• Anonym (TS)

    Jätteont efter grad 2 bristning, hur länge?

    Födde barn för knappt 1,5 vecka sedan och fick en grad 2 bristning som syddes direkt efteråt. Det var såklart ömt i början och så men nu de senaste dagarna har det börjat göra ondare och ondare. Det värker och spänner hela tiden och jag kan knappt stå eller gå pga smärta. Måste kissa i duschen för annars svider det så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är på ett visst ställe det gör mest ont, så vet inte om det är ett visst stygn som är problemet eller om det bara är normalt att ha så här ont. Blev kontrollerad några dagar efter förlossningen och då såg allt bra ut och det fanns inga tecken på infektion eller att något stygn gått upp etc. Det var dock dagen efter kontrollen som smärtan började tillta. Ni som haft grad 2 bristning, låter detta normalt? Hur länge hade ni så här ont?

    Kan tillägga att jag tidigare blivit klippt samt fått grad 3 bristning som opererades och minns inte att jag hade så här ont efter det men man kanske glömmer fort.

    Ska höra av mig till gyn på måndag om det fortsätter så här, de har stängt på helger.

  • Svar på tråden Jätteont efter grad 2 bristning, hur länge?
  • Anonym (asdf)

    Jag hade liknande. Jag tror att jag hade en liten infektion vid ett stygn, men bad inte någon kolla på det. Det var som värst 2-3 dagar tror jag och blev sedan bättre men gjorde ont ett par veckor som jag minns det.

  • mamaleona

    Låter som om ett speciellt stygnborde tas bort, kan göra fruktansvärt ont. Behöver inte vara infekterat, bara ex lite för spänt åtdraget. Borde få det borttaget. Nu vet jag inte hur det fungerar i sverige, men här i finland har du rätt att få hjälp fr0n förlossningen 2 veckor efter att du fött. Brukar lätta genast det tas bort. Hälsn en bm

Svar på tråden Jätteont efter grad 2 bristning, hur länge?