Linneado skrev 2021-05-12 14:59:38 följande:
Men åhhh stort grattis ändå!!! Får ni någon extra hjälp/koll nu med barnmorska imed tidigare mf?
Förstår det är en stor oro nu men hoppas med allt jag har att denna stannar med er <3
Link92 skrev 2021-05-12 14:19:21 följande:
Åh men grattis ändå! <3 det kan vara denna gång det blir en varaktig graviditet. Jag förstår att du är rädd, jag är fortfarande orolig sedan mitt förra (och enda) mf, men försök vila i att du inte kan gör så mycket mer nu än vänta och hoppas <3 jag hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna!
Jag vågar ärligt talat inte hoppas mer. Jag har utvecklat fobi för att gå på toaletten när jag är gravid. Håller mig tills det känns som om blåsan ska explodera och kan börja hyperventilera eller gråta när jag ska till att sätta mig. Det är hemskt alltså. Jag bara väntar på att börja blöda. Har inte berättat för sambon än, ska ta blodprov imorgon för att få graviditeten bekräftad medicinskt och är så rädd för att det ska vara negativt som vid mitt förra missfall. Då trodde knappt vården på mig när jag sa att jag hade plussat bara dagar innan senast med 3 olika typer av test. De dokumenterade inte det lissfallet utan kallade det för en sen menstruation bara trots att jag störtblödde och stora klumpar. Jag har haft tillräckligt många mf för att veta både hur det ser ut och känns. Var fan helt förstörd förra gången. Det känns tröstlöst. Vet att jag borde vara glad men känner verkligen bara skräck.
Vi är inskrivna på gyn och överläkaren kommer följa oss tom v12 sedan tar bm över. I övrigt är det vul I v6, 8, 10 och 12 med täta blodprov. Mer än så vet jag inte för har aldrig nått dit sedan vi blev inskrivna. Det var först vid mitt utomkveds som brast i januari (mf nr 5) som de började ta någonting på semiallvar tycker jag..
Förlåt, tack för grattis och pepp såklart. Ledsen för att jag är så neggig. <3