gärna vill byta jobb. Vi diskuterar hans jobbsituation och jag är stöttande men när jag önskar att diskutera min snäser han ?men det är för fan bara att byta jobb då?). Det måste vara en ömsesidig förståelse och givande och tagande.

    Varför är er relation dålig? Varför tror du sambon saknar sexlust?


    Att sexlusten dalar , så är det ju ganska ofta (upp och ner dvs.) speciellt i ett långvarigt förhållande. Vi delar på i princip alla hushållssysslor, 50/50 även om det är ganska traditionella "man och kvinna" uppdelningar.

    Vi har en hel del bekymmer i vårt förhållande, främst kommunikationen och därför går vi till parterapeut. Jag är mest nyfiken hur länge ni andra gått som längst utan sex i era förhållande, känns som två år är extremt!
    Mvh
  • Anonym (Mer än två år)

    Vet inte exakt, men det måste ha varit mer än två år. Så fort min fru blev gravid så vägrade hon ha sex, detta höll i sig hela graviditeten, och sedan tog det betydligt mer än ett år tills vi hade sex första gången efter födseln. Tror inte hon kände för det då heller egentligen...

  • Anonym (1 år?)
    hippos skrev 2021-04-03 14:40:52 följande:

    Att sexlusten dalar , så är det ju ganska ofta (upp och ner dvs.) speciellt i ett långvarigt förhållande. Vi delar på i princip alla hushållssysslor, 50/50 även om det är ganska traditionella "man och kvinna" uppdelningar.

    Vi har en hel del bekymmer i vårt förhållande, främst kommunikationen och därför går vi till parterapeut. Jag är mest nyfiken hur länge ni andra gått som längst utan sex i era förhållande, känns som två år är extremt!


    Det är kanske lite extremt. Jag tror kanske att det finns två läger: de som accepterar att sexet upphör och lever vidare i sin relation årtionde efter årtionde eller de som väljer man att gå skilda vägar tidigare än efter 2 eller fler år.
  • Anonym (B)

    10 veckor.

    Vi hade sex fram tills veckan innan vår son föddes och sedan tog det rätt lång tid innan jag slutade blöda och avslaget hade gett med sig.

    Jag kan dock förstå varför många kvinnor helt enkelt inte känner suget efter en förlossning. Mitt sug är inte densamma längre och jag kan säga att sex är det sista jag tänker på om dagarna. Det blir en stund på dagen en gång i veckan istället, när bebisen sover.

  • Anonym (Jag)

    Fem år. Vi älskar varandra så och trivs ihop, men ingen av oss har något intresse av sex längre. Hoppas att det kommer tillbaka en dag, men just nu är det inte där.

  • uppepåfem

    Först ca 3 år utan efter barn nr 1. Sedan 3 år till efter barn nr 2 innan vi bestämde oss för att skiljas.

    Vi tappade lusten båda två i olika perioder.

    Han ville inte inte ligga så ofta som jag innan barnen och sedan ville inte jag heller.

Svar på tråden Snart två år