BIM MAJ, första barnet
Jag är ändå helt inställd på att mensen kommer senast imorgon, men jag lovar att hålla er uppdaterade!
Hörrni, så lustigt hur allt kan vända. Kom hem till en fin middag med levande ljus och en flaska vin. En sambo som öppnade upp sig. Fina samtal och en TV som var avstängd tills vi gick och la oss. Bara vi och en massa härliga skratt. Och ett positivt ägglossningstest på det.
Tack för allt stöd och goda råd! Visade sig att mina farhågor var helt obefogade och att bristen på närhet ifrån min sambo och avståndstagandet berodde på något helt annat så som stress och skam. Det och ilskan/sorgen över alla våra MF. Stressen över remissen till Ivf osv. Känns så otroligt skönt att ha rert ut allt och extra skönt att der kom på hans initiativ. Blev så lättad och överraskad att jag började gråta när jag kom hem och såg vad han hade gjort. Min älskade, älskade sambo och livspartner. Gud, känner mig plötsligt som nykär igen, haha.
Hörrni, börjar fan bli nervös här. Det senaste året har jag haft ÄL på cd 15-18. Nu är jag på cd 19 och har inte ens fått en peak än. Är det någon som har fått sen/utebliven ÄL cyklen efter äggledarspolning? Enligt läkare uteblev min ÄL inte förra cyklen men cyklen innan och hade blivit rätt otrolig om denna också uteblev (trots alla tester på mig ser finemang ut)
Hur lång lutealfas har ni?
Intressant med ni som har en lutealfas som är mindre än 10 dagar. Min gyn vill att den ska vara på 14 dagar. Och jag har mellan 7-8 dagar, kan vara därför jag inte blivit gravid. Ni som har 10 dagar och mindre, har ni fått någon behandling?
Finns det någon i tråden som är bosatt i Stockholm och söker/letar efter klinik att gå utredning på? Helst privat, då jag har redan överlevt vanliga healthcare för många år sedan och blev bara frustrerad och besviken över det. Tom var det på Sofiahemmet som så många tycker om, allt jag fick var ett recept på D vitamin och remiss till IVF, och blev aldrig lyssnat på.
Tack om någon har erfarenhet att dela med sig! Jag behöver hitta någon som kan engelska också eftersom sambon inte pratar Svenska, men det borde nog alla läkare även om hemsidan inte har en engelsk variant. 
Det känns så sjukt att skriva det här, och jag tvekade länge på om jag skulle göra det överhuvudtaget. Jag tog ett test i morse, helt övertygad om att det skulle vara negativt och bara få igång den försenade mensen.
Jag hade tokfel. Jag är gravid?! Det känns helt sjukt. Och jag har skuldkänslor också, för jag vet att så många av er har kämpat så länge, och här kommer jag. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna.
Väldigt interessant att ditt gyn säger så om cykeldagar, jag har alltid läst och räknat med att den dagen du ser rött är din första mensdag, och mina spottings var alltid brun förut. Jag har inte längre det problemet, men har inte heller gjort något specifikt för att bli av med det. :/ Jag tror också att jag har lågprogesteron, jag tempar och mina temps är alltid riktigt låga efter äl, det blir knappt någon höjning, plus det med att få mens runt äl+10-11. Ska kolla en privatklinik om (eller säkert när) mensen kommer och se om jag kan få något annat utskrivit än en till kur på progesteron :)

dags för den sista babydance för cykeln då ;)