• Anonym (Swing for fun)
    Tue 6 Apr 2021 21:45
    1804 visningar
    27 svar
    27
    1804

    Massage

    Har testat vanlig tantrisk massage och dearmorering kombinerat med yoni och lingam både som givare och mottagare och har även diplomerade utbildningar i detta men inget jag utövar profisionelt men gärna på vänner och bekanta inom både BDSM och tantra-scenen.

    Vill dock göra väldigt klart att det handlar om att öppna upp för njutning och lösningar för sexuell energi och inte alls om någon form av sexuell handling. Söker man sig till en profisionel massör och räknar med en happy ending kommer man att bli väldigt besviken.

  • Anonym (Swing for fun)
    Tue 6 Apr 2021 22:06
    #3
    Ricco skrev 2021-04-06 21:52:46 följande:

    Ok tack för svaret. Jag ska nämligen på tantra massage Nesta vecka, undrade hur skulle kännas, om jag blir rör där...hur skulle jag reagera. Är lite nervöst


    Du kan vara helt lugn. Är det en profisionel massör du skall besöka börjar ni med att tala om gränser, förväntningar och förutsättningar och som mottagare har man alltid rätt att avbryta om något känns fel eller obehagligt. Mitt råd är att slappna av och njut av resan och skulle det bli någon känslomässig reaktion så släpp bara fram det. Vill man skratta så skrattar man, vill man gråta så gråter man, vill man skrika så skriker man. Allt sådant är tillåtet och för man stånd så får man,å inget som det kommer att göras någon stor sak av. Kul att att du vågar testa något nytt och väldigt spännande.
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 05:38
    #5
    Ricco skrev 2021-04-06 22:26:04 följande:

    Tack. Du värker ha erfarenhet om detta?


    Är bara lite nyfiken, vem skall du träffa. Är inte så många har detta i sin yrkesroll så chansen är rätt stor att jag träffar personen på någon kurs eller annat event. Kanske till och med haft nöjet att få en massage eller gett en massage till personen i fråga.
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 05:46
    #6
    Ricco skrev 2021-04-06 22:26:04 följande:

    Tack. Du värker ha erfarenhet om detta?


    Läs gärna Pers varma beskrivning, han har också på din facebooksida en bra lista på yrkesutövande tantramassörer.

    www.tantrakurser.nu/lem-liv/pers-tantraresa-43787845
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 08:09
    #8
    Ricco skrev 2021-04-07 06:39:06 följande:

    Är du man eller kvinna? Jag ska träffa en kvinna..


    Jag är kvinna, vad nu det har för betydelse då det garanterat inte är mig du skall träffa. Vill dock tala om att en av Sveriges bästa tantramassörer är man och då det inte är en sexuell tjänst så ser jag egentligen kön som helt ointressant i dessa sammanhang.
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 10:16
    #12
    Ricco skrev 2021-04-07 09:46:24 följande:

    Ja absolut är en utbildad massör och riktigt seriöst företag. Eftersom jag gillar oxå att ger massage och använda mina händer jag skulle vara interesserad att lära mig och ger andra kvinnor sånt massage. Jag vet att kanske behöver lång erfarenhet men vi får se.

    Kul att höra att du har känt så efter...????????


    Finns korta endags kurser av typen röra och beröra upp till kurser som pågår på helger över en längre tid och också kurser av intensivariant på någon vecka på kursgård. Personligen tycker jag att varianter som sker heltid över ett par månader är bäst då det tar lite tid att hitta känsla och sitt personliga sätt att jobba på samt att man under utbildningen skall göra ett antal massager där mottagaren får ge omdömen och det blir bäst om det är ett är lite variation på mottagarna och inte bara kurskamrater. Röra och berörakurser vänder sig till par men det går ofta att med hjälp av arrangören hitta en tillfällig lekkamrat om man är bekväm med det.
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 11:28
    #15
    Ricco skrev 2021-04-07 11:12:17 följande:

    Kanske du kan lära mig...?:):)


    Nej tyvärr. Men mitt råd är att prata med massören du skall träffa, många ger också enskilda kurser för par. Är man kille och singel kan det vara ett problem att hitta någon att gå kursen med men man kan alltid chansa med att skriva en trevlig presentation och förklara syftet med att hitta en tillfällig partner för en kurs på tantra Sveriges Facebook-grupp men man skall var medveten om att det är ett stort överskott på killar som söker någon att gå kurs med.
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 17:17
    #18
    Ricco skrev 2021-04-07 17:07:02 följande:

    Hej igen. En fråga till.. är du swinger? Som de står på ditt nam? Är nyfiken


    Det stämmer, men det ligger av naturliga skäl på is för tillfället.
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 17:33
    #20
    Ricco skrev 2021-04-07 17:22:58 följande:

    Ok. Men de har varit ?lätt? att göra? Jag mena har i Sverige kan tänka att kanske finns inte så många möjligheter när de gäller sånt. Jag säger så darför är inte svensk och i mitt hemmaland finns hur många klubbar sån helst


    Som kvinna är det inga problem och nu har jag min gubbe och vi gör allt sådant tillsammans. Har inga problem att hitta de klubbar jag behöver för mins behov och jag besöker ofta en klubb en bit utanför Köpenhamn.
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 7 Apr 2021 18:18
    #24
    Ricco skrev 2021-04-07 17:36:13 följande:

    Ok, en sån klubb skulle vara bra oxå för mig som single??


    Kanske det men att komma in på en klubb som kille och singel är inte det enklaste. Långa kölistor på det flesta klubbar.
Svar på tråden Massage