• NatMar005

BIM MAJ, första barnet

Stickling skrev 2021-05-08 19:07:40 följande:

Tack <3 Ja, jag har varit med i trådarna sedan förra sommaren någon gång, tror jag. Känner igen dig med :) Såg det du skrev i veckan, om din sambo. Så skönt att det löste sig så fint för er <3

Vi tycks vara rätt många som hängt vär länge nu..

Jag tog ett uppehåll där när min bästa vän dog hastigt under ett av våra mf. Jag orkade knappt med livet då kändes det som. Har på känn att vi ses i nästa tråd för även om det skulle ta sig nu så hinner jag mest troligt med ett mf till tills dess. Deppigt sagt men det är vår verklighet dessvärre.

Vad du är gullig, Tack så hemskt mycket! <3
  • NatMar005
    MAKL skrev 2021-05-09 06:45:06 följande:

Ett nytt gravidbesked igår och mens idag. Det här suger rent ut sagt. Orkar inte ens bli ledsen längre. Hänger som sagt kvar här så länge jag orkar och så hoppas jag på att ni andra som inte nått bim än lyckas bättre och plussar. Jag kommer inte hoppa vidare till juni eller juli tråden då vi måste ha ett uppehåll i 1-2 månader men ni som kommer hänga i dom trådarna vill jag vara säga lycka till :)

Så ledsen för din skull, önskar att det vore annorlunda. Jobbigt att behöva ta uppehåll, eller skönt också kanske? Har själv så dubbla känslor hela tiden och alltid en oro för att vi fattat fel beslut eller inte. Puh.

Nästa gång jag hör något ifrån dig hoppas jag på att då läsa om ett plus. <3 tills dess, ta väl vara på dig själv. Kram!
  • NatMar005
    MAKL skrev 2021-05-09 11:02:34 följande:

Ja det är både jobbigt och skönt faktiskt. Ska försöka att bara fokusera på att må bra och göra roliga saker under uppehållet så hoppas jag att det ger mig nya krafter och energi till att försöka senare.

Det är nog lätt att tänka om man gjort rätt eller fel beslut i många saker här i livet. Oavsett vilken val man än gör i en situation så ställer man nog samma fråga, vilket gör att det spelar ingen roll vilket beslut man tar för fråga om rätt eller fel kommer nästan alltid att finnas där. Men det brukar för det mesta mynna ut i något bra, ni får försöka tänka så. Hoppas det inte blev allt för rörigt så du förstår hur jag menar.

Tack så mycket det hoppas jag med :)

Kram

Du är klok som en bok. Ska försöka tänka så. Tack! <3
  • NatMar005
    BoringBrick92 skrev 2021-05-09 11:09:02 följande:

Ingen mens ännu, men totalt blankt test nu på morgonen cd28(brukar ha 28/29 dagars cykel). Bröt sönder testet av ren besvikelse.. Vet att det finns ni som försökt bra mycket längre och gått igenom mf osv och jag känner för er så mycket. Men just nu känner jag mig bara så trött och besviken på detta försökande utan resultat. Har haft seriös barnlängtan i sådär 5-6 år, men min man ville vänta till efter vi gift oss så det gjorde vi.. Lycka till ni andra!

Om det bara vore synd om den som har det värst så vore det inte synd om särskilt många brukar jag tänka. Du har rätt till dina känslor alldeles oavsett vad andra går igenom och dina känslor blir varken mindre eller mindre värda för att någon annan har andra. You do you och såklart du är både besviken och frustrerad. Hajar precis. <3
  • NatMar005

Hallå gänget!

Äl+6 idag, 8 dagar kvar till bim. Inga symptom bortsett ifrån Acne som kom redan äl+3 vilket är typiskt för mig när jag blir gravid. Vi har bestämt oss för att lyssna på er och testa tidigt/bim för att få en chans att få en ev. Graviditet och mf dokumenterat då vi står i en missfallsutredning samt påbörjat infetilitetsutredning. Tufft.

Tror jag kommer hänga på msofies initiativ då det tär på mig med att hoppa från månadstråd till månadstråd. Men möjligt att vi syns i junitråden med då en del av er kommer hänga där. Har inte bestämt mig än, vi får se hur denna månaden går först kanske men jag är inställd på att det antingen inte tog sig denna gången eller att jag får ett missfall till. Svårt att inte tänka så nu för tiden.

Nu ska jag gå in till min vän som är i v17. Hon har inte kämpat särskilt länge men har ett tufft mf bakom sig samt en svår och riskfylld graviditet såhär långt så känns ändå okej. Hon tar det inte för givet och hon är fin att prata med. Kan ju inte undvika alla jag känner bara för att de är gravida innan mig känner jag..

• NatMar005
    Msofie skrev 2021-05-10 11:37:57 följande:

Hoppas att din akne är ett tecken på att det är denna månaden för er!

Jag förstår precis vad du menar, jag har tre personer i min närhet som är runt den veckan. Det är tufft, men olika tufft beroende på relationen. Sen kan och kan, skulle du verkligen känna att det inte går just nu så försök sätta dig själv i första rum!

Tack, det hoppas vi med! Har dessutom börjat bli öm i tjejmagen, det liksom sticker och målar precis som det brukar göra vid den här tiden om det har tagit sig. Jag hoppas att det är bebis jag väntar och inte ytterligare ett mf men vi är inställda på det senare som sagt.

Ja men precis. Nu ska jag hem till min svägerska som är i v36. Men de gick igenom samma utredningar som vi gör nu så det känns rätt skönt att kunna pratade henne med och viktigt på nåt sätt också att omge mig med solskenshistorier. Påminna mig själv om att de faktiskt också finns. Bara hon inte frågsr om jag vill känna på magen, en spark eller så för det kostar jag nog fan inte..
  • NatMar005
    Amandannn skrev 2021-05-12 09:27:57 följande:

Hej alla! Vilken fin tråd vi har här. <3

Jag har varit väldigt frånvarande på senaste eftersom jag haft extrema magsmärtor senaste och varit inlagd på sjukhus, som tur var såg allt okej ut med graviditeten och mitt hcg har stigit som det ska. Dom misstänkte gallstensanfall.

Hur går det för alla här? Hur ser bimlistan ut? Många som plussat? Många som ännu måste kämpa vidare? <3

Önskar er all lycka.

Åh så skönt att allt ser bra ut med pyret i magen!! Måste vara en otrolig lättnad <3 hur mår du nu? Hoppas du känner dig bättre!

6 dagar kvar till bim här och egentligen inga andra tecken än förutom acne, molvärk i tjejmagen och brösten känns tunga men inte ömma. Vi får se helt enkelt!
  • NatMar005

Holy fuck. Äl+8, 6 dagar kvar till bim och jag fick ändå detta. Och här sitter jag och kan inte sluta gråta. Jag år livrädd. Det kännsa som om jag väntar mitt 8:e mf, kan verkligen inte känna annorlunda. Gud.

• NatMar005
    Link92 skrev 2021-05-12 14:19:21 följande:

Åh men grattis ändå! <3 det kan vara denna gång det blir en varaktig graviditet. Jag förstår att du är rädd, jag är fortfarande orolig sedan mitt förra (och enda) mf, men försök vila i att du inte kan gör så mycket mer nu än vänta och hoppas <3 jag hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna!

Jag vågar ärligt talat inte hoppas mer. Jag har utvecklat fobi för att gå på toaletten när jag är gravid. Håller mig tills det känns som om blåsan ska explodera och kan börja hyperventilera eller gråta när jag ska till att sätta mig. Det är hemskt alltså. Jag bara väntar på att börja blöda. Har inte berättat för sambon än, ska ta blodprov imorgon för att få graviditeten bekräftad medicinskt och är så rädd för att det ska vara negativt som vid mitt förra missfall. Då trodde knappt vården på mig när jag sa att jag hade plussat bara dagar innan senast med 3 olika typer av test. De dokumenterade inte det lissfallet utan kallade det för en sen menstruation bara trots att jag störtblödde och stora klumpar. Jag har haft tillräckligt många mf för att veta både hur det ser ut och känns. Var fan helt förstörd förra gången. Det känns tröstlöst. Vet att jag borde vara glad men känner verkligen bara skräck.

Förlåt, tack för grattis och pepp såklart. Ledsen för att jag är så neggig. <3
  • NatMar005
    Linneado skrev 2021-05-12 14:59:38 följande:

Men åhhh stort grattis ändå!!! Får ni någon extra hjälp/koll nu med barnmorska imed tidigare mf?

Förstår det är en stor oro nu men hoppas med allt jag har att denna stannar med er <3

Link92 skrev 2021-05-12 14:19:21 följande:

Åh men grattis ändå! <3 det kan vara denna gång det blir en varaktig graviditet. Jag förstår att du är rädd, jag är fortfarande orolig sedan mitt förra (och enda) mf, men försök vila i att du inte kan gör så mycket mer nu än vänta och hoppas <3 jag hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna!

Jag vågar ärligt talat inte hoppas mer. Jag har utvecklat fobi för att gå på toaletten när jag är gravid. Håller mig tills det känns som om blåsan ska explodera och kan börja hyperventilera eller gråta när jag ska till att sätta mig. Det är hemskt alltså. Jag bara väntar på att börja blöda. Har inte berättat för sambon än, ska ta blodprov imorgon för att få graviditeten bekräftad medicinskt och är så rädd för att det ska vara negativt som vid mitt förra missfall. Då trodde knappt vården på mig när jag sa att jag hade plussat bara dagar innan senast med 3 olika typer av test. De dokumenterade inte det lissfallet utan kallade det för en sen menstruation bara trots att jag störtblödde och stora klumpar. Jag har haft tillräckligt många mf för att veta både hur det ser ut och känns. Var fan helt förstörd förra gången. Det känns tröstlöst. Vet att jag borde vara glad men känner verkligen bara skräck.

Vi är inskrivna på gyn och överläkaren kommer följa oss tom v12 sedan tar bm över. I övrigt är det vul I v6, 8, 10 och 12 med täta blodprov. Mer än så vet jag inte för har aldrig nått dit sedan vi blev inskrivna. Det var först vid mitt utomkveds som brast i januari (mf nr 5) som de började ta någonting på semiallvar tycker jag..

Förlåt, tack för grattis och pepp såklart. Ledsen för att jag är så neggig. <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet