• Anonym (Karin­)
    Wed 7 Apr 2021 19:15
    762 visningar
    11 svar
    +1
    11
    762

    Vårdnad efter skilsmässa. Vill flytta hem igen.

    Så vitt jag vet gör man en bedömning om vad som är bäst för barnen (om en tvist uppstår). Samhället kan aldrig tvinga en vuxen att bo på en viss plats så det handlar om att bestämma var barnen ska bo.

    Oftast bedöms det väl som bäst för barn att slippa flytta, byta skola osv. Men hur en eventuell tvist om boendet skulle bedömas i ert specifika fall är omöjligt att säga så här.

    Du får väl dels fundera på vad som fakgiskt skulle vara bäst för barnen (är det verkligen att du flyttar) och dels kanske prata med en jurist som kanske kan ge dig en bättre bild av chansen att du ska tilldömas boendet vid flytt.

    Jag vet inte men har svårt att tro att hans arbetstider spelar in om han jobbar för att ändra dem och också har möjlighet till barnomsorg.

  • Anonym (Karin­)
    Wed 7 Apr 2021 19:18
    #11

    16åringen lär ju få bestämma själv vart hen ska bo. Dels för åldern men dels är det ju inte din partners barn som jag förstår? Eller har han adopterat den äldsta?

    En eventuell tvist skulle i så fall gälla det yngre barnet, så vitt jag kan förstå.

Svar på tråden Vårdnad efter skilsmässa. Vill flytta hem igen.