• Anonym (q)

    Kräva tillbaka pengar i affären flera dagar senare, vems ansvar?

    Jag avskyr att prata med personal om fel på kvittot så struntar ofta i det tyvärr...


    Man måste inte ha med sig varan för den kan vara uppäten/för dålig för att tas med men det kan bli lite krångligare pga viktvara. En normal affär ifrågasätter inte t utan är mer noga om sina kunder så det är ingen konstig begäran.

  • Anonym (q)

    För många kan de extra kronorna vara viktiga. Alla vågar inte heller ta upp det så även det är fel på några "få" kr kan jag ta upp det med personalen om jag orkar. Nu verkar 10 kr inte göra skillnad i TS ekonomi men attityden om att " det är pinsamt att bråka om småpengar" kan kännas för de som vänder varje krona. Jag har varit där... Vissa affärer är hopplösa och man får dubbelkolla kvittot för de lägger ofta in fel priser.

  • Anonym (q)
    Anonym (Jullan) skrev 2021-04-08 10:59:20 följande:

    Saken är att jag inte på något vis är extremt konflikträdd. Jag tycker att det är lite jobbigt att knacka på hos grannen om denne stör, men jag gör det. Jag har flera gånger reklamerat varor i aktuell butik, utan problem. Men i det här fallet tycker jag inte ens att det är en konflikt att ta. Jag tycker inte att jag behöver bli modigare i sociala situationer. Jag tar de konflikter jag tycker är värda att ta. 


    Ja, det var ju inte ett erbjudande som var fel heller utan en kassör som slagit in fel färg. Så jag förstår att det inte är värt för dig att ta den fighten utan det får han göra själv.
  • Anonym (q)
    Anonym (I) skrev 2021-04-08 11:23:37 följande:
    Nja. det finns liksom inget bevis. De kan ha regler för att ge ut pengar till folk.
    Det finns ingen vettig butik som riskerar att förlora eller upprörda en kund pga en sånt struntsak från deras sida. De vet hur lätt det är att slå in fel färg eller sort på vissa varor. Ingen skulle ens blinka om kunden kom med kvitto och sa att det råkade bli inslaget fel sort för några dagar sedan.
  • Anonym (q)
    Anonym (Ulle) skrev 2021-04-08 18:55:39 följande:

    Men hur töntigt är det att komma flera dar senare och hävda att den paprika man köpte hade en annan färg? Det hade jag aldrig accepterat om jag satt i kassan, någon form av bevis krävs faktiskt tycker jag.

    Jag hade trott att människan som försökte det var klenbegåvad, helt klart.


    Tur att du inte sitter i kassan :)  Det är jättelätt att slå fel färg eller liknande när man har mycket i huvudet och det kan skilja rejält i pris. Folk är virriga men det betyder inte att de är klenbegåvade för att de är stressade och glömmer kolla kvittot, som de inte ens ska behöva. Ingen kassör bryr sig om att man ätit upp en paprika och speciellt i dessa tider springer man självklart inte tillbaka till affären i onödan.
  • Anonym (q)
    Steven01 skrev 2021-04-08 20:39:06 följande:

    Han har rätt. Det kan inte vara möjligt att en vuxen kvinna inte vågar konfrontera en butik som har gjort fel? Sen kommer det verkligen inte bli någon grej alls, dom kommer säga ursäkta och sen dra av 10 kronor.
    Nej skärp dig nu ts och tuffa till dig lite här,


    Om du läser tråden så är det faktiskt inte problemet. TS KAN konfrontera.


     


    Sen är det i för sej inte ett dugg konstigt att inte kunna. Det finns många vuxna som inte klarar av det.

Svar på tråden Kräva tillbaka pengar i affären flera dagar senare, vems ansvar?