• Anonym (Tandis)

    Skalfasad

    Jag har en ful framtand och skulle verkligen vilja ha en skalfasad. Är det någon här som gjort det? Har googlat en del och det finns ju så många ställen att gå till. Vilket rekommenderar ni? Helst i västra götalands-regionen men skulle också gå i jönköping. Eller kan man gå till vanliga folktandvården, någon som vet? Tack på förhand.

    Ps vad kostade din/dina tänder?

  • Svar på tråden Skalfasad
  • Anonym (Anita)
    Anonym (Tandis) skrev 2021-04-08 23:18:21 följande:

    Jag har en ful framtand och skulle verkligen vilja ha en skalfasad. Är det någon här som gjort det? Har googlat en del och det finns ju så många ställen att gå till. Vilket rekommenderar ni? Helst i västra götalands-regionen men skulle också gå i jönköping. Eller kan man gå till vanliga folktandvården, någon som vet? Tack på förhand.

    Ps vad kostade din/dina tänder?


    Jag har en vän som gjorde det och efter några år blev det som svarta ränder runt tanden, uppe vid tandköttet, såg verkligen hemskt ut. När hon skulle byta ut dom visade det sig att det var massa karies i tänderna och hon fick byta ut allt mot tandkronor, vilket blev väldigt dyrt. 
    Vet inte precis hur yrke skalfasaderna gick på men det var dyrt det med. 
  • Anonym (Anita)

    Vill bara tillägga också att om du ska ha skalfasad på en framtand måste du nog göra båda eller alla framtänderna för det blir en stor skillnad annars och står ut. 

  • Anonym (Hanna)

    Jag brukade ha det, såg bra ut och gjorde det hos Folktandvården. Du måste absolut inte göra fler än en tand om du inte vill. Ingen aning vad det kostar då jag gjort pga av en skada från barndomen som de täckte kostnaderna för.

Svar på tråden Skalfasad