Inlägg från: Anonym (Elisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elisa)

    Varför vill killar ha en kvinna som är gift och 15 år äldre

    Jag undrar bara vad ni tror om varför yngre killar är SÅ intresserade av mig och  andra kvinnor som säkert  känner igen detta beteende??
    Dom kommer fram till mig överallt! som gubben ur lådan-poppar bara upp- just där jag råkar vara?!
    På exempelvis 7/11, en mack, ICA, apotek, mitt på gatan osv, osv IRL..+
    På FB och andra sociala medier..
    Fast jag säger och skrivit att jag är gift...så ger dom inte upp..
    Jag kan inte gå in på FB längre som ett ex..
    Jag går inte ut längre utan mina hundar eller min man..
    Okej ett "lyxproblem" men det är ändå jobbigt...
    Har ni kvinnor som varit med om detta ngr tips..

  • Svar på tråden Varför vill killar ha en kvinna som är gift och 15 år äldre
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (ööö) skrev 2021-04-08 06:55:58 följande:
    Haha förlåt att jag skrattar. Det där stämmer verkligen inte på alla. Jag har aldrig varit intresserad av "valparna". 

    Jag förstår vad TS menar dock. En del verkar tro at det är fritt fram att ragga vart som helst och hur som helst. 
    Ja det har skrämt en del om dom träffat mig med mina vakthundar -
    medans vissa skiter i att jag har mina hundar och försökt flyga på mig -
    men då har dom fått sig ett bett

    Man springer på någon med hundar - om man inte vill bli biten!
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (FYI) skrev 2021-04-08 07:50:11 följande:

    För att de är unga, kåta och som alla andra lockas av det förbjudna. Hur du får så många ragg på Facebook fattar jag inte däremot... Blocka dem som kontaktar dig så är problemet löst.


    Jag är inte ens vänner med dom flesta personerna som ringer via messenger - tydligen så går det ringa utan att man är "friends" 
    Så fort jag går in på FB börjar det ringa!

    Kan vara trevligt ett tag, men inte till den grad att jag inte ens kan logga in..
    Hade inte varit inne på FB i ca ett halvår..pga det..ändå så började det ringa via messenger efter ngr minuter...

    Jag har inte lämnat ut mitt tele nr
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (K) skrev 2021-04-08 07:21:06 följande:
    Lite nedvärderande skriver. Ska man vara tacksam för någon vill ha en för man är så motbjudande som gammal? Wtf liksom. 
    Jag är redan gammal Skrattande 50 år och jag borde skrivit att 25-45  åringar är intresserade, men skrev ett snitt på ca 15 år yngre killar är intresserade..

    Och det kanske eller är ett lyxproblem - det finns ju värre saker såklart!
    men jag älskar min man och han ingen gammal gubbe...

    Jag tycker det är jobbigt iaf- man kanske måste gå med slöja!
    när man inte kan ha hundarna med sig..det skrämmer dom flesta..IRL.

    FB- det går inte ens!

    Kanske beror på var man bor - jag bor i Stockholm city och då får jag väl stå ut med såna "lyxproblem"

  • Anonym (Elisa)
    Mandel skrev 2021-04-08 09:13:15 följande:

    Min hemsnickrade teori just i denna minut

    Det skrivs mycket om att äldre kvinnor släpper loss på ett annat vis och tar för sig mer så det väcker kanske en nyfikenhet hos yngre män?
    Det skrivs också mycket om kvinnor som är missnöjda i sina relationer och då kanske de yngre männen ser sig som räddaren i nöden och livar upp tillvaron för den uttråkade kvinnan?
    Kravlöst? En äldre gift kvinna ställer förmodligen inga krav och är förmodligen heller inte intresserad av barn så lite mer riskfritt?
    Och så denna "milf-hets".

    Undrar också varför yngre tar kontakt på sociala medier och tror att man är intresserad och att de heller inte respekterar klar och tydlig text med att man inte är intresserad utan det ska fortsätta tjatas så man måste blocka...


    Jo du har nog rätt, men varför fortsätter vissa män att kontakta en efter 2+ år bara för att man var trevlig och "pratade" via facebook-detta är ett extremfall och bara ett ex en kille jag är "vän" med på FB - vi har träffats IRL som kompisar och han har alltid varit trevlig och vi har skojat och varit som bästa vänner och så vidare..

    När han då frågar om vi inte kan träffas för att han vill mer har jag har svårt att säga ifrån  eller blocka honom vi hade ju "pratat" och träffats 1 gång som bästisar typ- han vill träffas osv utan sex--han har skrivit det t.o.m - jag har splittrade känslor - jag vill inte lämna min man, men vill inte heller förlora en kompis..
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Doobeedoo) skrev 2021-04-08 08:46:17 följande:

    Nej, jag kan verkligen inte heller förstå hur någon kan vara intresserad av sånt ytligt skräp?


    Vad menar du - du känner inte mig, har inte sett mig - men om du skulle så skulle du nog inte säga skräp iaf - puss på dig - mors lilla olleSkrattande
  • Anonym (Elisa)
    21UppeVidFem skrev 2021-04-08 13:45:15 följande:

    Va? Vad var problemet med att yngre män finner dig attraktiv? På tal om det är det mycket mer vanligt (och socialt accepterat) med kvinnor som söker sig till äldre män. Men det låter väl rimligt att det kan gå båda hållen? 


    För att jag är gift..och han gillar inte det..
    ja och mina barn och speciellt mina hundar gillar inte det heller Skrattande
  • Anonym (Elisa)
    Mandel skrev 2021-04-08 11:02:47 följande:

    Var på dejt med en - hör och häpna 5 år yngre, man och han gav mig "komplimangen" (?) att jag var välbevarad för min ålder...

    Dejtade en del yngre, men de tilltalade mig inte nämnvärt. Och oftast hade de småbarn och jag vill verkligen inte hamna som extramamma i småbarnsträsket!
    Många som var 10-20 år yngre ville gå på dejt, men jag tackade artigt nej varje gång och på tjat svarade jag till slut att jag redan har 2 söner och inte behöver 1 till att uppfostra utan jag vill ha en man som vet hur livet fungerar.


    Provade att dejta en del som var 5-10 år äldre, men de hängde verkligen inte med i mitt tempo. Vare sig fysiskt eller hjärnmässigt...
    Men skam den som ger sig och till slut hittade jag en man som vet hur livet fungerar och som uppskattar mig för min snabbtänkta galna hjärna


    Ha ha det lät lite lustigt att en 5 år yngre man gav dig komplimanger för du såg välbevarad ut för din ålder - det är ju ingen stor åldersskillnad alls..

    Men när dom är 20-25 år yngre så är det som - eh du kunde vara mitt barn..
    tack, men nej tack...

    Nu är jag ju gift med en som gillar min galna hjärna, men om jag inte hade varit det så går ju gränsen vid 10 år yngre skulle jag gissa på...eller jag vet inte - kanske bäst att hålla sig inom sin ålderSkrattande.

    Hittade du någon i samma ålder om man får fråga??
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Don Juan) skrev 2021-04-09 08:11:34 följande:

    Finns det något du kan göra för att ändra på detta som du ser det....om du tycker det är jobbigt? Tona ner FB sidan exempelvis eller tona ner alternativt lägga ner andra sociala verktyg m.m. Avaktivera messenger typ :) Går ju att ändra/uppdatera inställningarna...om man vill.


    Hur då? Jag är så oteknisk så slår du upp det hittar du mitt namnSkrattande
    Vad menar du med tona ner FB sidan?
    Jag är eller var med i ngr grupper som är tillåtet för alla att se-sk sign a petition -emot djurplågeri, men det sjuka i det hela var när jag skrev något emot djurplågeri mot speciellt hundar i Kina där dom kokar och eldar ihjäl valpar och ibland vuxna hundar levande- då har hälften skrivit vettiga saker och att dom ska signera-medans hälften sket i hundarna och frågade om mig- hela tiden- varenda dag..

    Om det hade hänt ngr gånger så skulle jag inte brytt mig, men om man måste skriva ett inlägg till hela FB att "sluta trackassera mig - jag är gift och inte intresserad - 4 ggr- gjorde jag det, mina riktiga vänner på FB sa att det är förjäkligt att du ska behöva stå ut med det..
    Idioter frågade, men jag kan väl kontakta dig åtminstone - jag älskar dig??
    har aldrig pratat eller messat med dom personerna överhuvudtaget?!?
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-04-09 08:03:30 följande:

    Du måste vara extremt attraktiv och de släpper sina hämningar.

    De flesta killar är normalt inte så på.


    Ja kanske det..men-jag ser mig inte som extremt attraktiv - jag har bara stora gröna ögon, läppar och bröst-det där med ögonen är ju dom flesta helt fascinerade av..
    En svensk med riktigt gröna ögon det - är inte en svensk tydligen..
    Även om jag kommer från vikingarnaGlad
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Elisa) skrev 2021-04-10 06:39:59 följande:
    Ja kanske det..men-jag ser mig inte som extremt attraktiv - jag har bara stora gröna ögon, läppar och bröst-det där med ögonen är ju dom flesta helt fascinerade av..
    En svensk med riktigt gröna ögon det - är inte en svensk tydligen..
    Även om jag kommer från vikingarnaGlad
    Eller så är det brösten som är naturella- eller vad säger man på svenska -har blivit lite svengelskSolig
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (va) skrev 2021-04-09 16:56:05 följande:

    Men vänta nu, du kan inte gå ut med hunden pga yngre män som stöter på dig? Hur många pratar vi om? Och hur hittar de dig på FB så att du inte ens kan logga in? Det är ju mer än ett par "friends" om det börjar ringa sekunden du loggar in.


    Det har hänt så ofta som ca varannan dag-IRL ..
    Dom har inte bara försökt stöta på mig - utan dom har försökt våldta mig - som tur var hade jag mina 3 vakthundar med mig ca 100 m bort och dom kom rusande när dom hörde mig och attackerade killen - lite grann - dom drog bort han i benen.

    Sen stod dom runt killen utan att göra någonting - medans jag ringde polisen..
    Hade jag sagt åt mina 3 vakthundar - attack så hade dom krossat benen på killen..
    Det var bara ett ex

    FB kan jag inte gå in på längre - då ringer det hela tiden-jag är ju inre så teknisk, men min man jobbar som tekniker, men det spelar ingen roll
Svar på tråden Varför vill killar ha en kvinna som är gift och 15 år äldre