• Sun 4 Apr 2021 22:14
    13211 visningar
    62 svar
    62
    13211

    Ruvar 2021 - följas åt

    Hej! Är 34 år och ruvar just nu (dag 2 - återföring dag 0) på vår fjärde blastocyst. Har haft ett MA i vecka 9, ett tidigt missfall i vecka 6 och en återföring som inte ledde till något pluss på stickan.

    Någon mer som ruvar nu eller nyligen gjort?

  • Svar på tråden Ruvar 2021 - följas åt
  • Sun 4 Apr 2021 23:01
    #2

    Vi startade vår första IVF-behandling sommaren 2020 på grund av manlig infertilitet. Då hade vi försökt på egen hand i 1,5 år. Håller tummarna för er lycka denna gång!

  • Mon 5 Apr 2021 09:00
    #5
    Catherin skrev 2021-04-05 07:59:00 följande:

    Ruvar en blastocyt och är inne på min 10 ruvardag..ska egentligen ta ett graviditet test på onsdag men jag tog ett idag..Negativt såklart. Bara att försöka igen ????

    Har en son sen innan som kom naturligt och hur enkelt som helst. Att få ett syskon har varit svårare, vi har försökt I 4,5 år????


    Vad tråkigt, vet precis den känslan. Man vill ju bara bli gravid, hade varit så skönt med ett steg i rätt riktning. Fick tidigt positivt på ruvardag 9 förra gången men det slutade ändå med tidigt missfall. Läst att vissa får positivt mycket tidigare men jag har aldrig fått det. Och kanske inte spelar någon roll? Håller tummarna för att det ändå kan bli positivt för dig på testdagen???? Har ni några embryon i frysen?
  • Mon 5 Apr 2021 10:57
    #7
    Buggan skrev 2021-04-05 10:10:05 följande:

    Ruvar för första ggn. Inne på dag 2 om ja förstått hur man räknar. Satte in på påskafton.

    Vet ni om man redan nu ska börja med begränsa intag av ex koffein? Har inga problem med det utan bara nyfiken om allt sånt spelar roll såhär tidigt?


    Åh så spännande, hoppas allt går bra! Räknar också dagen efter återföring som första ruvardagen, satte in på långfredagen. Jag har fått info om att jag ska äta ?gravidkost? från och med återföringen så har gjort begränsningar redan från start.
  • Mon 5 Apr 2021 13:33
    #9
    Buggan skrev 2021-04-05 12:01:03 följande:

    Ja men då så, då ska jag vara extra uppmärksam med det! 

     

    Hoppas allt går bra för dig också!!

    Tar du lutinus tabletter? jag tar 3 om dagen sen ägggutplocket. till i lördags hade jag mkt biverkningar, ont i magen mestadels. igår blev det bättre nu känns bara lite spänt men inte ont. Brösten fortfarande ömma o spända. Det jag upplevt är att det blir svårare att stoppa upp lutinustabletterna, som att det känns trängre. ngn annan som upplever? är det normalt? tyder det på ngt speciellt? 


    Tack, hoppas verkligen det! Jag tog också Lutinus första gången men det tre återföringarna efter det har varit ostimulerade i naturlig cykel. Hade också mycket biverkningar av Lutinus. Vid graviditet kan slemhinnorna bli torra vilket kanske gör det svårare att stoppa upp?
  • Mon 5 Apr 2021 17:17
    #12
    Catherin skrev 2021-04-05 16:50:00 följande:

    Det är tydligen vanligt att få positivt tidigt med blastocyt (enligt vad jag läst på olika ivf forum haha). Vad jobbigt ändå att få positivt och att det slutar med missfall, den känslan vill jag inte uppleva????. Ja, vi har 1 blastocyt och en som var odlat i 6 dagar tydligen. Vet inte när jag får börja om denna processen igen men Kliniken ska ringa mig på testdagen, så får väll reda på det då. Är det din första IVF behandling Anna?


    Precis det har jag också läst, ska nog börja tjuvtesta tidigt på ruvardag 6. Tycker det är skönt att veta, så kul att få det där tidiga plusset. Även om jag vet att det inte betyder något och att det mycket väl kan bli ett missfall till.

    Denna gången har jag gjort återföringen på ägglossning direkt efter missfallet (ingen mens emellan)...eller egentligen ser man det kanske som att missfallet övergick i mens typ. Missfall i vecka 5+6. Vad skönt med två i frysen, vi har också två kvar om detta försök inte heller går vägen. Och ja det är vår första IVF-behandling, fick ut 6 blastocyster på 10 befruktade ägg.
  • Mon 5 Apr 2021 17:23
    #13
    Aya2019 skrev 2021-04-05 16:24:13 följande:

    Hej, började med ivf i januari Mitt första försök vart kemisk gravidtet, fick plus på dag 8 som vart väldigt svagt blev aldrig starkare plus. Testdagen fick jag mens :/ Mitt andra försök negativt Detta är mitt 3 försök fick en 5 dagara blastocyst 1 april, är väl ruvdag 4 nu? Gjorde ett graviditetstest på morgonen, vet att det är alldeles för tidigt men läste att vissa kan få plus. Men det visade inget. Får vänta några dagar till. Blir så nervös hellre att jag får veta tidigare att det inte blev till. Blev gravid 2019 men fick missfall tomt graviditet vart i "3 månaden" fick reda på att jag hade pco syndromet Året efter blev jag gravid igen men missfall några dagar efter plus. Känns väldigt jobbigt Man får väl inte ge upp kämpa o kämpa för att kunna hålla om den lillen ;)


    Hej! Tråkigt att det inte gått vägen för dig heller, förstår att det känns jobbigt. Håller tummarna för att det blir tredje gången gillt nu!!! Jag tänker också börja testa tidigt, ska försöka hålla mig till ruvardag 6. Har dock aldrig fått plus så tidigt utan som tidigast ruvardag 9 med mina andra blastocyster. Hur mår du så här långt, några känningar??
  • Tue 6 Apr 2021 10:37
    #15
    Aya2019 skrev 2021-04-05 18:21:12 följande:

    Inte så mycket känner ibland små kramper och ibland flytningar men det beror på lutinus som jag tar. Får ta 2 gånger om dagen


    Samma här, inga större känningar. Lite ilningar på höger sida av magen igår kväll. Kan såklart vara vad som helst, försöker att inte tänka så mycket på det nu i början men lättare sagt än gjort. Har du tagit Lutinus vid de tidigare försöken också? Jag tog det inför och efter första återföringen av färskt embryo.
  • Tue 6 Apr 2021 16:40
    #17
    Aya2019 skrev 2021-04-06 16:23:10 följande:

    Jag fick ta lutinus de 2 gångerna också. Fick börja med dom 3 dagar innan morgon och kväll. Då sa läkaren att jag skulle fortsätta till testdagen. Men läste att många hade fortsätt att ta den så långt det går. Tänkte att kontakta ivf om jag får positivt om jag kunde fortsätta att ta dom. Det känns som säkerhet för en. Visst det kan ske missfall men det kommer ändå att känna man har gjort sitt :)


    Okej, jag fick ta det i 14 dagar efter positivt test men slutade tyvärr med missed abortion den gången. Men har läst att vissa behandlas med det vid upprepade missfall så ska också ta upp diskussionen med min läkare om det inte går vägen denna gången. Man kan ju ha brist på progesteron vad jag förstår.
  • Wed 7 Apr 2021 08:30
    #19
    Buggan skrev 2021-04-07 06:51:36 följande:

    Angående lutinustabletterna - är det vanligt att biverkningar kan avta? Jag hade mkt känningar direkt när började efter äggplocket, spända o ömma bröst o magont. Magont avtog efter 2 dgr, nu mest spänd i magen men blir bättre det med. Märkte igårkväll att mina bröst nu känns normala igen. Är på ruvardag 5. Har detta alls att göra med eventuell graviditet eller ska man inte läsa in nånting av detta?


    För mig avtog det inte under tiden som jag tog tabletterna utan slutade först när jag slutade. Men kanske inte betyder så mycket för blev ändå MA för min del den gången. Tänker spontant att det borde inte vara negativt om biverkningar från läkemedel avtar.
  • Wed 7 Apr 2021 18:28
    #21
    Aya2019 skrev 2021-04-07 16:23:45 följande:

    Tror ni detta stämmer?

    Gjorde ju testet ruvdag 4 läste att vissa hade kunnat se ett plus redan då. Men vart negativt. Ruvdag 6. Idag Gjord testet vid kl 16.00. Vart på toa sist kl 12 tiden. Sen har jag inte varit på toa sen nu kl 16. Idag har jag haft så kramper då och då. Men tänkte att det är nog lutinus. Ömma bröst vid sidan av brösten sen Igår kväll. Testdag 14/4. Väldigt svagt streck, bild


    Åh så spännande!! ja det tror jag absolut är ett tidigt positivt graviditetstest. Tog också ett idag (ruvardag 5, ÄL+11) efter lunchtid och fick ett mkt svagt streck. Testerna kom i brevlådan så kunde inte låta bli. Var så inställd på att inte se något streck.

    babyplan.se/positiv-graviditetstest-sa-ser-den-ut/

    Mitt test var från babyplan och enligt länken ovan så är det: ?Extremt svagt teststreck som kan tolkas som positivt. Rekommendationen är att testa på nytt några dagar senare?

    Håller tummarna för oss!!!
  • Wed 7 Apr 2021 20:59
    #24
    Catherin skrev 2021-04-07 19:41:40 följande:

    Usch vad tråkigt med missfall efterett positivt test. Hoppas det går bra för er denna gången. Men wow 6 blastocyter är ju inte dåligt! Skönt att ni har några i frysen med ifall det inte går hela vägen, eller så blir det framtida syskon av äggen. Jag ska få en från frysen vid efter nästa mens i april. Väntar tålmodigt.


    Tack! Vad kul med återföring snart, hoppas allt kommer gå jättebra. Ja väntan är så jobbig, känns inte som man gör annat än väntar och väntar under IVF-resan.
  • Wed 7 Apr 2021 21:02
    #25
    Aya2019 skrev 2021-04-07 20:45:48 följande:

    :D då får vi hålla tummarna :D Jag beställde igår från testlagret. Läste att man kan testa tidigt med dom. Ska prova den. Har hemma vanligt clearblue hemma men kommer att avvakta med dom. Den jag testade idag med vart rfsu. Vågar inte heja riktigt en Rädsla och besvikelse sitter fortfarande kvar efter de 2 missfallet :/


    Mmm förstår precis, vågar inte heller tro på att det kommer gå bra men försöker vara hoppfull. Som du skriver så sitter rädslan kvar från tidigare motgångar. Vi får ta ett steg i taget.
  • Thu 8 Apr 2021 09:49
    #26


    Så här såg det ut imorse när jag testade (ruvardag 6 - ÄL+12). Aldrig tidigare fått utslag så här tidigt, hoppas verkligen det är ett bra tecken. Fick en liten blödning (brunaktig) på kvällen samma dag som återföringen så kanske fäste embryot direkt? Inte haft nidblödning tidigare.
  • Wed 14 Apr 2021 06:50
    #28
    Aya2019 skrev 2021-04-08 14:14:55 följande:

    :D grattis hoppas på att denna år blir våran år . Men då skedde Nidblödning samma dag Själv fick jag på min först och andra Nidblödning men inte denna gång verkar det som :)


    Hej Aya2019! Hur går det för dig? Ser i ditt tidigare inlägg att du har testdag idag. Håller tummarna för dig!
  • Wed 14 Apr 2021 07:16
    #30
    Aya2019 skrev 2021-04-14 07:09:12 följande:

    Hej yesss gjordes testet idag :D hoppas verkligen lillen stannar kvar :) hur har det gått för dig?


    Åhh så härligt! Stort grattis! Nu hoppas vi verkligen att lillen stannar kvar hela vägen!!!!!

    Jag har testdag imorgon, hoppas att hCG har ökat och att mitt test också ligger på 2-3 veckor.
  • Wed 14 Apr 2021 10:02
    #32
    Aya2019 skrev 2021-04-14 08:54:47 följande:

    Tack :D Hoppas verkligen också ;) tänkte hur det hade gått för dig? Några symptom? Jag har Ömma bröst men det kan vara biverkningar från lutinus


    Jag har också ömma bröst; minskar under natten men sen ökar det under dagarna igen. Känner mig väldigt trött på eftermiddagarna och mer flytningar än vanligt. Men jag är så rädd och orolig sedan MA. Då hade jag massa symtom och illamående i vecka 9 men fostret hade ändå slutat växa i vecka 6. Usch vill verkligen inte uppleva det igen!!!

    Hoppas hoppas att allt går vägen denna gången
  • Thu 15 Apr 2021 20:06
    #35
    Aya2019 skrev 2021-04-15 16:05:32 följande:

    Hej, tänkte fråga hur det gick för dig?


    Hej, tyvärr inte så bra. Fortfarande gravid enligt testet men väldigt svagt streck och börjat blöda kraftigt så tyvärr pågående missfall. Så tungt, blir lika ledsen varje gång.

    Kanske blir det vår tur nästa gång, femte gången gillt. Håller tummarna för dig och hoppas en liten bebis kommer i december. Kram!
  • Mon 19 Apr 2021 10:06
    #40
    Annna84 skrev 2021-04-16 09:21:39 följande:

    Vad ledsen jag blir av att läsa. Varför är det så orättvist? Styrkekramar till dig! Nästa gång ska det gå <3


    Ja men precis; varför är det så orättvist!? Önskar så att man kunde få en förklaring varje gång det händer. Ovissheten är det värsta med allt detta.

    Tack för din omtanke.
  • Mon 19 Apr 2021 10:08
    #41
    Vicktoria88 skrev 2021-04-16 19:54:56 följande:

    Hej! Här är en ruvare till, fick tillbaka en blastocyst idag vid FET, 7 dgr efter Ovitrelle spruta. Det är vår första IVF, har försökt i 2,5 år (har PCOS). Det är första gången jag tar progesteron Cyklogest men jag tycker det känns som allt rinner ut så snabbt, hehe, blir lite orolig att kroppen inte ska hinna ta upp nått, någon mer som upplever samma kanske? Kul att följas åt! Håller tummarna för alla!


    Vad roligt! Hoppas allt går bra för er! Jag kände samma med Lutinus under mitt första återförande; att allt bara rann ut. Min barnmorska sa att det inte är någon fara utan det är därför man ofta tar flera gånger per dag för att vara säker att kroppen får rätt mängd.
Svar på tråden Ruvar 2021 - följas åt