• Tue 6 Apr 2021 11:06
    2259 visningar
    2 svar
    2
    2259

    Ni med adhd! Dejting..

    Hello alla!

    Jag dejtar just nu en kille med adhd (och ev autism) som jag fattat tycke för, har aldrig träffat en finare människa och så omtänksam.. Listan kan göras lång! Vi har enbart träffats 3 gånger än så länge men vi klickade redan på första dejten. Vi har redan sagt att vi tycker om varandra (enbart i text so far... Hehe) och när vi väl umgås beter vi oss som att vi är tillsammans typ. Allt är underbart när vi väl är tillsammans! Han är Sååå fin med mig.

    Det jag tycker är lite jobbigt är tiden då vi INTE ses, för än så länge är det enbart jag som skriver till honom samt initierar till träff. Så fort jag skriver till honom svarar han inom några sekunder, och så fort vi väl pratar kan han prata och prata och skriva hur mycket som helst och vi har jätte kul även när vi chattar. Han nekar aldrig till träff utan vill alltid ses! Även om han är fruktansvärt seg på att komma iväg ????

    Låter väl som inget problem här kanske, och vet inte om jag gör det till en större grej än vad det är men jag undrar om ni som har adhd kan känna igen er i det där med sociala kontakter och att ha svårt att ta initiativ till att skriva till folk? Även om det rör någon man är intresserad av?

    Jag har disskuterat med några av mina vänner som har bla adhd och de kan känna igen sig. Att tar inte den andre parten initiativ till något så blir det typ inget.. ????

    Jag vet bara inte hur mycket jag ska "skylla" på hans diagnos och hur jag ska tolka allting. Försöker att inte ta saker personligt tex om han glömmer något vi bestämt eller om han glömmer att svara mig... (whatever) då glömska är vanligt men ja.. Kan inte låta bli att känna att jag är för på när det alltid är jag som hör av mig och frågar om vi ska ses.. Vet ju att vi båda tycker om varandra ändå kommer hjärnspökena när det är såhär tidigt i the dating game.

    Ska givetvis prata med honom om saker jag har bara inte vågat ännu då det är såpass tidigt, även om han varit öppen med sin diagnos. Tänkte mer fråga er som själva har adhd om ni har några tips som jag kan tänka på?

    Ha en fin dag!

Svar på tråden Ni med adhd! Dejting..