• Anonym (F)

    Kräva tillbaka pengar i affären flera dagar senare, vems ansvar?

    Vi upptäcker sällan fel i butiken, oftast hemma.

    Att gå tillbaka och begära rätt pris gör vi om det blir fel, om vi ändå ska till samma butik. Vi finner det inte obekvämt även om det är småpengar, man vill inte känna sig lurad. Har själv jobbat i kassa och folk kan vilja ha korrigeringar för väldigt små belopp.

    Att tjafsa om vems fel det är leder ingen vart. Han handlade väl åt er bägge och ni åt väl av paprikan bägge två? Kvittot räcker för att bevisa fel pris, själva paprikan behöver inte tas med.

    Om du generellt sett är konflikträdd (ingen aning om du är det) är det här bra träning :).

  • Anonym (F)
    Anonym (Jullan) skrev 2021-04-08 10:28:11 följande:

    Kvittot bevisar ingenting. Det står "röd paprika, 99 kr /kilo", fastän i köpte grön paprika för 59 kronor kilot. Jag har som sagt inga problem att påtala att de får vara noggrannare i fortsättningen, men jag tycker att det känns sjukt snålt att tjafsa om en tia som jag inte ens kan bevisa att jag har rätt till. 


    Aha ok... det var olika pris för olika färger. Ja då går det inte ihop.

    Känns det sjukt snålt så skit i det då. Din man får väl gapa bäst han vill.
  • Anonym (F)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-04-09 07:43:48 följande:

    Haha nej. Är mer en princip än om kronor


    Jag vill också ha tillbaka småsummor om jag ändå ska tillbaka till samma affär. Jag gillar inte att bli lurad.
Svar på tråden Kräva tillbaka pengar i affären flera dagar senare, vems ansvar?