• NatMar005

BIM MAJ, första barnet

Soffans skrev 2021-05-04 12:08:09 följande:

Åh jag hoppar in här - har (förhoppningsvis) BIM 11/5, är osäker då jag inte vet om min ägglossning har kommit igång efter p-piller stopp i januari men nu senast bekräftade NC ägglossning med temperatur och positiva tester 2 dagar i rad. 

Så hoppas att detta kan ha varit första försök!

Dock rasade temperaturen igår / idag (5 dagar efter ägglossning) samt har fått blödningar - lite tunna, men mörkare röda och betydligt mer än de vanliga "rosa små flytningarna / fläck på trosorna" man hör om för nidblödningar samt lite illamående och stick/dov värk men inte alls som mensvärk så funderar på om det kan ha varit så att mensen var 1 vecka tidig eller att ägglossningen var tidigare än beräknad och mensen i shack.. 

Känns omöjligt att få koll på kroppen efter p-piller stoppet när man inte kan vara helt säker på varken ägglossningen eller BIM!! 

Någon mer som är i samma sits och hoppas på BIM eller har haft en liknande upplevelse med blödning 5 dagar efter ägglossning?

Har tyvärr inget konkret att komma med men känner så väl igen mig i din frustration efter pillerstopp. Det tog min kropp 5 mån att stabilisera sig och det jag gjorde var att skaffa appen Flo samt Premom där jag fick bra koll på min cykel samt råd. Premom analyserade mina äl-test åt mig så jag slapp grubbla på det. Apparna gjorde och gör fortfarande jobbet åt mig vilket är SÅ skönt. Har fått en helt annan förståelse för min kropp och cykel nu vilket lättar på stressen. Ge inte upp och du är inte ensam!
  • NatMar005

Då jag fått positivt äl-test blev min bil flyttad så uppdaterar listan. :) link92 - är så otroligt glad för din skull. Du är så värd det här efter ert kämpande! Och ni andra med givetvis men link har jag sett och följt länge nu så jag kan inte hjälpa att bli extra glad för henne. Kram!

Clearmoon, BIM 4/5, 27 år (1:a försöket)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket) PLUSSAT

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket) PLUSSAT

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

MsTintin - bim 9/5, 29 år (13 försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

hellow0rld, BIM 10/5

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

Emmalucy, bim 13/5, 35 år (5:e försöket, 3 år misslyckade försök med exet)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 18/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

Linneadou, BIM 20/5, 29 år (1:a försöket)

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Soff, BIM 24/5, 33 (14:e försöket)

Weloty, BIM 25/5, 30 år (13:e försöket)

Septemberbarn123, BIM 26/5, 21 år (7:e försöket tror jag)

Eclipse, BIM 29/5, 31år, (4:e försöket, MF på försök 3)

• NatMar005
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-04 12:36:17 följande:

Det känns så sjukt att skriva det här, och jag tvekade länge på om jag skulle göra det överhuvudtaget. Jag tog ett test i morse, helt övertygad om att det skulle vara negativt och bara få igång den försenade mensen.

Jag hade tokfel. Jag är gravid?! Det känns helt sjukt. Och jag har skuldkänslor också, för jag vet att så många av er har kämpat så länge, och här kommer jag. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna.

Hey, tänk inte så. Du har all rätt i världen att få vara glad och förväntansfull alldeles oavsett hur kort eller länge ni har försökt. Ibland går det fort, ibland tar det tid och det är bara så livet är. Så otroligt härligt för dig och jag är glad för din skull! Stort grattis. Håller tummarna för dig och er att Pyret vill stanna ochbatt ni alla får må bra. Njut och tack för alla fina ord, kommer inte att glömma det. <3
  • NatMar005
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 13:06:12 följande:

Åh! Jag läste hela konversationen kring problemet och kände så mycket med dig, men svarade aldrig något! Men blir glad i hjärtat när jag ser vad du skrev nu! Vad skönt!! Glad för din skull!!

Vad du är gullig, tack! Vet helt ärligt talat inte vad jag hade gjort utan er i den här tråden. Känns så skönt att bara kunna släppa guarden och vara helt ärligt med vad som.händer och hur jag känner det. Ingen förstår som ni. Helt ovärderligt. <3
  • NatMar005
    Link92 skrev 2021-05-04 13:08:49 följande:

Men wow! Tack! Tog ett digitalt imorse som visade Gravid 2-3 veckor så ringde och skrev in mig hos barnmorska nu. Känns så pirrigt och härligt att det äntligen verkar få bli vår tur :)

Minns dig särskilt ifrån sept/okt-tråden när min bästa vän dog mitt under ett av mina missfall. Du var så fin och stöttande mot mig då trots att du hade det så kämpigt själv. Glömmer det aldrig. Efter det dröjde det rätt länge innan jag orkade mig in hit igen. Och att då få mötas av att det äntligen är din tur gjorde mig så otroligt glad att jag fällde en tår. Vet inte om mina hormoner spelar mig ett spratt med kanske men ändå. Haha.

Önskar dig allt pirr i världen!
  • NatMar005
    Link92 skrev 2021-05-04 14:23:50 följande:

Ja det var en risig höst för flera av oss <3 håller tummarna för att det blir din tur snart!

Ja fy fan rent ut sagt. Den värsta hösten i mitt livet tror jag. Eller nära på åtminstone. Men nu är det vår och löftet om något bättre som väntar hänger i luften. Så väljer jag att tro åtminstone. Stort grattis ännu en gång och jagvser fram emot att få följa dig hela vägen till bebis om du nu beslutar dig för att hänga kvar här på fl. <3
  • NatMar005
    Ericky skrev 2021-05-04 15:25:24 följande:

Även jag fick ett stort leende på läpparna av att läsa detta NatMar005 <3 Så glad och lättad för din/er skull! otroligt fin vändning och fint att få ta del av den <3

Alltså ni är så gulliga allihop att jag snart gråter en skvätt. 1000 tack! Det känns fantastiskt idag. Och snart har vi ett par timmar i bilen ihop jag och sambon. Tänkte att vi skulle fylla i Hälsödeklarationen på Forden och få möjlighet att prata lite mer om vad vi vill och känner under lugnare former. Och vem vet, kanske tog det sig denna gången och kanske är det vår tur att isf fy ett litet pyre att faktiskt stanna i magen den här gången. <3
  • NatMar005
    MsTintin skrev 2021-05-04 16:53:39 följande:

Gud det händer så himla mycket i denna tråd att jag knappt hinner med, men det är så kul att följa!

Först och främst - stort grattis till Link92, Amanda­nnn och Anonym (lite halvt) till era plus, så himla kul att det redan hunnit bli några plus denna månad!

NatMar005 - vad skönt att det löste sig med din sambo och vad härligt att ni kunde prata ut (på hans initiativ non the less!), jag blev som många andra i tråden rörd när du skrev vad han gjort :)

En helt annan fråga, jag genomgick ju en utredning i mars för infertilitet och de hittade inga fel. Jag tittade igenom min journal nu och såg att min AMH låg på 6,6. När jag sökt efter referensvärde verkar ju resultat på över 3,0 inte vara helt normalt, utan vara en indikation på PCOS. Detta var dock inget som min läkare påtalade, men man blir ju lite orolig...

Jag har inte högt BMI, har en ganska regelbunden cykel på ca 30 dagar, jag vet att jag ägglossar då detta bekräftades under två cykler med ultraljud, men kan det ändå vara så att jag har PCOS? Känner mig lite förvirrad och orolig i detta.

Tack vad du är gullig. <3 ja det kändes så otroligt mycket värt att det faktiskt kom ifrån honom själv. Betydde hela världen faktiskt. Jag hade faktiskt kontaktat läkaren och i frågadatt. Går ni fortfarande på samma ställe? Inga funderingar på att gå någon annanstans?
  • NatMar005
    Amandannn skrev 2021-05-04 17:26:59 följande:

Samma här, svarade aldrig för miste ord, men läste nu vilken romantisk sak han gjorde igår för att kunna prata. Jag tror också öppningsgrejjen till det var att du faktiskt frågade honom om det kvällen innan fast det inte blev npgon vidare konversation. <3

Tror du kan ha rätt och ska försöka komma ihåg det för framtiden. Tack och grattis till dig!! <3
  • NatMar005
    Amandannn skrev 2021-05-04 17:58:32 följande:

Tack så mycket, och stort lycka till till er också, hoppas detta var är er månad <3

Åh tack. Jag hoppas verkligen också det. Mennom inte så skickar vi in våra hälsodeklarationer och inväntar prov underlaget för infertilitetsutredningen. Får välnse omnde vill ta emot oss, tänk om de bedömer oss som icke önskvärda eller nåt?! Hu...
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet