Inlägg från: mandaa22 |Visa alla inlägg
  • mandaa22

    P-spruta. Gravid?!

    Hejsan!

    Hoppas verkligen att någon här har varit i en liknande situation.

    2014 satte jag in en hormonspiral. Tog ut den efter 5.5 år och provade där efter att ta en p-spruta. Tyckte de första 3månaderna kändes bra så jag tog en andra spruta i Juli 2020. Men mådde så fruktansvärt dåligt på den så tog inga fler. Vad jag har förstått så kan det ju ta riktigt lång tid innan man får tillbaka mensen igen.

    Har sedan 6-7v tillbaka haft enorma smärtor i brösten och även typ en kittlande känsla i brösten. Jag har även till och från mensvärk och har även haft nästan som hugg i livmodern. När jag ligger på magen så känns det som en boll där inne.

    Vi har haft sex regelbundet och jag har tänkt att det varit lugnt till i ca november. Eller ja. Ska jag var ärlig så tänkte jag att ?det är ju lugnt tills jag får mens? men läste någonstans att det finns en möjlighet att det redan finns spermier i kroppen när den första ägglossningen kommer och då blir ägget befruktat men man får då ingen mens!

    Är nu absolut livrädd att jag är gravid då det inte är läge alls egentligen. Tog ett gravtest i fredags men det var negativt. Så tror inte jag är gravid egentligen. Ringde till stället där jag tog p-spruta och frågade ifall det var normalt att ha mensvärk så länge innan mensen faktiskt dyker upp (då med tanke på att jag tagit p-spruta). Hon tyckte inte det var normalt och var säker på att jag var gravid och bad mig ringa till en gynekolog nu efter påsk. Har beställt fler test som jag tänkte ta nummer någon dag.

    Är det någon annan som har någon som helst erfarenhet angående att mensen ska komma igång igen efter att ha varit borta på grund ut av p-spruta?

    Tror jag håller på att bli galen.

    Tacksam för alla svar!!!

Svar på tråden P-spruta. Gravid?!