• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • NatMar005
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 13:06:12 följande:

Åh! Jag läste hela konversationen kring problemet och kände så mycket med dig, men svarade aldrig något! Men blir glad i hjärtat när jag ser vad du skrev nu! Vad skönt!! Glad för din skull!!

Vad du är gullig, tack! Vet helt ärligt talat inte vad jag hade gjort utan er i den här tråden. Känns så skönt att bara kunna släppa guarden och vara helt ärligt med vad som.händer och hur jag känner det. Ingen förstår som ni. Helt ovärderligt. <3
  • Anonym (lite halvt)
    Elise96 skrev 2021-05-04 13:17:52 följande:
    Åh så roligt, stort grattis till dig!! Håller med ovanstående talare gällande att absolut inte ska känna skuldkänslor. Detta är din resa och den ska inte jämförs eller värderas gentemot andras <3 
    Tack, vad snällt <3 Så är det ju, såklart, men det känns lite orättvist. Nu vet vi ju såklart inte om pyret tänker stanna, men vi får hoppas det. <3 Håller tummarna så hårt för er allihop! 
  • NatMar005
    Link92 skrev 2021-05-04 13:08:49 följande:

Men wow! Tack! Tog ett digitalt imorse som visade Gravid 2-3 veckor så ringde och skrev in mig hos barnmorska nu. Känns så pirrigt och härligt att det äntligen verkar få bli vår tur :)

Minns dig särskilt ifrån sept/okt-tråden när min bästa vän dog mitt under ett av mina missfall. Du var så fin och stöttande mot mig då trots att du hade det så kämpigt själv. Glömmer det aldrig. Efter det dröjde det rätt länge innan jag orkade mig in hit igen. Och att då få mötas av att det äntligen är din tur gjorde mig så otroligt glad att jag fällde en tår. Vet inte om mina hormoner spelar mig ett spratt med kanske men ändå. Haha.

Önskar dig allt pirr i världen!
  • Anonym (lite halvt)
    Gulgja skrev 2021-05-04 13:21:33 följande:
    STORT GRATTIS!!! Fantastiska nyheter. Håller alla tummar jag kan för din skull.

Berätta gärna mer om vilka dagar ni hade mys i förhållande till din ÄL samt hur du höll koll på ÄL. Alltid intressant att veta av personer som plussat!
    Tusen tack <3 Min sambo var sjuk vid ÄL, så vi hade sex 5 dagar innan, och 4 dagar efter, så antagligen var det superspermier som hängde kvar i fem dagar.

Jag har en mensapp där jag reggar när jag har mens och hur länge, och utifrån det räknar den ut ett troligt fertilt fönster, eller vad man ska säga. Jag har alltså inte tempat eller nåt, så min ÄL kan absolut ha varit en annan dag. Min cykel är dock väldigt regelbunden och ÄL-flytningarna stämmer bra med den fertila perioden som appen räknar ut, så gissningsvis har ÄL varit därikring i alla fall. Vi hade inte tänkt börja försöka aktivt förrän i höst, men slutade skydda oss vid sex nyligen. Vi har fertilitetsproblem i min familj, så jag antog att det skulle bli tufft för oss. Vi är båda 30+ också, så vi är inte purunga någon av oss. 
  • Gulgja
    BoringBrick92 skrev 2021-05-04 13:25:42 följande:

Grattis till plussen ni som lyckats denna månad!! Stort lycka till!

Jag är på ÄL +7(eller liknande) idag, igår hade jag korta stunder med typ ?mensvärk? och i morse hade jag en dipp i tempen. Vågar inte hoppas, men ändå blir man ju lite spänd. Hoppas på en rejäl temphöjning imorgon och sen slutar jag nog tempa för denna månad för att slippa noja för mycket. Hur är läget med er andra som väntar BIM?

Spännande! Håller tummarna.

Själv är jag på ÄL+4 och försöker fortfarande förstå mig på hela grejen med tempning. Igår gick min temp ner från 36.36 till 36.29 och imorde var den uppe på 36.64 igen.

Hur ska man läsa av tempen efter ägglossning? Är tempen fortsatt hög efter ägglossning till BIM dagen är man gravid eller hur funkar det?
  • Vickan31
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-04 12:36:17 följande:

Det känns så sjukt att skriva det här, och jag tvekade länge på om jag skulle göra det överhuvudtaget. Jag tog ett test i morse, helt övertygad om att det skulle vara negativt och bara få igång den försenade mensen.

Jag hade tokfel. Jag är gravid?! Det känns helt sjukt. Och jag har skuldkänslor också, för jag vet att så många av er har kämpat så länge, och här kommer jag. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna.

