• Anonym (Undra­r)
    Tue 6 Apr 2021 15:18
    2169 visningar
    65 svar
    65
    2169

    Sexiga yrken?

    Som rubriken lyder: Vilka yrken ses som sexiga (och vad är det som gör det sexigt)?

  • Svar på tråden Sexiga yrken?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Fri 9 Apr 2021 05:46
    #51
    Embla twopointoh skrev 2021-04-08 23:07:20 följande:

    Alltså, på sätt och vis kanske, eftersom den som är "bäst på att slåss" också är den som kan skydda sin familj bäst. Men det är inte våldet jag tycker är manligt.

    Jag tränar kampsport och jag har därför varit i situationer där testosteronet har svallat runt omkring mig oräkneliga gånger.


    Inte att dom går runt och slåss helt random men det faktum att dom kan om det behövs :)
  • Anonym (Fler)
    Fri 9 Apr 2021 06:46
    #52
    Skyline75 skrev 2021-04-08 20:46:00 följande:

    Helt klart kvinnliga poliser, sedan sjuksköterskor


    Kvinnliga Väktare ordningsvakter då?
  • Anonym (Fler)
    Fri 9 Apr 2021 06:53
    #53
    Anonym (Vanessa) skrev 2021-04-06 18:18:57 följande:

    Alla jobb där män bär uniform. Polis, brandman, McDonald. Uniformer, mmmm!


    Tror du män gillar kvinnori i uniform?
  • Fri 9 Apr 2021 07:25
    #54
    Anonym (Fler) skrev 2021-04-09 06:46:00 följande:

    Kvinnliga Väktare ordningsvakter då?


    Nej.. inte samma med dom.

    Kom på ett till yrke, hotell receptionist, dom brukar vara rätt läckra
  • Anonym (Visst­)
    Fri 9 Apr 2021 09:11
    #55
    Anonym (Fler) skrev 2021-04-09 06:53:37 följande:
    Tror du män gillar kvinnori i uniform?
    Det är häftigt med kvinnor i yrken som har varit typiskt manliga och som bär en kvinnlig uniform med kjol, strumpbyxor etc. Sjökapten, polis, militär etc
  • Anonym (Jessa­n)
    Fri 9 Apr 2021 12:18
    #56

    Tiggare är jävligt hett!

    Blir tokkåt när han tittar mig i ögonen och säger "Pliiiiiis krååååååååååna!!!"

  • Grossg­lanz
    Fri 9 Apr 2021 12:26
    #57

    Alla brudar älskar väl en mullig manlig mekaniker?:)

  • Anonym (Månda­g)
    Fri 9 Apr 2021 13:02
    #58
    Anonym (Jessan) skrev 2021-04-09 12:18:05 följande:

    Tiggare är jävligt hett!

    Blir tokkåt när han tittar mig i ögonen och säger "Pliiiiiis krååååååååååna!!!"


    Ja mycket hett, men vi får nog inte godkänna det som ett yrke dock!
  • Grossg­lanz
    Fri 9 Apr 2021 13:06
    #59
    Anonym (Måndag) skrev 2021-04-09 13:02:08 följande:

    Ja mycket hett, men vi får nog inte godkänna det som ett yrke dock!


    Nä de får ju ingen "lön" som man kan el behöver betala sociala avgifter på men kan ändå suga åt sig av välfärden:)
  • Anonym (Tobbe­)
    Fri 9 Apr 2021 16:27
    #60

    Har inte läst alla inlägg...
    Men är inte det här en kvinnlig grej till 100%?

    Kan inte tänka mig att en man skulle se sexighet i ett yrke?

    För kvinnor handlar det mycket om en mans "sociala roll" medan en man mer ser till kvinnans egenskaper och personlighet.

    Är man lite fräck kan man faktiskt påstå att kvinnor är mer ytliga än män. Dom ser mer på utsidan. Det är därför kvinnor ofta har manliga "idoler". Det är också en anledning till att många män blir utan kvinnlig partner - männen lever inte upp till kvinnas krav på mannens sociala status.

    Eller har jag fördomar??

  • Fri 9 Apr 2021 16:40
    #61
    Anonym (Tobbe) skrev 2021-04-09 16:27:36 följande:

    Har inte läst alla inlägg...
    Men är inte det här en kvinnlig grej till 100%?

    Kan inte tänka mig att en man skulle se sexighet i ett yrke?

    För kvinnor handlar det mycket om en mans "sociala roll" medan en man mer ser till kvinnans egenskaper och personlighet.

    Är man lite fräck kan man faktiskt påstå att kvinnor är mer ytliga än män. Dom ser mer på utsidan. Det är därför kvinnor ofta har manliga "idoler". Det är också en anledning till att många män blir utan kvinnlig partner - männen lever inte upp till kvinnas krav på mannens sociala status.

