• NatMar005

BIM MAJ, första barnet

Alltså det här måste vara murphys lag eller nåt. Fick precis fast gubbe på äl-test. Chansen att få ligga ikväll hade varit större om jag befunnit mig på mars och sambon kvar här på jorden... #jagärintebitter

• NatMar005
    Carina82 skrev 2021-05-03 15:55:16 följande:

Hej, usch vad jobbigt det låter! Jag har samma problem här hemma, min kille känner en ganska stor press även om jag verkligen försöker vara avslappnad till det hela. Men man blir ju SÅ BESVIKEN när man har ägglossning och han är totalt osugen ?man vet direkt att det är kört ytterligare en månad.. Och jag kan inte dölja mina känslor aaaaalls. I ert fall har ni ju även ett missfall i bagaget också vilket kanske har satt sina spår hos honom, låter som att han skulle behöva prata med nån men det är ju lättare sagt än gjort. Det där med strutsmetoden alltså, så himla jobbigt :( Jag tror iaf inte ALLS att det handlar om avsaknad om känslor för dig, utan om stora jobbiga känslor som han inte kan få ur sig <3

Vet precis vad du menar och tack för dina ord. Känner mig så mycket mindre ensam nu. <3 kanske har du rätt. Vi ska äta middag nu så får vi se om vi får pratat någon. Typiskt nog fick jag positivt på äl-test precis. Suck så taskig tajming! Kan bara gråta åt eländet..
  • NatMar005
    Emmalucy skrev 2021-05-03 19:24:13 följande:

Hoppas att du kommer antingen ha äl senare ikväll eller imorgon, så det blir inte helt körd :) ägget överlever minst 12timmar efter den släpptes, så chansen lär ju finnas kvar imorgon! lycka till <3

Får la hoppas vi hinner bråka och det färdigt tills dess heje
  • NatMar005

Hörrni, så lustigt hur allt kan vända. Kom hem till en fin middag med levande ljus och en flaska vin. En sambo som öppnade upp sig. Fina samtal och en TV som var avstängd tills vi gick och la oss. Bara vi och en massa härliga skratt. Och ett positivt ägglossningstest på det.

Tack för allt stöd och goda råd! Visade sig att mina farhågor var helt obefogade och att bristen på närhet ifrån min sambo och avståndstagandet berodde på något helt annat så som stress och skam. Det och ilskan/sorgen över alla våra MF. Stressen över remissen till Ivf osv. Känns så otroligt skönt att ha rert ut allt och extra skönt att der kom på hans initiativ. Blev så lättad och överraskad att jag började gråta när jag kom hem och såg vad han hade gjort. Min älskade, älskade sambo och livspartner. Gud, känner mig plötsligt som nykär igen, haha.

• NatMar005
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-04 09:29:06 följande:

Men åh, vad fint! Jag blir helt tårögd för din skull. Vad härligt att det blev något helt annat än dina farhågor. Världens bästa känsla! Njut :) 

Haha tack, jag med. Går som på moln idag! Hur går det för dig förresten? Vet att du inte har några höga förhoppningar men hur känns kroppen?
  • NatMar005
    Link92 skrev 2021-05-04 09:34:13 följande:

Men åh SÅ skönt att höra <3 blir också lite tårögd. Lycka till med barnaskapandet nu!

Tack, mår så bra idag alltså. Kan inte fatta att det kunde vända så fort sådär! Han vill sitta i bilen hela kvällen idag dock för att hämta en födelsedagspresent åt sin son så jag gnisslar lite tänder över att deg är på självaste äl men ska se om jag inte kan stjäla en snabbis innan vi åker. ;)
  • NatMar005
    Emmalucy skrev 2021-05-04 09:37:41 följande:

Jag blir tårögd av att läsa detta :) så glad för er skull! Han kommer säkert mår bättre av att ha öppnat upp sig nu, och det hjälper dig att inte behöva gissa på vad som är svårt hos honom. Många av oss känner igen hur tugnt det är att bära saker om infertilitet. Fantastiskt! <3

Ja jag hoppas verkligen att det är så och att kommunikationen flyter lite bättre from nu. För bägges skull. Ja den här situationen suger, känner mig så less på det nu! Vissa dagar tänker jag bara att jag skiter i alltihop. Blir det inga barn så blir der väl inte då. Men jag vill ju så gärna egentligen. Undrar ibland om vi orkar oss igenom allt som ligger framför oss med ovf etc men vad är alternativet då? Så svårt allting..
  • NatMar005
    Linneado skrev 2021-05-04 10:34:19 följande:

Enligt NC 13+1Men så fint av er båda <3 vad glad jag blev av att läsa det.

Tack för goda råd och stöd. <3
  • NatMar005
    Gulgja skrev 2021-05-04 10:04:17 följande:

Hur lång lutealfas har ni?

Alltid 13 dagar.
  • NatMar005
    Vickan31 skrev 2021-05-04 10:45:05 följande:

Ååh, det har verkligen gjort så ont i hjärtat att läsa dina inlägg om oron för sambons beteende som du beskrivit så hjärtskärande och levande - och så nu det här fina, hoppingivande inlägget som vekligen berör till tårar!  Är så glad för din skull att du fått en förklaring och en så fin kväll med din sambo!

Vad du or gullig, tack så hemskt mycket! Ja det känns verkligen så bra. Han är ju helt fantastisk på så många vis och det finns verkligen ingen annan jag någonsin skulle vilja dela livet med. Tänk om han bara kunde komma ihåg hur lite som krävs för att reda ut en svår situation och att jag aldrig dömer honom. Men vi har alla våra hjärnspöken ochbdet gäller ju honom också. Npväl, slutet gott allting gott ochbjag är så tacksam för den här tråden och er i den. <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet