Forum Otrohet - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Kan inte släppa älskarinna

Fre 9 apr 19:12 Läst 0 gånger Totalt 39 svar
    Anonym (Anony­m)
    Visa endast
    Fre 9 apr 19:12 -1

Är det någon som känner samma sak? Jag kan inte lämna frun pga barn som är involverade samt av ekonomiska skäl. Vårat förhållande är inte sig likt sedan jag träffade älskarinnan. Jag känner känslor för min älskarinna som jag aldrig känt för min fru. Finns det andra män där ute som befinner sig i samma situation? Hur har ni hanterat det? Försökt avsluta det med älskarinnan flertal gånger men hamnar nästan i depression varje gång och det slutar i princip alltid med att vi återupptar kontakten.

Känner mig så otroligt uppgiven, vet varken in eller ut. Oavsett vad jag gör blir det fel.

• Anonym (Ohlal­a)
    Visa endast
    Fre 9 apr 19:26 #1 -1 +1

Klart man kan lämna om man verkligen vill. Jag är kvinna, hade sambo, tre barn o hus. Sen träffade jag min själsfrände. Kan inte tänka mig ett liv utan min själsfrände. Så då var det inte ett så svårt beslut att lämna sambo, hus, träffa barn varannan vecka osv. Jag har ett lågavlönat jobb. Men det var värt allt att få bli tillsammans med mannen I litt liv (vi är särbo). Hellre mindre boende, dåligt med pengar och så vidare men åtminstone lycklig än att ha det stabilt o tryggt men att vara olycklig. Har aldrig ångrat mig en sekund.

Tycker det är så konstigt när folk säger att "de inte kan lämna". Vadå inte kan? Klart man kan om.man verkligen vill. Det är jobbigt absolut. Men helt klart genomförbart. Partnern kommer bli ledsen. Man kanske kommer sakna huset om man inte har råd att köpa ut. Man får bara träffa barnen varannan vecka. Man får det sämre ekonomiskt. Det är jobbigt rent praktiskt. Kanske även känslomässigt om man fortfarande har lite känslor kvar för partnern (det hade inte jag dock). Men om man verkligen vill ha sin nya så är det värt allt det där i slutändan ändå. Är det inte är värt det så kanske du inte var så kär i din älskarinna ändå?

• Anonym (Ohlal­a)
    Visa endast
    Fre 9 apr 19:29 #2 +1

Varför kan du inte lämna frun pga ekonomiska skäl? Är det inte värt att ha det sämre ekonomiskt mot att få vara med ditt livs kärlek? Är pengarna viktigare än kärlek o lycka?

Varför kan du inte lämna pga barnen? Absolut jobbigt att vara träffa dem varannan vecka men så är det många som har det o de överlever. Varför kan inte du det när så många andra med barn har skilt sig? Säger alltså inte att det inte skulle vara jobbigt för både dig o barnen men varför påstå att det inte går?

• Anonym (Dagso­välja)
    Visa endast
    Fre 9 apr 19:41 #3 +2

Det du gör är inte just mot någon.

Alla kan separera, det är jobbigt och reda ut det hela (med barn, ekonomi o bostad mm) men men man lever bara en gång. Vill du inte att din fru ska få en chans att också får gå vidare med någon annan och vara lycklig, eller ska hon behöva slösa bort år av sitt liv på en oärlig skitstövel som inte vågar göra det som är rätt?

• Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Visa endast
    Fre 9 apr 19:56 #4 -1
    Anonym (Ohlala) skrev 2021-04-09 19:26:25 följande:

Klart man kan lämna om man verkligen vill. Jag är kvinna, hade sambo, tre barn o hus. Sen träffade jag min själsfrände. Kan inte tänka mig ett liv utan min själsfrände. Så då var det inte ett så svårt beslut att lämna sambo, hus, träffa barn varannan vecka osv. Jag har ett lågavlönat jobb. Men det var värt allt att få bli tillsammans med mannen I litt liv (vi är särbo). Hellre mindre boende, dåligt med pengar och så vidare men åtminstone lycklig än att ha det stabilt o tryggt men att vara olycklig. Har aldrig ångrat mig en sekund.

Tycker det är så konstigt när folk säger att "de inte kan lämna". Vadå inte kan? Klart man kan om.man verkligen vill. Det är jobbigt absolut. Men helt klart genomförbart. Partnern kommer bli ledsen. Man kanske kommer sakna huset om man inte har råd att köpa ut. Man får bara träffa barnen varannan vecka. Man får det sämre ekonomiskt. Det är jobbigt rent praktiskt. Kanske även känslomässigt om man fortfarande har lite känslor kvar för partnern (det hade inte jag dock). Men om man verkligen vill ha sin nya så är det värt allt det där i slutändan ändå. Är det inte är värt det så kanske du inte var så kär i din älskarinna ändå?

Hur är relationen med ditt ex idag? Hade du ingen ångest efter att du lämnat honom? Jag förstår att det känns som ett självklart val. Jag känner mig oerhört dum som hamnat i denna situation överhuvudtaget. 

Älskarinnan känns som mitt livskärlek. Men min fru är mamman till mina barn, klart jag vill att hon ska vara lycklig. Vi har så många minnen ihop, det är så svårt att bara lämna all historia och trygghet, hon och barnen är ju min familj trotsallt. Sedan är jag orolig över om detta är en fas med älskarinnan och om hon hade tröttnat på mig om jag inte var i ett förhållande. 

