• Fjäril kär

    Har jag släppt mitt ex?

    Har man verkligen släppt sitt ex så gör man ingenting av allt det du skriver.

    Du ljuger ju så du tror det själv.

  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym (X)) skrev 2021-04-06 11:08:34 följande:

    Fjäril kär:

    Alltså min sambo baserar allt på det hon har sett, inte det jag själv säger. Jag säger att jag släppte mitt ex 2014, men min sambo påstår att man sparar inte på såna qoutes om man har släppt exet, hon påstår att man inte gör såna sökningar på google som jag har gjort om man har släppt ett ex. Hon påstår att man raderar sånt som inte betyder något för en bara för att min sambo blir sårad annars. Det baserar hon allt på. Jag påstår att jag har släppt mitt ex 2014, men hade sporadisk kostat med henne av ren vana.

    Jag tycker också att mina qoutes och sökningar på google är ju bara bagateller och kan inte användas emot mig. För det är bara qoutes och har ingen betydelse. Samma sak på sökningar om ämnen som jag skrev i inlägget. 

    Har min sambo rätt och iså fall vad baserar ni det på?


    Varför googlar du på det om det inte betyder något?
  • Fjäril kär
    adame75 skrev 2021-04-06 13:53:56 följande:

    Ascendere:

    På vad baserar du -och faktiskt de flesta här- resonemanget att jag är besatt av mitt ex på? För mig betydde exet ingenting efter 2014. Jag hade inga känslor för henne. Jag hade en viss vanemönster, och brydde mig om henne för hon var sjuk och hade tidigare hamnat på sjukan. Men jag hade och har inga känslor för henne. 

    Jag försöker att få min sambo att förstå det. Det jag säger borde ju ha en vikt. Att jag råkade spara några qoutes som kan härleda tankarna till mitt ex säger väl ingenting? Att jag råkade googla på exet några gånger är väl inte heller någon stor grej. 

    Sedan till sökningarna på google: Jag vet faktiskt inte varför jag sökte just dessa. Det blev väl bara så. Ska man behöva skiljas för såna bagateller?

    Texterna och dikterna jag skrev handlade inte heller om mitt ex, men min sambo påstår att det gjorde det. 


    Så varför finns alla sökningar kvar då om det är 6 år sedan du senast googlade?

    Varför är alla texter och chattar kvar om det inte längre betyder något?

    Varför är det så viktigt att din sambo har fel om det faktiskt inte betyder något?

    Varför ens bråka om detta just nu 2021 om du nu är så oskyldig?

    Hittar hon fortfarande saker du har behov av att bortförklara så måste exet faktiskt betyda något ändå trots allt?

    Hade du inte brytt dig hade du inte ens startat en tråd ocj beskrivit ditt ex som ditt livs kärlek..
  • Fjäril kär
    adame75 skrev 2021-04-06 16:20:31 följande:

    För att jag inte trodde eller tyckte att sånt är viktigt, som qoutes och så. Eller att spara chattar. Har även raderat flera chattar och mail som jag hade med den exet. Men behöll två. Trodde inte att det ska bli världskrig över det.


    Det blir världskrig eftersom det just handlar om ditt ex och att ditt beteende visar att du inte släppt henne eftersom du fortfarande döljer saker som har med henne att göra och att du fortfarande googlar saker som handlar om just specifikt ditt ex. Du sitter ju medvetet och letar texter som handlar om saknad, fel kärlek osv. Det är inte random googling. Det är ett medvetet val att googla om sånt.
  • Fjäril kär
    adame75 skrev 2021-04-08 16:57:43 följande:

    Till Bofinken:

    Min sambo tror också att jag skulle ta mitt ex tillbaka, men hon kommer inte tillbaka, och jag vill inte ha henne. Min sambo har faktiskt lämnat mig, med stöd från alla kommentarer. Hon har sagt att hon kan inte leva med en man som inte kan förstå skillnaden och sambandet mellan att säga och att göra. Och hon tänker precis som ni, att det jag gjorde säger mer än det jag säger. Och dessutom så tycker hon att jag ljuger allt. Jag kan inte göra mer än jag har gjort. Vill hon inte tro på mina ord- jag har diskuterat det här med henne i några år nu- i 5 timmars långa diskussioner!! Och hon har inte kunnat förstå ändå. Hon sa att det värsta inte var att jag ffr -enligt henne- har känslor för mitt ex, men att jag både - enligt henne- ljuger, förvränger och förnekar alltihopa. Det gjorde att hon inte kan se en framtid med mig. Jag tycker att jag har ställt upp så gott jag kan. Försökt att säga. Men inte heller jag kan göra mer än jag kan.


    Jo du kan göra mer. Du kan släppa taget om ditt ex men av någon anledning är minnet av henne viktigare än din sambo.
  • Fjäril kär
    adame75 skrev 2021-04-08 18:21:52 följande:

    Jag har glömt henne, mitt ex. För mig är hon lika med död, borta. Jag besökte en psykolog 2018 för depression, och även där sa jag att hon har dött av en hjärnskada. Jag vill inte ha med något av den smärtan och historian alls att göra. Jag vill inte prata om det. Inte höra om det. Men min sambo tog upp det varje gång hon såg att jag sparade eller googlade sånt som hon ansåg handlade om mitt ex. Jag har sagt till min sambo att jag hellre förlorar henne än att erkänna. För det finns inget att erkänna.


    Du har ju inte släppt henne eftersom du fortfarande måste googla på saker som handlar om henne. Fattar du verkligen inte?
Svar på tråden Har jag släppt mitt ex?