• Anonym (S)
    Mon 5 Apr 2021 10:18
    422 visningar
    9 svar
    9
    422

    Ätstörning?

    Man kan visst vara anorektiker fast man väger normalt, och det är precis vad det verkar som! Du behöver gå till din läkare och berätta om ditt tvångsbeteende så du kan få hjälp.

  • Anonym (S)
    Mon 5 Apr 2021 11:05
    #3
    Anonym (ätstörning) skrev 2021-04-05 10:36:08 följande:
    Jag har pratat om det med min kontaktperson i psykiatrin som skulle höra sig för. Är bara rädd att inte få någon hjälp för detta för jag vet ju att det är ett problem jag har... Eftersom det inte är någon klassisk ätstörning eller vad man ska säga
    Det kan lätt klassas som tvångshandlingar eller tvångstankar, och om det fortsätter så kommer det bli en renodlad ätstörning till slut, det är liksom lite samma sak. Men det är klart du ska be om hjälp! Och det finns tanketerapi, kbt, som du kan använda och som ger bra resultat. Det känns som att du fortfarande kan vända det här.
  • Anonym (S)
    Mon 5 Apr 2021 11:44
    #5
    Anonym (ätstörning) skrev 2021-04-05 11:17:51 följande:
    Okey. Jag hoppas att jag kan få någon hjälp så att de inte säger att jag inte har någon ätstörning och så utvecklas det och blir ännu värre och riktigt farligt.

    Ja jag tror det med men jag klarar det inte själv, märker ju att det blir värre hela tiden.
    Jo men det spelar ingen roll om du inte är farligt undernärd osv, du har rätt att få hjälp med ditt beteende ändå. Stå på dig om du får motstånd!
Svar på tråden Ätstörning?