• Anonym (Nybörjare)

    Min man tänder på att bli dominerad och jag är nybörjare

    Jag har varit tillsammans med min kille i ca tre år och vi är båda i 40-årsåldern.

    På sistone har han hintat lite om att han tänder på dominans. Det är inga jätteavancerade grejer ännu vad jag vet, men typ att han vill vara bunden medans jag typ använder honom så som jag vill. Inte med smärta eller förnedring tror jag, utan mer att jag ska ta vad jag vill ha liksom. Eller typ beordra honom att komma hem till mig på kvällen och knulla mig för att jag bara vill det.

    Detta är helt nytt för mig och jag är lite nervös. Inte särskilt dominant i min personlighet eller att jag har ngn sådan stil i sexet annars. Vi gillar verkligen sex och har stor aptit båda två, så jag vill gärna lära mig nya saker och testa nytt.

    Känner bara att jag inte har riktigt så stark bild av mig själv som en dominant och sexig kvinna som tar vad jag vill ha :) Hur kan jag peppa mig själv att komma in i det tänket och självsäkerheten?

    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Min man tänder på att bli dominerad och jag är nybörjare
  • Gaskarl

    Du är inte dominant, har det inte i dig. Då blir det svårt, om du inte kan spela jäkligt teater jäkligt bra. Det är nog den bittra sanningen.

  • Anonym (Nybörjare)
    Gaskarl skrev 2021-04-04 21:55:32 följande:

    Du är inte dominant, har det inte i dig. Då blir det svårt, om du inte kan spela jäkligt teater jäkligt bra. Det är nog den bittra sanningen.


    Så du tänker att man måste ha det i sig i grunden från start, annars går det inte?

    Jag har ju iof inte heller varit i en situation som öppnar upp för det heller. Så inte tränat min tanke åt det hållet pga långt tråkigt sexlöst äktenskap innan och nu upptäckt hur mkt jag gillar sex ihop med min nya. Är ändå nyfiken på att testa men det är ovant och nervöst.
  • Gaskarl
    Anonym (Nybörjare) skrev 2021-04-04 22:18:33 följande:

    Så du tänker att man måste ha det i sig i grunden från start, annars går det inte?

    Jag har ju iof inte heller varit i en situation som öppnar upp för det heller. Så inte tränat min tanke åt det hållet pga långt tråkigt sexlöst äktenskap innan och nu upptäckt hur mkt jag gillar sex ihop med min nya. Är ändå nyfiken på att testa men det är ovant och nervöst.


    Precis så. Men har du inte varit där förr så kanske. Man har ofta en hel del lådor som inte är öppnade. Köp lite fina underkläder, gör det till en speciell grej, och gör det när han inte är beredd. Då har du all makt på din sida, så det inte blir att han styr dig genom det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nybörjare) skrev 2021-04-04 21:50:06 följande:

    Jag har varit tillsammans med min kille i ca tre år och vi är båda i 40-årsåldern.

    På sistone har han hintat lite om att han tänder på dominans. Det är inga jätteavancerade grejer ännu vad jag vet, men typ att han vill vara bunden medans jag typ använder honom så som jag vill. Inte med smärta eller förnedring tror jag, utan mer att jag ska ta vad jag vill ha liksom. Eller typ beordra honom att komma hem till mig på kvällen och knulla mig för att jag bara vill det.

    Detta är helt nytt för mig och jag är lite nervös. Inte särskilt dominant i min personlighet eller att jag har ngn sådan stil i sexet annars. Vi gillar verkligen sex och har stor aptit båda två, så jag vill gärna lära mig nya saker och testa nytt.

    Känner bara att jag inte har riktigt så stark bild av mig själv som en dominant och sexig kvinna som tar vad jag vill ha :) Hur kan jag peppa mig själv att komma in i det tänket och självsäkerheten?

    Har ni några tips?


    Bara för att han går igång på det, be (beordra) honom att ge din oralsex tills du kommer. Är du inte den som gillar detta så kan han få fortsätta med fingrar efter en stund. Ge honom ingen orgasm tillbaka utan möjligen några drag med handen. Låt honom INTE komma utan låt honom vänta!

    Det är ett av mina tips till dig.
  • CitronTulo

    TS, har du själv funderat på att du skulle vilja dominera din partner? Eller fantiserat om det i någon omfattning?
    Om man gillar sånt så tror jag att man någon gång har funderat på det själv.
    Har du inte det så tror jag att det blir svårt att låtsas att du är dominant om du inte genuint gillar det själv och att se din partner utelämnad.
    Tycker även att det blir fel från början att han som undergiven är den som ber dig om det och berättar vad han vill att du ska göra? Då är det ju den undergivna som beordrar den som ska vara dominant! Om du ska vara trovärdigt dominant så ska du INTE göra det som HAN ber dig om, då är det du som ska bestämma tänker jag!
    Undrar hur ert sexliv har sett ut fram till nu? Varför har det tagit tre år för honom att berätta om detta?

  • Gaskarl
    CitronTulo skrev 2021-04-04 23:24:30 följande:

    TS, har du själv funderat på att du skulle vilja dominera din partner? Eller fantiserat om det i någon omfattning?

    Om man gillar sånt så tror jag att man någon gång har funderat på det själv.

    Har du inte det så tror jag att det blir svårt att låtsas att du är dominant om du inte genuint gillar det själv och att se din partner utelämnad.

    Tycker även att det blir fel från början att han som undergiven är den som ber dig om det och berättar vad han vill att du ska göra? Då är det ju den undergivna som beordrar den som ska vara dominant! Om du ska vara trovärdigt dominant så ska du INTE göra det som HAN ber dig om, då är det du som ska bestämma tänker jag!

    Undrar hur ert sexliv har sett ut fram till nu? Varför har det tagit tre år för honom att berätta om detta?


  • Anonym (intressant)

    Lite intressant frågeställning. Det är ju inte helt ovanligt att man upptäcker sin undergivna sida sent i livet av nån händelse. Oftast är det såklart nån som är dominant och duktig på att öppna dörrar och att driva det. Tror nog att det finns många dominanta som bara inte upptäckt det, men naturligtvis blir det svårare eftersom man då inte har nån "lärare" på samma sätt som den undergivna har. Tror väl so de andra säger att om man har en dominant sida så har man ofta vetat om det länge även om det inte funnits tillfälle att låta den blomma ut. Finns ju hundra trådar här där TS är kvinna och fösröker få sin man att vara dominant utan framgång, och tyvärr är det nog inget man kan lära sig. det måste liksom komma inifrån. Men med tanke på att du verkligen verkar vilja så kanske du ändå har nåt där. Jag tycker du ska fundera på om det finns filmscener som tänt dig och där det på nåt sätt finns en funkton dominant/undergiven/sadism eller liknande. Då kanske du kan ha nån grej att bygga på.

  • Hellbear

    Fråga han först och främst, kommunikationen är det viktigaste, för att bara köra på något sätt utan att fråga hur vill du ha det är dödsdömd, samma sak för livet och förhållande, frågar man inte så får man inte veta , ska inte vara bara en som frågar eller tar upp. Så fråga han först och främst

  • Tukt

    Många gånger är det svårare att agera dominant och vara "bestämd" än att testa på ett mer specifikt scenario, just eftersom det första är så luddigt.
    Så ofta lättare att typ straffa någon, än att försöka spela en roll man har distans till.
    I takt med att man prövar på scenarios så kommer du, ni upptäcka saker. Kanske märker du att det är en roll som är för svår för dig, kanske du upptäcker att du har saker i dig du inte visste om.

Svar på tråden Min man tänder på att bli dominerad och jag är nybörjare