• Anonym (Frågande)

    Hur vet man om en kille raggar?!

    Hej!

    Hur f*n vet man om en kille raggar eller inte? Går i en gruppaktivitet där jag började snacka med en kille(han som började snacka med mig) och han frågar om vi ska ses någon gång och träna tillsammans, det va flera där i samma ålder som mig och han frågade ingen annan. Vi har tränat på tumanhand nu några gånger och denna kille är så snygg, skulle inte banga 1 sekund på honom om man säger så... Om vi skippar det ytliga så är han jättetrevlig, vi har flera gemensamma intressen, verkar allmänt allmänbildad etc. Jag tror han är singel, finns ingen på hans sociala medier som visar något annat men alla lägger ju inte upp sånt där men han har aldrig nämnt något som ?vi? eller ?min tjej? etc etc när vi har snackat. När vi har gruppaktiviteter så står vi alltid bredvid varandra och snackar både innan under och efter passet. Jag vet som sagt inte om han bara vänskapligt vill ses och träna eller om han kanske raggar, hur f*n vet man? Vad skulle ni andra säga utifrån min text?

  • Svar på tråden Hur vet man om en kille raggar?!
  • Anonym (Rastvakt)
    Anonym (Det vet man inte, chansa?) skrev 2021-04-06 23:44:31 följande:

    Det är inte alltid så lätt att veta... har vart med om att jag tyckt att en manlig kollega flirtat med mig, känt att han spanat in mig och verkligen var bombsäker på att han ville ha mig. Jag kände det jättestarkt.


    Jag har läst att normala och sociala män har lärt sig att läsa av signaler, men det kanske bara gäller män?
  • Anonym (Killar raggar bara om de aktivt stöter och handlar)
    Anonym (Frågande) skrev 2021-04-07 09:41:39 följande:

    Vad menar du med handling?


    Alltså inbjuder till träff,närmare kontakt, beröringar osv som kan leda till sex eller annat aktivt. En passiv kille är ofta en otillgänglig kille eller ofantligt blyg.
  • Anonym (Gruppboende)

    Jobbar på ett gruppboende och när coronan är över ska vi hitta på lite saker med våra boende, en kille på mitt jobb sa som förslag att kan inte vi (han jag och en av de boende) åka iväg och bo på hotell , menar han något med det? Han hade kunnat fråga vilken annan kille som helst men ville åka med mig o bo på hotell.

  • Anonym (Hoppsan)

    Nej men det här är ju badminton-paret?!

    Du är inte singel ts. Vad ska du med denna killen till?

  • Anonym (Frågande)

    Badmintonparet? Nu fattar jag ingenting?

  • Anonym (ccc)
    Anonym (Gruppboende) skrev 2021-04-07 14:29:44 följande:

    Jobbar på ett gruppboende och när coronan är över ska vi hitta på lite saker med våra boende, en kille på mitt jobb sa som förslag att kan inte vi (han jag och en av de boende) åka iväg och bo på hotell , menar han något med det? Han hade kunnat fråga vilken annan kille som helst men ville åka med mig o bo på hotell.


    Det låter väl mer som om det var menat som aktivitet för den boende? 
  • Friger
    Anonym (Killar raggar bara om de aktivt stöter och handlar) skrev 2021-04-07 02:46:52 följande:
    Man kan väl säga att en intresserad man ALLTID uppvaktar, är min erfarenhet. En lite intresserad man eller en upptagen man gör inga handlingar som kan leda framåt. Handlingar är vad som skiljer. Snackar, tafsar och flirtar gör de flesta.
    Jo... enkelt uttryckt... pratar han med dig så raggar han. Sen kanske ni kan bli kompisar ändå om han misslyckas med sin intuition.
  • Anonym (Solklart!)
    Friger skrev 2021-04-07 18:08:03 följande:
    Jo... enkelt uttryckt... pratar han med dig så raggar han. Sen kanske ni kan bli kompisar ändå om han misslyckas med sin intuition.
    Håller med!
  • Anonym (Hmm...)

    Vet man inte om en kille raggar så kan man utgå från att han inte gör det!

    Men du kan ju alltid försöka och hoppas på det bästa

  • Anonym (Trevlig)
    Anonym (Frågande) skrev 2021-04-06 18:59:03 följande:

    Hej!

    Hur f*n vet man om en kille raggar eller inte? Går i en gruppaktivitet där jag började snacka med en kille(han som började snacka med mig) och han frågar om vi ska ses någon gång och träna tillsammans, det va flera där i samma ålder som mig och han frågade ingen annan. Vi har tränat på tumanhand nu några gånger och denna kille är så snygg, skulle inte banga 1 sekund på honom om man säger så... Om vi skippar det ytliga så är han jättetrevlig, vi har flera gemensamma intressen, verkar allmänt allmänbildad etc. Jag tror han är singel, finns ingen på hans sociala medier som visar något annat men alla lägger ju inte upp sånt där men han har aldrig nämnt något som ?vi? eller ?min tjej? etc etc när vi har snackat. När vi har gruppaktiviteter så står vi alltid bredvid varandra och snackar både innan under och efter passet. Jag vet som sagt inte om han bara vänskapligt vill ses och träna eller om han kanske raggar, hur f*n vet man? Vad skulle ni andra säga utifrån min text?


    Jag skulle bara tolka honom som trevlig. Jag, tjej, tar ofta kontakt med både tjejer och killar på det sättet och det är endast vänskapligt menat.

    Tränar också - gym och löpning i grupp.
Svar på tråden Hur vet man om en kille raggar?!