• Mon 5 Apr 2021 13:25
    2227 visningar
    16 svar
    16
    2227

    Bonuspappa ansvar

    Hej! Jag har lite funderingar kring det här med bonusförälder. Jag har vart tillsammans med min nya i ca 1,5 år och han har träffat mina barn sen ett halvår tillbaka ungefär. Det går super och barnen älskar han och han tycker om mina barn också. Men..Han är väldigt bestämd med att han vill vara särbo vilket jag respekterar, men detta leder till han går och kommer lite som han vill här..Han lever på sitt liv med jobb, träning tre-fyra gånger i veckan, träffar ofta sina vänner för grabbkvällar osv. Jag förstår att han inte vill ge upp hela sitt liv..Men tänker jag helt galet när jag blir besviken på han när han tex åker ifrån mig och mina tre barn en lördagsmorgon för att träffa sina vänner för tredje helgen i rad? Och kommer tillbaka på söndag kväll för han har saker att göra på dagen..

    Så svårt detta, jag vet inte hur mycket jag kan förvänta mig av han liksom. Tänker att om man träffar en trebarnsmamma så borde man vara lite införstådd i att jag skulle behöva lite avlastning eller bara vuxet sällskap ibland..

  • Svar på tråden Bonuspappa ansvar
  • Mon 5 Apr 2021 18:39
    #8
    Drottningen1970 skrev 2021-04-05 16:02:02 följande:

    Bonuspappa benämner du honom som. Har han på någotvis indikerat att han vill ha den rollen/titeln?

    Bonuspappa är inget man blir med automatik för att man dejtar någon med barn. Det är mer ett aktivt val man gör när man väljet att dela hushåll och liv med en partner som har barn.


    Bonuspapp, extra vuxen ja jag vet inte vad man ska kalla det nu valde jag bara att kalla han det. Men hur som så har han valt att träffa mina barn och jag tycker där och då att han går in lite i en roll att vara en extra vuxen för mina barn. Annars hade han kunnat säga att vi kan vara tillsammans men att han inte vill träffa mina barn.
  • Mon 5 Apr 2021 18:40
    #9
    Trippelmamma76 skrev 2021-04-05 15:49:41 följande:

    Var läser du att hon bara har sina barn varannan vecka?jag tycker snarare det låter som att hon har dem mer eller mindre hela tiden. Annars hade det väl inte varit några större problem att ses varannan vecka (eftersom han verkar ha varit tydlig med att han inte vill ha ett familjeliv) . Jag tror inte den här killen passar in riktigt i ts liv.


    Jag har mina barn nästan på heltid. Deras pappa har dem några dagar i månaden.
  • Tue 6 Apr 2021 09:31
    #12
    Eliiineliiin skrev 2021-04-05 20:32:41 följande:

    Nejnej, han är verkligen ingen bonuspappa fören den dagen han vill vara det. Varken du eller barnen har något att säga till om det. Och han har noll ansvar. Fören den dagen han vill ha det.

    Däremot erat förhållande har du mycket att säga till om, lika mycket som han. Att komma och gå är väl något ni får prata om, det är inget jag hade accepterat.

    Menar inte att barnen inte är viktigast, för det är dom alla dagar, men det är enbart ditt ansvar. Tills ni bestämmer annat.

    Vill inte låta hård. Men att ens lite anta att ens partner ska bli bonusförälder, ta ansvar för barnen, avlasta mm har gjort att jag iallafall har sprungit iväg från relationen så snabbt benen bar mig. Och jag kommer att göra det igen. Eller nej, det skrämde iväg mig så långt så att jag hellre lever själv än med en förälder igen. Gör inte misstaget om du älskar honom. Men han ska fan respektera dig, oavsett hur många barn du har. Ömsesidig respekt, stå på dig!


    Jag förstår vad du menar. Jag har ju aldrig antagit något utan allt är på hans villkor och jag accepterar hur han vill ha det. Men däremot så har han självmant tagit rollen som bonusförälder/extra vuxen (när han är med oss vill säga)
Svar på tråden Bonuspappa ansvar