    Eller har jag fördomar??


    Det är rätt etablerat att män är attraherade av det de ser, kvinnor av det de känner. Med andra ord, för män i allmänhet är en kvinnas utseende viktigare, än en mans utseende är för kvinnor i allmänhet. Sedan finns det såklart individuella skillnader, men generellt sett är det alltså tvärtom mot det du skriver.

    Det du skriver om mäns sociala status har ju ingenting med utseendet att göra, utan är en konsekvens av att för kvinnor så är trygghet, ekonomisk som känslomässig, viktig i sitt val av parter.

    Så, man kan säga att män och kvinnor bägge är ytliga i sitt val av parter, fast på olika sätt. Män flockas kring unga, snygga kvinnor, medan kvinnor flockas runt lite äldre, ekonomiskt stabila män.

    Jag vill återigen understryka att detta är generellt sett, och att det ovan dessutom är ganska onyanserat eftersom jag förenklat det i syfte att få fram resonemanget. Naturligtvis finns det fler nyanser än så här.
  • Anonym (Sofia­)
    Sat 10 Apr 2021 05:42
    #62
    ToniErdmann skrev 2021-04-08 19:11:31 följande:

    Anders Tegnell! Oj!


    Hahahaha, du, jag har träffat A.T vid flertalet tillfällen. Av förklarliga skäl inte det senaste dryga året, men han är en riktigt trevlig och charmig man (som är gift med en lika trevlig fru). När han var yngre kan jag inte tänka mig att han hade några som helst problem att charma damer.
  • ToniEr­dmann
    Sat 10 Apr 2021 12:27
    #63
    Anonym (Sofia) skrev 2021-04-10 05:42:22 följande:

    Hahahaha, du, jag har träffat A.T vid flertalet tillfällen. Av förklarliga skäl inte det senaste dryga året, men han är en riktigt trevlig och charmig man (som är gift med en lika trevlig fru). När han var yngre kan jag inte tänka mig att han hade några som helst problem att charma damer.


    Jo, läst att han var skolans charnprins som ung.

    En klasskamrat berättade i kvällspressen om hur Anders fick springa hem från skolan då han hade ett dussin vackra tjejer efter sig.

    Genom att vara cool och spela svår blev Anders den hetaste av alla hunkar.
  • Anonym (lll)
    Sat 10 Apr 2021 13:58
    #64
    Anonym (Tobbe) skrev 2021-04-09 16:27:36 följande:

    Har inte läst alla inlägg...
    Men är inte det här en kvinnlig grej till 100%?

    Kan inte tänka mig att en man skulle se sexighet i ett yrke?

    För kvinnor handlar det mycket om en mans "sociala roll" medan en man mer ser till kvinnans egenskaper och personlighet.

    Är man lite fräck kan man faktiskt påstå att kvinnor är mer ytliga än män. Dom ser mer på utsidan. Det är därför kvinnor ofta har manliga "idoler". Det är också en anledning till att många män blir utan kvinnlig partner - männen lever inte upp till kvinnas krav på mannens sociala status.

    Eller har jag fördomar??


    Du har fördomar, helt klart. 
  • Sun 11 Apr 2021 09:28
    #65
    Anonym (Tobbe) skrev 2021-04-09 16:27:36 följande:

    Har inte läst alla inlägg...
    Men är inte det här en kvinnlig grej till 100%?

    Kan inte tänka mig att en man skulle se sexighet i ett yrke?

    För kvinnor handlar det mycket om en mans "sociala roll" medan en man mer ser till kvinnans egenskaper och personlighet.

    Är man lite fräck kan man faktiskt påstå att kvinnor är mer ytliga än män. Dom ser mer på utsidan. Det är därför kvinnor ofta har manliga "idoler". Det är också en anledning till att många män blir utan kvinnlig partner - männen lever inte upp till kvinnas krav på mannens sociala status.

    Eller har jag fördomar??


    Ja det låter som du har fördomar, även om det finns strukturer som ger en viss likhet i ett köns normer och värderingar.
    Att män inte kan tända på yrken är ju lätt att avfärda med ett enda ord: Sjuksköterska.
    Och precis som med de flesta yrken handlar det inte (enbart) om det yttre. Det yttre är en symbol för en känsla. Och i sjuksköterskans fall är känslan förmodligen oftast omhändertagande.
    Den känslan är så pass vedertagen att den typ vanligaste outiftten där man köper lek-kläder för sex, är ofta något som ska likna en sjuksköterske uniform.
Svar på tråden Sexiga yrken?