• Gameof­throne­s
    Wed 7 Apr 2021 21:05
    189 visningar
    11 svar
    11
    189

    Vilket sminkmärke gillar du?

    Jag älskar makeup!

    Jag varierar från lyx till budget. Det beror på hur det sitter och hur länge det sitter.

    Först en dag kräm, vanlig Nivea sen primer Therese Lindgrens,

    Nu har jag två 2 flytande foundations budget: La Girl, sitter som smäck (perfekt) matt och fin konsistens. 150kr? Ungefär. Clinique, den kostar 500kr. Den sitter som smäck den med. Hittade ingen bra nyans för min hudton. Så blandar ut den med hudkräm. =) eller med min andra foundation.

    Ögonskugga har jag 24 olika nyanser av färg matta. Det är Revelation, Lykos hemsida.(Samma märke) Sen har jag mer i starkare nyanser 8 olika färger, sen har jag Viva la diva : glitter palett 8 färger.

    I puder har jag Bare minerals den är lätt och läst puder, jag tycker att det är lättare och hantera hur mkt man vill ha på sin borste.

    Mascara har jag just nu 2 sty. Ena är snart slut ena är bästa, bästa budget :Essence 36 kr Lyko.se (då) den är väldigt kolsvart mkt på penseln om mm vill ha lite mer överdrivna looken långa ögonfransar får jag iaf

    Lancomè 399kr. Långa ögonfransar, med naturlig look väldigt fin klumpar ej.

    High Lighter köper jag gärna i olika nyanser var för sig, lite guld, lite fin, ljusrosa, sen har jag typ bers färg, sen sist har jag typ brun färg.

    Allt detta beroende på bilen ögonskugga jag har så tar jag mig en passande highlight =)

  • Gameof­throne­s
    Wed 7 Apr 2021 22:42
    #7

    Det måste jag prova KIKO MILANO.

    Man hittar väldigt bra smink till budgetpriser.

    Håller med om MAC läppstift =)

  • Gameof­throne­s
    Thu 8 Apr 2021 11:11
    #9

    Älskar Dior och Chanel. Speciellt i foundation och shimmer, loove it!

    Borste är viktig del utav sminket man har. Min upplevelse iallafall.

    Det är Realtechniques och Morphe.

    Jag kommer i perioder vad jag har lust med för köpa smink. Jag har mina favoriter. Dom är högt upp på listan alltid. Dom är trogna mot min hy =)

Svar på tråden Vilket sminkmärke gillar du?