Inlägg från: Matilda03 |Visa alla inlägg
  • Matilda03

Min dejt berättade först nu att hon har barn

Prata med henne om det då. Kanske vill hon inte alls att du tar nåt ansvar för hennes barn, hade inte jag velat, den kompromissen kan man ju göra.  Jag har också barn vv vecka och är nöjd med uppdelat liv där jag har fokus på barnen under barnveckorna och kan träffa en man under de barnfria veckorna. 

• Matilda03
    Anonym (D) skrev 2021-04-16 17:20:10 följande:

Men varför utgår män ifrån att alla ensamma mammor per automatik letar efter någon som ska ta hand om deras barn?

Jag har varit ensamstående från start av olika skäl och aldrig haft en tanke på att försöka hitta en ?ny pappa?.

Det är mycket enklare för mig att enbart utgå ifrån vad jag ensam kan ge mitt barn än att bygga min och mitt barns tillvaro på relationen till en ny man. Romantiska relationer är bland de bräckligaste helt krasst. Jag har sett till att det finns bra manliga förebilder i min släkt och bland mina närmaste vänner i stället för att leta upp en man som riskerar att försvinna ur barnets liv efter en tid.

Har man en gång lämnat en man för att leva ensam med sitt barn är man inte så pigg på en repris. Dessutom vänjer man sig med en frihet som man inte gärna kompromissar bort. Jag gör allt ifrån renovering till budget och planering av aktiviteter. Jag behöver inte irritera mig på en man som inte gör sin del eller dividera om semestrar etc.

Jag har dejtat män men hållit dem borta från mitt barns tillvaro. När jag har haft längre relationer har barnet förstås träffat mannen men jag har inte uppmuntrat någon djupare anknytning utan mannen är mest en kul typ som barnet träffar ibland, en bland andra vuxna, inte någon ?bonuspappa?.

Jag förstår inte poängen med att skriva nästan föraktfullt om ?andras ungar? som man inte vill ha något att göra med. Det är lite självsmickrande att tro att man är ett sådant pappakap att alla ensamma mammor kommer att försöka snärja en med sin kvinnliga list. De kanske bara vill ligga eller ha något vid sidan av. Tänkt på det?

Ensamma mammor älskar sina barn lika mycket som alla andra och har prövats i sitt föräldraskap på ett som sammanboende föräldrar inte har. Varför skulle jag vilja att någon främmande man tar hand om mitt barn som jag älskar mer än livet självt? De enda barnvakter jag har anlitat är min syster och mamma. Skulle jag lämna mitt barn till random snubbe från Tinder?

Dra ner dramanivån lite och släpp de unkna fördomarna, det är trots allt 2021. Man behöver verkligen inte dejta ensamma mammor om man inte vill. När jag nätdejtade skrev jag i profilen att jag har barn, problem solved.

Exakt Hjärta
Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn