Inlägg från: Kaninbunny |Visa alla inlägg
  • Kaninbunny

    Plugga och föräldraledig

    Hej tänkte fråga om någon pluggat samtidigt som man varit föräldraledig? Funkade det? Tänkte passa på då eftersom dels slipper man ju bekosta utbildningen, äldsta barnet har rätt till fler timmar på förskolan och man kommer sedan ut som mer kompetent efter ledigheten. Tänkte mig 50% distans. Någon med erfarenhet utav detta?

  • Svar på tråden Plugga och föräldraledig
  • Kaninbunny
    Ruter skrev 2021-04-03 21:38:53 följande:

    Jag studerade på 50% medans jag var föräldraledig med en 1åring och en 3 åring(som gick på förskolan 15h/vecka). Funkade jättebra för mig. Pluggade på kvällarna och när barnen sov middag.


    Härligt! Men hade inte ditt barnrätt till fler timmar på förskolan än 15h i och med plugg? Missförstå mig rätt - jag vill ha mitt barn hemma men han tycker det är så jäkla tråkigt hade tänkt kanske 20 h eller så. Vad bra du kunde utnyttja tiden så att plugga, kände du att det fastnade? Tog du föräldrapenning då?
  • Kaninbunny
    S23 skrev 2021-04-03 22:01:45 följande:

    Tror absolut inte 50% är något problem. Jag studerade 50% mellan att barnet var 1-2. Hann utan problem med detta medans barnet sov på dag/kväll


    Perfekt! Tänk att det räckte med enbart kvällsplugg. Var det obligatoriska träffar?

    Tänker att många studerar ju också 50% när de jobbar heltid så då borde jag ju klara det när jag är hemma och samtidigt ha fokus på barnen under dagtid typ.
Svar på tråden Plugga och föräldraledig