• Gameof­throne­s
    Thu 8 Apr 2021 12:33
    4786 visningar
    8 svar
    +1
    8
    4786

    Är 35000 en bra lön?

    Ja det är det.

    Varför går du inte in på lönesidor(det heter ngt speciellt) där man kan kolla upp lön efter ålder och arbetslivserfarenhet etc.

    Det är inte många som är nöjda med sina löner. Även om det finns löneförhandlingar, löneökningar, så är det inte kul efter ett tag så gnäller man.

    Har man inget jobb blir det negativa effekter,

    Har man fast arbete gnäller man om sin lön oavsett,

    Man gnäller om att man jobbar för mkt,

    Nu har man hört att folk är så bekväma jobba hemifrån, delvis förstår jag. Men är det för att slippa press som man har på jobbet, för att kunna gå undanoch ta en kopp kaffe mer än man gör på arbetet?

    Är trött på folk som gnäller om lön

    Klarar man hyran, lånet, mat på bordet, tak över huvudet, unna sig. Så ska man vara nöjd.

    Snart har man fått löneökning och fortfarande inte nöjd, sen om du blir miljonär, gnäller man då om? För det i finns inget mer och köpa?

  • Gameof­throne­s
    Thu 8 Apr 2021 13:52
    #3

    Generellt bra lön =)

  • Gameof­throne­s
    Thu 8 Apr 2021 13:53
    #4
    aklito skrev 2021-04-08 13:32:53 följande:

    Jag håller med dig till stor del. Ville bara höra vad ni tyckte. Jag har alltid varit ganska nöjd med min lön eftersom jag har låga utgifter, och för mig är min nya lön (35000) mer än tillfredsställande. Mina föräldrar (som kom till Sverige när de var äldre och aldrig riktigt lyckades etablera sig på den svenska arbetsmarknaden) kunde bara drömma om en sådan lön.


    Generellt bra lön =)
Svar på tråden Är 35000 en bra lön?