Ååh men wow så roligt, stort grattis! Hjärta Som någon annan skrev, det är inte ditt fel att det tar tid för några av oss andra. Jag förstår att du var orolig för att din mamma (och var det någon fler i släkten också kanske?) hade svårt för att bli gravid, men se hur bra det gick! För mig är det tvärtom, min mamma och syster har blivit gravida på första försöken medan jag och min sambo har försökt i mer än ett år, men på något sätt lever ändå hoppet (i alla fall vissa veckor i månaden). Som sagt, du har varit så stöttande och fin så det var roligt att följas åt den här cykeln och dela tankar och funderingar med dig Skrattande Är så glad för din skull och hoppas att allt ska gå bra Hjärta

• Gulgja
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-04 13:33:58 följande:

Tusen tack <3 Min sambo var sjuk vid ÄL, så vi hade sex 5 dagar innan, och 4 dagar efter, så antagligen var det superspermier som hängde kvar i fem dagar.

Jag har en mensapp där jag reggar när jag har mens och hur länge, och utifrån det räknar den ut ett troligt fertilt fönster, eller vad man ska säga. Jag har alltså inte tempat eller nåt, så min ÄL kan absolut ha varit en annan dag. Min cykel är dock väldigt regelbunden och ÄL-flytningarna stämmer bra med den fertila perioden som appen räknar ut, så gissningsvis har ÄL varit därikring i alla fall. Vi hade inte tänkt börja försöka aktivt förrän i höst, men slutade skydda oss vid sex nyligen. Vi har fertilitetsproblem i min familj, så jag antog att det skulle bli tufft för oss. Vi är båda 30+ också, så vi är inte purunga någon av oss. 

Åh, hejja superspermier!!!

Hur berättade du för sambon? Det är verkligen något jag ibland kan dagdrömma om, hur jag ska berätta för min man och min familj. Tittat massa youtube videos där folk överraskar sina partners och familj, blir lika exalterad varje gång inför den dagen jag kan överraska familjen.
  • Anonym (lite halvt)
    Vickan31 skrev 2021-05-04 13:49:38 följande:

Ååh men wow så roligt, stort grattis! Hjärta Som någon annan skrev, det är inte ditt fel att det tar tid för några av oss andra. Jag förstår att du var orolig för att din mamma (och var det någon fler i släkten också kanske?) hade svårt för att bli gravid, men se hur bra det gick! För mig är det tvärtom, min mamma och syster har blivit gravida på första försöken medan jag och min sambo har försökt i mer än ett år, men på något sätt lever ändå hoppet (i alla fall vissa veckor i månaden). Som sagt, du har varit så stöttande och fin så det var roligt att följas åt den här cykeln och dela tankar och funderingar med dig Skrattande Är så glad för din skull och hoppas att allt ska gå bra Hjärta

Tack vad du är fin! <3 Så är det ju såklart, men jag önskar att orättvisan var lite jämnare fördelad. :( Nu vet vi såklart inte om pyret vill stanna, men jag hoppas så innerligt på det. Jag hoppas verkligen att det går vägen för er snart. Du verkar vara en så himla fin person! <3 
  • Anonym (lite halvt)
    Gulgja skrev 2021-05-04 13:51:39 följande:
    Åh, hejja superspermier!!!

Hur berättade du för sambon? Det är verkligen något jag ibland kan dagdrömma om, hur jag ska berätta för min man och min familj. Tittat massa youtube videos där folk överraskar sina partners och familj, blir lika exalterad varje gång inför den dagen jag kan överraska familjen.
    Jag önskar att jag hade gjort det lite fint, men jag var i en sån chock, så jag ringde honom på jobbet och han trodde först att något hemskt hade hänt tills jag lyckades klämma fram hur det ligger till. Han blev jätteglad, vilket kändes extra fint eftersom det inte var så planerat (om än väldigt välkommet). Jag hoppas att han vill att vi överraskar våra familjer på något kul sätt. Det vore roligt att göra något särskilt! 
  • Lisen91
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-04 12:36:17 följande:

Det känns så sjukt att skriva det här, och jag tvekade länge på om jag skulle göra det överhuvudtaget. Jag tog ett test i morse, helt övertygad om att det skulle vara negativt och bara få igång den försenade mensen.

Jag hade tokfel. Jag är gravid?! Det känns helt sjukt. Och jag har skuldkänslor också, för jag vet att så många av er har kämpat så länge, och här kommer jag. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna.

Men wow vad kul! Stort grattis! <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet