• NatMar005

BIM MAJ, första barnet

Amandannn skrev 2021-05-19 07:59:15 följande:

Ännu en stor sorg du fått gå genom. Kan inte ens föreställa mig hur tufft du haft det och ännu har det. Jag hoppas du har någon annan än henne du också kunde prata med, och så har du förstås oss här<3

Det går framåt, hcg höjs ungefär som det ska, har fått komma på extra kollar och skulle få komma ännu en gång på vul & blodprov nästa vecka för säkerhetsskull. Så tacksam att dom kollar ordentligt här pga. smärtorna jag hade då tidigt. Däremot är jag sjukskriven igen men pga. ryggproblem denna gång, tror att det orsakats av dom enorma kramper jag hade förra veckan, för jag ?bröt ryggen? i januari, eller fick två s.k frakturer i ryggraden i januari, så misstänker att det hänt något när jag krampade så kraftigt... får se:)

Livet tar och livet ger som bekant. Tack för omtanken. <3 jadå, jag har många fina vänner som tur är men de kan aldrig fylla tomrummet efter henne. Ingen kan. Saknar henne varje dag men livet måste gå vidare och jag vet att hon inte hade velat att jag fastnar i sorgen. Lätt för henne att säga, hon fick ju dö först! Skämt åt sido.

Men gud, det låter ju allvarligt. Är det helt utläkt då? Innebär den här graviditeten någon risk för dig i det avseendet? Tänker att en graviditet är en stor belastning för vilken rygg som helst liksom.

Måste kännas jätteskönt med de extra kontrollerna. Det förstår jag verkligen. <3 har du några gravsymptom än förresten? Jag är så stört trött, har huvudvärk, mår illa, mina bröst är så ömma att jag helst vill kasta ut dem genom fönstret och jag är kissnödig typ jämt. Hehe .
  • NatMar005
    Soff skrev 2021-05-23 12:26:07 följande:

Ah okey, näe har man det inte annars heller så är det ju inget som skiljer sig då :) Aa kanske, jag hoppas det, så det kanske finns hopp <3 tack <3 

Ville bara säga att jag i normala fall brukar få mensvärk 2 dagar innan bim och nu när jag plussade kändes det likadant. Molvärken började alltså tidigt som mensvärken brukar komma så jag märkte inte någon skillnad. Än finns det hopp <3
  • NatMar005
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-23 13:31:16 följande:

Det här kändes lite skönt att läsa haha. 

Jag har känt lite mensvärk och dragningar i livmodern eller vad jag ska kalla det, nästan ända sen jag hade äl. Det började 3 dagar efter äl och varit olika mycket, olika dagar. Har bim på tisdag men har inte vågat testat än för jag är rädd för att få ett negativt test. 

Åh vad jag känner igen det! Har haft prick lika och när jag testat tidigt då har jag plussat. Jag hoppas det blir så för dig. <3 förstår att du är rädd, vet precis hur det är.
  • NatMar005
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-23 16:28:02 följande:

Ja, fick konstaterat MA i februari och fick ingen ägglossning i april (blödde ännu i mars) så detta är min första äl efter missfallet så jag hoppas verkligen!

Åh jag beklagar ditt ma, så jobbigt. Jag håller alla tummar och tår för dig. Uppdatera oss gärna här hur det går om du vill. <3
  • NatMar005
    Soff skrev 2021-05-23 22:53:59 följande:

Åh tack för att du säger det <3 Känns skönt att höra såna historier. Har förmodligen bim imorn, eller idag..så tankarna snurrar!... 

Ja men eller hur? Det är så lätt att man snurrar fast i symptom hit och dit, känner efter prick hela tiden och blir knäpp. Åtminstone jag!
  • NatMar005

Jag går sönder.

Vaknade idag och kände att i stort sett alla gravsymptom var borta. Tog ett test som var betydligt svagare. Har bokat blodprov kl 14 idag för att få det dokumenterat men jag vet redan att jag väntar missfall. Igen. Jag har inga ord i världen som räcker till för att förklara vad jag känner just nu. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer. Jag ger upp.

• NatMar005

Hej alla! Det har varit en otroligt omtumlande dag men nu kan jag uppdatera er. Började med provtagning på vc men där saknades remiss så de ville inte ta något. Mitt under besöket när jag bröt ihop fick jag plötsligt väldigt ont i magen så de skickar mig akut till gyn sjukhuset för kontroll.

Där visade det sig att nytt gravtest var så positivt det kunde bli och sedan fick jag det här ultraljudet som blev daterat till 5+3.

Tydligen spökar kroppen extra när man väntar två. Ja, två. Vi väntar tvillingar och allt är helt som det ska vara! Gråter och skrattar om vartannat. Tänk så fel man kan ha. Var så övertygad om missfall. Och så är där två!!!!

• NatMar005

Tack så hemskt mycket allihopa! Vi är så glada och samtidigt så chockade och nervösa. Nu är man plötsligt en högrisk patient med en högrisk graviditet och så mycket som kan gå fel. Kommer behöva berätta på jobbet långt tidigare än vad jag år bekväm med ochbä tidsplanen förkortas ju avsevärt så.. puh. Men vi tänker vara glada och förväntansfulla! Nytt UL redan nästa vecka. :)

PS. Tack för att ni uppmärksammade bilden så den togs bort. Vad ni är gulliga. Tänkte inte på det i chocken, haha.

Vet att detta är en bimtråd men fortsätter gärna att följa er andra här om det är okej? Känner mig liksom mer hemma här med er än att behöva gå in in någon ny tråd. Sen vill jag så gärna veta hur det går för er andra!! <3

• NatMar005

Angenämt problem förstås men börjar få lite panik över att maj och den här tråden med den snart är över. Vet att jag har plussat men har trivts så bra med er att jag dels vill fortsätta att följa er och hur det går för er, och dels få fortsätta hänga med er haha. Vad göra?! Känner mig inte hemma i någon av bf-trådarna...

• NatMar005
    Anonym (Lello) skrev 2021-05-27 21:26:26 följande:

Syns det något?

Det är svagt men det är där. :)
  • NatMar005

God morgon tjejer <3

Ordnings- och kontroll freaket kliar lite i mig. Jag ser följande fyra alternativ nu när maj snart är slut:

1. Antingen stannar vi bara kvar i den här tråden because spela roll vad den heter? Hehe.

2. Gör en ny tråd för juni (negativt tycker jag pga hoppande till nya trådar varje månad)

3. Samtliga går med i Bim-tråden för oss som försökt en längre tid så har vi alla samlade. Men har alla försökt en längre tid då? Hehe.

4. Vi skapar en hemlig facebook-grupp där vi kan följa varandra utan krångel.

Vad säger ni ladies?

• NatMar005

Hej alla!

Jag har startat en hemlig grupp på Facebook för er som vill fortsätta följas åt utan att behöva hoppa emellan trådar. Den heter "Vägen mot drömmen". Tror inte den är sökbar pga hemlig men skriv här så lägger jag till er. :) förutsatt att ni tycker det är okej att jag som gravid är med. Kram på er!

• NatMar005
    MAKL skrev 2021-06-02 16:28:22 följande:

Jag hittade den nu också så provade att fråga om att vara med så går vi se om du ser det sen :)

Fick faktiskt en förfrågan men vågade inte acceptera förrän jag visste att någon här sökt in. :) då är den ju trots allt synlig då fast privat..
  • NatMar005
    MAKL skrev 2021-06-02 17:14:42 följande:

Kul att kunna se personen bakom ett alias. Kommer ta ett tag att få ordning på vem alla är antar jag :)

Haha ja men eller hur?!
  • NatMar005
    Amandannn skrev 2021-06-02 17:47:00 följande:

Jag har ansökt :) väntar på godkännande

Du är godkänd. :)
  • NatMar005
    Vickan31 skrev 2021-06-02 16:17:33 följande:

Så bra initiativ! Jag verkar kunna hitta Facebook-gruppen när jag söker på den, men det står att den är privat så man kan inte se innehållet såklart om man inte ber om att få gå med i gruppen :) 

Åh, joinar du oss Vickan?? <3
  • NatMar005

Ser två alternativ här:

1. Vi behåller den som synlig men privat. Detta innebär att den är sökbar men innehållet kan endast ses av medlemmar. Nackdelen kan bli att jag som admin av misstag kan råka acceptera inbjudan ifrån någon utomstående.

2. Vi gör den hemlig vilket kräver inbjudan. Fördelen är att vi säkert vet att enbart vi här blir medlemmar. Nackdelen är att jag tror jag måste lägga till var och en som vän för att sedan kunna bjuda in. Bökigt.

Hur tycker ni?

• NatMar005

Jag vet inte vad det är med mig, om det är hormoner eller jag bara är en knäppis, men det är SÅ roligt att ha fått ett ansikte på er här inne! Ni ser precis ut så som jag hade tänkt mig (är det weird att jag ens föreställt mig era trynen?!). Sådär mysiga, varma, snälla och goa som ni varit i skrift.

Haha gud. Skyller på hormonerna. Låter ju som jordens creep LOL.

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet