Msofie skrev 2021-05-01 07:49:44 följande:
Hörni, hur tänker ni gällande hälsan och kost? Fick ett hem ett "livsstilsråd" med blanketterna för IVF. Det tillsammans med den dåliga upplevelsen från fertilitetskliniken med min vikt sätter det definitivt griller i huvudet på mig. Äter ni inte alls socker? Röker och dricker aldrig? Dricker inte ens läsk pga koffein? Behöver nog göra hur andra tänker, för vill heller inte leva ett liv där behöver ha ångest över sånt.
Kan tillägga att jag tränar 4 dagar veckan, går några promenader i veckan, äter i princip bara hälsosam veg mat och socker endast på helger. Slutat med Kaffe och energidricka. Dricker alkohol 1 gång per månad och tar kanske en cigg i veckan (slutade för några månader sen, det är DEF det svåraste för mig)
Heja dig som har gjort så stora förändringar! Jag har en bakgrund med ätstörningar, så jag aktar mig extremt mycket för att snöa in på saker och ting för mycket, för det triggar igång min ätstörningshjärna väldigt lätt.
Jag dricker ett glas vin fredag och ibland lördag, men kommer sluta med det när vi börjar försöka mer aktivt. Då kommer jag att dricka vin under mensveckan.
Jag tränar 3-4 ggr i veckan och går ca 45 min promenad om dagen utöver det. Jag har ett väldigt stillasittande jobb, så det behövs. Jag äter socker oftare än jag borde (lite godis 3-4 ggr i veckan, men inga jättestora mängder). Jag älskar kaffe, så jag har dragit ner från 10-12 koppar till 3-4. Nu ska jag köpa koffeinfritt snabbkaffe som jag kan dricka, och försöka gå ner till 1-2 koppar. Läsk dricker jag ibland!