BIM MAJ, första barnet
Alltså det här måste vara murphys lag eller nåt. Fick precis fast gubbe på äl-test. Chansen att få ligga ikväll hade varit större om jag befunnit mig på mars och sambon kvar här på jorden... #jagärintebitter
Alltså det här måste vara murphys lag eller nåt. Fick precis fast gubbe på äl-test. Chansen att få ligga ikväll hade varit större om jag befunnit mig på mars och sambon kvar här på jorden... #jagärintebitter
Hej, usch vad jobbigt det låter! Jag har samma problem här hemma, min kille känner en ganska stor press även om jag verkligen försöker vara avslappnad till det hela. Men man blir ju SÅ BESVIKEN när man har ägglossning och han är totalt osugen ?man vet direkt att det är kört ytterligare en månad.. Och jag kan inte dölja mina känslor aaaaalls. I ert fall har ni ju även ett missfall i bagaget också vilket kanske har satt sina spår hos honom, låter som att han skulle behöva prata med nån men det är ju lättare sagt än gjort. Det där med strutsmetoden alltså, så himla jobbigt :( Jag tror iaf inte ALLS att det handlar om avsaknad om känslor för dig, utan om stora jobbiga känslor som han inte kan få ur sig <3
Hoppas att du kommer antingen ha äl senare ikväll eller imorgon, så det blir inte helt körd :) ägget överlever minst 12timmar efter den släpptes, så chansen lär ju finnas kvar imorgon! lycka till <3
Hörrni, så lustigt hur allt kan vända. Kom hem till en fin middag med levande ljus och en flaska vin. En sambo som öppnade upp sig. Fina samtal och en TV som var avstängd tills vi gick och la oss. Bara vi och en massa härliga skratt. Och ett positivt ägglossningstest på det.
Tack för allt stöd och goda råd! Visade sig att mina farhågor var helt obefogade och att bristen på närhet ifrån min sambo och avståndstagandet berodde på något helt annat så som stress och skam. Det och ilskan/sorgen över alla våra MF. Stressen över remissen till Ivf osv. Känns så otroligt skönt att ha rert ut allt och extra skönt att der kom på hans initiativ. Blev så lättad och överraskad att jag började gråta när jag kom hem och såg vad han hade gjort. Min älskade, älskade sambo och livspartner. Gud, känner mig plötsligt som nykär igen, haha.
Men åh, vad fint! Jag blir helt tårögd för din skull. Vad härligt att det blev något helt annat än dina farhågor. Världens bästa känsla! Njut :)
Men åh SÅ skönt att höra <3 blir också lite tårögd. Lycka till med barnaskapandet nu!
Jag blir tårögd av att läsa detta :) så glad för er skull! Han kommer säkert mår bättre av att ha öppnat upp sig nu, och det hjälper dig att inte behöva gissa på vad som är svårt hos honom. Många av oss känner igen hur tugnt det är att bära saker om infertilitet. Fantastiskt! <3
Enligt NC 13+1Men så fint av er båda <3 vad glad jag blev av att läsa det.
Hur lång lutealfas har ni?
Ååh, det har verkligen gjort så ont i hjärtat att läsa dina inlägg om oron för sambons beteende som du beskrivit så hjärtskärande och levande - och så nu det här fina, hoppingivande inlägget som vekligen berör till tårar! Är så glad för din skull att du fått en förklaring och en så fin kväll med din sambo!