• Anonym (Gnäll­)
    Thu 8 Apr 2021 18:10
    324 visningar
    41 svar
    41
    324

    Gnäller era män också?

    Jag och barnen kan typ inte ha gäster hemma. Han pallar inte med folk

    Maten jag lagar är smaklös

    Jag har tydligen lagt på mig i vikt trots att jag själv inte märker det

    Jsg kan inte städa korrekt

    Bäddar heller aldrig sängar korrekt

    Jag jobbar för mycket

    Jag har tydligen inga hobbies

    Jag klär mig för ungdomligt

    Jag vill ha sex för ofta

    Listan kan göras lång

    Är detta rimligt att stå ut med såhär mycket kritik dagligen?

  • Svar på tråden Gnäller era män också?
  • Anonym (this)
    Fri 9 Apr 2021 12:30
    #31
    +1
    AndreaBD skrev 2021-04-09 12:18:16 följande:
    Okej, vikten är känslig, där bör man inte kommentera i onödan. Men när det gäller det andra så beror det ju helt på hur det har framförts. Att hon inte skulle ha hobbyn.... det kan ju vara välmenat om man försöker få partnern att ha egna intressen/hobbyn. Men vi har ju ingen aning i vilket sammanhang och hur han sa det. Det får TS förklara närmare i så fall.

    Och min erfarenhet är att ALLA människor har synpunkter på hur partnern klär sig. Det är en självklarhet. Frågan är bara hur det har framförts här. 
    Så om mannen gnäller om 9 andra saker så är det troligt att han inte gnäller gällande den 10:e utan där är välmenande?

    Är du så här naiv eller är det bara mansbebisar du curlar
  • Anonym (mätar­en)
    Sat 10 Apr 2021 13:02
    #32

    Dra ett streck på ett papper varje dag i en vecka hur många negativa kommentarer han fäller om dig/ditt beteende, och även positiva.

    Visa honom det efter en vecka och fråga om han har någon kommentar till resultatet?

  • Anonym (Nja)
    Sat 10 Apr 2021 13:32
    #33
    Anonym (mätaren) skrev 2021-04-10 13:02:40 följande:
    Dra ett streck på ett papper varje dag i en vecka hur många negativa kommentarer han fäller om dig/ditt beteende, och även positiva.

    Visa honom det efter en vecka och fråga om han har någon kommentar till resultatet?
    Tänk efter innan du gör det. Han blir antagligen rasande för att du understår dig att studera hans beteende och "spionera" på honom. Var beredd, för jag tror inte han säger Hoppsan, oj, så hemskt jag låter, förlåt! I stället kommer han att skälla ut dig och på något vis få det till att det är du som gjort fel.
  • Anonym (mätar­en)
    Sat 10 Apr 2021 13:38
    #34
    Anonym (Nja) skrev 2021-04-10 13:32:12 följande:
    Tänk efter innan du gör det. Han blir antagligen rasande för att du understår dig att studera hans beteende och "spionera" på honom. Var beredd, för jag tror inte han säger Hoppsan, oj, så hemskt jag låter, förlåt! I stället kommer han att skälla ut dig och på något vis få det till att det är du som gjort fel.
    I det fallet blir det superenkelt, då är det bara att flytta.

    Kan man inte ens ta en diskussion om sitt beteende så är man inte mogen att ha en relation.
  • Sun 11 Apr 2021 11:39
    #35

    Ökar det inte med trådar på temat "min partner är jobbig" och liknande? Är det ett pandemisyndrom? Går vi hemma för mycket och retar oss på varandra

  • Anonym (mätar­en)
    Sun 11 Apr 2021 11:47
    #36
    Egon den stora skrev 2021-04-11 11:39:02 följande:

    Ökar det inte med trådar på temat "min partner är jobbig" och liknande? Är det ett pandemisyndrom? Går vi hemma för mycket och retar oss på varandra


    Det kan nog säkert vara en faktor, ja.

    Man har inte de ljuspunkter/fester/resor i vardagen man brukar, man kan heller inte träffa vänner på samma sätt och kanske lasta av sig sin frustration i relationen. Klart att det inverkar?
  • Anonym (Gnäll­) Trådstartaren
    Sun 11 Apr 2021 17:37
    #37
    Egon den stora skrev 2021-04-11 11:39:02 följande:

    Ökar det inte med trådar på temat "min partner är jobbig" och liknande? Är det ett pandemisyndrom? Går vi hemma för mycket och retar oss på varandra


    Just vi har ju jobb där vi måste arbeta på plats
  • Anonym (Gnäll­) Trådstartaren
    Sun 11 Apr 2021 17:39
    #38
    isotop skrev 2021-04-09 11:46:40 följande:

    Låt mig gissa, han har en begynnande flint?


    Nope, han har massa hår på huvudet. Slank också, inte ens lite ölmage än

    Tror många avundas jag är gift med honom faktiskt. Om det inte vore för hans gnäll mot mig så har han väldigt många plus bra pappa, bra jobb, smart osv. Han gnäller inte på mig bland folk
  • Anonym (Ditt liv)
    Sun 11 Apr 2021 17:49
    #39

    Säg stop till honom.Säg att du vägrar lyssna på hans gnäll.Du vill ha positiv energi och du är värd bättre.

  • Anonym (Bruns­ås)
    Sun 11 Apr 2021 18:01
    #40
    Anonym (Gnäll) skrev 2021-04-08 18:10:15 följande:

    Maten jag lagar är smaklös

    Jag har tydligen lagt på mig i vikt trots att jag själv inte märker det

    Jsg kan inte städa korrekt

    Bäddar heller aldrig sängar korrekt

    Jag jobbar för mycket

    Jag har tydligen inga hobbies

    Jag klär mig för ungdomligt

    Jag vill ha sex för ofta


    Lämpliga Svar:

    Då får du  laga din egen mat hädanefter

    Själv då? Dina chipstuttar skulle behöva en BH

    Sluta grisa ner eller städa själv

    Du jobbar för lite

    Hur ska jag ha tid för en hobby när jag måste ta hand om en mansbebis

    Du klär dig för gubbigt

    Du vill ha sex för lite


  • Mon 12 Apr 2021 08:37
    #41

    Beklagar TS, men detta är inte på något vis något så trivialt som "gnäll". Detta är psykisk misshandel som du utsätts för av en störd man. Du behöver komma därifrån, det finns tyvärr inga ursäkter som kan avhjälpa ett sådant här beteende. Han är vidrig och du och dina barn behöver komma ifrån denna giftiga miljö - ALLT är bättre än att leva med någon som trycker ner dig på detta vanemässiga och utstuderade sätt inför dina barn.

    Detta är alltså på intet sätt DITT FEL utan det är din man som är psykiskt skadad.

    www.malmokvinnojour.se/vald-i-nara-relationer-2/varningssignaler/
    Ring Kvinnofridslinjen och få lite perspektiv: kvinnofridslinjen.se/sv/

Svar på tråden Gnäller era män också?