Inlägg från: Anonym (idioti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (idioti)

Min dejt berättade först nu att hon har barn

Så mycket idioti i en och samma tråd.
    Några rimliga inlägg, skönt.

Först, ja. det kan mycket väl vara en trolltråd men det skulle kunna vara sant.
    Vi vet ju inte var ts träffat tjejen. Är det tinder eller nåt oseriöst så kanske det inte riktigt blir så seriösa samtal heller. Har ingen erfarenhet men gissar.

Kanske var det som någon beskrev ett antal ganska dysfunktionella ytliga dejter där ingen av dem pratar allvar, då får båda skylla sig själv att man inte kommer in på viktiga ämnen.
    När jag dejtade seriöst var jag på en seriös sida och tog upp viktiga saker om mig själv och ställde uppriktiga och öppna frågor. Jag ville att vi skulle lära känna varandra på riktigt och redan tidigt varvades allvar med skratt och bus.

Någon tog upp hur det är möjligt att ämnet inte kommit upp på 4 dejter och det förundrar även mig. Antingen är det en trolltråd eller ett oseriöst dejtande.
    Ett seriöst par i 30-årsåldern med normal social kompetens kommer in på de väsentliga förutsättningarna via meddelande, mail, chatt eller någon av de första dejterna. 
    På något sätt ställer man väl frågan om vad man ägnar sitt liv åt, vad som är viktigt i livet, något litet om framtidsdrömmar.. man frågar om husdjur, familj rent generellt..

Om dejterna varit ytliga och man har pratat om.. ja, vad? vad pratar man om i 4 dejter utan att komma in på sånt som är viktigt i livet? Musik, hobbies.. nån resa kanske..
    Om det nu var seriösa dejter och någon eller båda mörkat, undvikt frågor och bytt ämne för att undanhålla att man har barn (eller inte under några omständigheter vill ha barn) så är det givetvis direkt oärligt och en total dealbreaker.

Har frågan inte kommit upp alls så är båda ansvariga men givetvis är det mer märkligt att undanhålla att man faktiskt HAR barn, det är ju en stor, viktig och befintlig del av ens liv. Det påverkar hur flyttbar man är och möjligheter att träffas etc.
    Att man inte omedelbart tar upp att man nog inte vill ha barn är inte så smart men inte lika anmärkningsvärt då det faktiskt finns en möjlighet att ändra sig när man mognar, om man träffar den rätta etc. (det har hänt mer än en man i historien).

Har man barn kommer detta knappast att ändras utan är en faktor som påverkar livet varje dag, nu, idag.

Men, som sagt, om detta är en äkta tråd skulle man behöva veta mer om hur de första 4 dejterna var innan man kan avgöra om någon eller båda varit lögnaktiga eller bara ytliga och korkade.

• Anonym (idioti)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 15:18:09 följande:
    Som nån hintade tidigare så skriver man inte i presentationen iaf att man har barn för att inte dra till sig fel människor (läs pedofiler), 
    Detta har jag aldrig hört talas om och inte heller sett, det är fullständigt naturligt att nämna att man har barn. Att utelämna detta av rädsla för pedofiler är bisarrt och då behöver man nog söka terapi för sin irrationella rädsla.
    Det är som att inte skriva ut att man har en bil av rädsla för biltjuvar.
    Eller låta bli att skriva att man gillar honung av rädsla för björnattacker..

Ingen, någonsin, någonstans har råkat ut för att en pedofil söker upp ens barn för att det har nämnts i en bisats på en dejtingsida att man har barn. Det kommer aldrig att hända.
  • Anonym (idioti)
    Anonym (B) skrev 2021-04-17 17:26:44 följande:

Men hur ska tjejer som ts dejtar få veta att han inte vill ha barn om han inte är tydlig med det? 

På samma sätt som man får veta allt annat om en ny person som man lär känna? Han kanske inte vill hoppa fallskärm heller, han gillar inte vintersport? Han är allergisk mot hundar.. Han vill bo i ett stort hus eller inte?

Vissa saker är bra att skriva och det kan vara bra om något är jätteviktigt. Det är inte fel att skriva tex. jag har två egna barn och vill inte ha fler. Eller jag har inga barn och tror inte jag vill ha några heller i framtiden men det är inte ett absolut tvång att man skriver om detta eller något annat som gäller vad man tänker om framtiden.

Om man redan har barn är det något som direkt påverkar livet nu, det är inget som kan ändras på. Det påverkar om man är flyttbar, hur mycket man kan träffas, var man kan träffas.
    För mig har det varit självklart att skriva i profilen eller möjligen ta upp i första samtalet när man presenterar sig och berättar vem man är och hur livet ser ut.

Som jag sagt tidigare så tycker jag det verkar väldigt konstigt att dessa samtal inte kommit upp på så många dejter. Antingen är det en trolltråd eller så var det sk. dejtandet ganska oseriöst från bådas sida.

Men som sagt, det är lite mer rimligt och viktigt att man snabbare kommer in på att man har barn jämfört med något som gäller en ev. framtid.
Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn