Min dejt berättade först nu att hon har barn
Jag är själv ensamstående mamma och tycker att det är rätt märkligt att hon inte har nämnt sitt barn på fem dejter.
Mitt barn är första prio för mig när det gäller allt från var och hur jag väljer att bo, vilka arbeten jag tar och hur jag planerar min fritid. Det är alltså i högsta grad väsentlig information till den jag dejtar och kanske hoppas på en relation med.
Visst hade TS kunnat fråga men det är inte konstigt att han utgår ifrån att hon inte har barn när hon inte nämner sitt barn öht. I de flesta typer av kontakter är det ett naturligt samtalsämne.
Det finns en massa fördomar mot ensamma mammor, det skulle bli ett långt inlägg om jag räknade upp alla dumheter jag har hört. Bland de vanligaste är att ensamma mammor letar efter en ny pappa och försörjare fast de flesta har separerat av goda anledningar och gillar friheten efter att ha levt i en dysfunktionell relation. Mitt barn är i tonåren nu och jag har aldrig haft en tanke på att en man skulle träda in och ta över allt. Jag har trivts bra med att vara särbo, ha egen ekonomi och ta fullt ansvar för mitt barn. Då slipper jag besvikelser, tjafs och irritation kring sådant samtidigt som jag får allt det trevliga med en relation.
Det är antagligen p.g.a. sådana fördomar som hon inte har sagt något, TS har ju uppenbarligen samma fördomar själv, men det blir ju bara kontraproduktivt. När jag nätdejtande skrev jag i profilen att jag har barn och helst träffar en man som också har det för att slippa en sådan här situation.
Det är upp till var och en om man vill ha barn. Det behöver inte alls betyda att TS är omogen utan kanske bara insiktsfull. Då är det bättre att han bryter nu på en gång för även om han inte behöver ta ansvar för det här barnet, som uppenbarligen har en närvarande pappa, så kommer han ha svårt att acceptera hennes prioriteringar och hur barnet påverkar hennes liv.