Jag beundrar verkligen dig som haft mod och agera rätt i denna situation. Jag önskar att jag hade samma mod som dig.
  • Anonym (Gröna­re gräs)
    Visa endast
    Fre 9 apr 20:00 #5

Skulle älskarinnan vilja leva med dig?

Vad är det som gör att ni inte satsar? Vad är det som säger att du får det sämre ekonomiskt. Ni kanske kan flytta ihop så småningom. Barn är de som far värst i en skilsmässa.  Det är nog inget barn om vill vara varannanveckasunge.

Visa endast
    Fre 9 apr 20:03 #6 -1
    Anonym (Ohlala) skrev 2021-04-09 19:29:55 följande:

Varför kan du inte lämna frun pga ekonomiska skäl? Är det inte värt att ha det sämre ekonomiskt mot att få vara med ditt livs kärlek? Är pengarna viktigare än kärlek o lycka?

Varför kan du inte lämna pga barnen? Absolut jobbigt att vara träffa dem varannan vecka men så är det många som har det o de överlever. Varför kan inte du det när så många andra med barn har skilt sig? Säger alltså inte att det inte skulle vara jobbigt för både dig o barnen men varför påstå att det inte går?

I en fantasivärld hade ekonomiska skäl inte varit något som kunde mäta sig mot kärlek. Jag vet rent moraliskt och teoretiskt att ekonomi och barn inte borde göra någon inverkan på mitt beslut. Jag har bara svårt att inte ha ångest över dessa faktorer. Det är såklart inte dom enda skälen till att jag är ambivalent, jag är även väldigt nervös över om jag skulle ångra mitt beslut, eller att älskarinnan lämnar mig och jag står tomhänt och förstört min familj baserat på en fas i mitt liv.

Hur vet man om det är den rätta egentligen? Hur vet man att man kan lita på sina känslor? Hur vet man om det är lust man känner eller riktig kärlek?
    Visa endast
    Fre 9 apr 20:09 #7 -1
    Anonym (Grönare gräs) skrev 2021-04-09 20:00:05 följande:

Skulle älskarinnan vilja leva med dig?

Vad är det som gör att ni inte satsar? Vad är det som säger att du får det sämre ekonomiskt. Ni kanske kan flytta ihop så småningom. Barn är de som far värst i en skilsmässa.  Det är nog inget barn om vill vara varannanveckasunge.

Det tror jag hon skulle vilja initialt. Men jag är orolig över att hennes känslor för mig kommer svalna när jag lägger allt ansvar på henne att få det att funka eftersom att jag offrat mina barns psykiska välmående såväl som min frus för henne. Det blir ju indirekt en sådan effekt. Som du säger gör barn det svårare att ta ett rättvist beslut. Ekonomiska skäl är också en del av ekvationen då man får en väldigt delad ekonomi efter att man haft ett förhållande såpass länge som jag och min fru varit med varandra. Jag vill varken sätta henne i en tuff ekonomisk situation eller mina barn.
  • Anonym (Gröna­re gräs)
    Visa endast
    Fre 9 apr 20:19 #8
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-09 20:09:35 följande:
    Det tror jag hon skulle vilja initialt. Men jag är orolig över att hennes känslor för mig kommer svalna när jag lägger allt ansvar på henne att få det att funka eftersom att jag offrat mina barns psykiska välmående såväl som min frus för henne. Det blir ju indirekt en sådan effekt. Som du säger gör barn det svårare att ta ett rättvist beslut. Ekonomiska skäl är också en del av ekvationen då man får en väldigt delad ekonomi efter att man haft ett förhållande såpass länge som jag och min fru varit med varandra. Jag vill varken sätta henne i en tuff ekonomisk situation eller mina barn.
    Även med älskarinnan skulle det ju blivit vardag fort ni slapp smussla mer. Det är nog få såna relationer som överlever, såvida man inte är ämnade för varann och kärleken är så stark att man vill leva ihop och bygga ett liv tillsammans, Sådan kärlek är ju svår att stå emot.

Hur länge har ni träffats? Har din fru aldrig anat något? Ofta väldigt svårt att dölja sådant eftersom känslor och romantisk upprymdhet påverkar ens förhållningssätt på de flesta plan. Hur hade du känt om hon hade en älskare?
  • Anonym (oo)
    Visa endast
    Fre 9 apr 20:20 #9
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-09 20:03:23 följande:
    Hur vet man om det är den rätta egentligen? Hur vet man att man kan lita på sina känslor? Hur vet man om det är lust man känner eller riktig kärlek?
    Vet du inte det så är det nog bara lust

Du måste berätta för din fru! Hon måste få chansen att välja om hon vill lämna dig. 
  • Anonym (Samma­)
    Visa endast
    Fre 9 apr 20:24 #10 -1

Är lite i samma sits fast omvänt så är jag kvinna. Förstår verkligen hur du mår! Svårt att skriva så mycket ikväll eftersom jag inte är själv hemma. I mitt fall har jag typ bett honom dejta eftersom livet är jävligt skevt och orättvist för hans del. Har vart öppen att vi fortfarande har sex nån gång hemma fast det är väldigt sällan.

Han har kämpat länge och nu börjar han ge upp. I helgen kommer han dejta.. mitt hjärta skriker :(

Ändå är det jäkligt rätt åt mig. Älskar honom ;(

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll