• siamesia

    Underliga effekter av Melatonin- kissnödig,ångest,uppvaknanden

    Har nyligen fått Melatonin utskrivet och har provat den under några nätter, men fått jättekonstiga reaktioner.

    Jag känner en slags trötthet, men samtidigt en ångest som gör det svårt att somna och när jag väl somnar sover jag oroligt med många uppvak. Blir också kissnödig och kissar floder flera ggr./natt. Har även känt en stresskänsla dagtid som påminner om den jag hade då jag hade giftstruma (hjärtklappning, skakig, "strypkänsla" över halsen).

    Har någon annan någon liknande erfarenhet?

    Jag har komplex posttraumatisk stress och sover inte alls utan drugs (har ätit två Propavan/natt i åratal, funkar, men inte perfekt, därav detta test av Melatonin). Jag har även nedsatt njurfunktion, och jag läser i Fass om att melatonin ev. inte bör ges vid sådana tillstånd. Förskrivande läkare nämnde/frågade inget om detta.

    Kan det vara njurarna som påverkas negativt? Triggar Melatonin sköldkörtel, binjurar eller något annat hormonproducerande organ? (Jaa, jag ska självklart kontakta läkaren och rådfråga, men alltid bra med mer kött på benen!).

  • Svar på tråden Underliga effekter av Melatonin- kissnödig,ångest,uppvaknanden
  • siamesia

    Lägger till extrema blödningar som nu har dykt upp efter varje gång jag tagit melatonin. Nu har jag blött kraftigt i drygt två veckor, aldrig varit med om nåt liknande! Även ömma, spända bröst och svullnad i kroppen.

    Var till gynakuten igår, man ultraljudade, tog cellprov både från livmodertapp och livmoder som jag får svar på senare. Gynekologen sa sig aldrig ha hört om att melatonin kan ge blödningar, men för min del verkar det osannolikt att blödandet skulle dyka upp efter varje melatoninintag men bero på nåt annat.

    Jag är 46 år, så gynekologen drog genast slutsatsen att jag är i klimakteriet. Har inte upplevt några andra besvär som skulle kunna tyda på det och han ville inte ta nåt hormonnivåtest, så jag är inte övertygad! För mig känns det som att melatoninet utlöst något slags hormonkaos.

    Är det någon annan som fått några såna här underliga effekter av melatonin??

Svar på tråden Underliga effekter av Melatonin- kissnödig,ångest,uppvaknanden